برنامه نوکیا برای باز پس گیری جایگاه خود در بازار

با وجود ناکامی های اخیر در رقابت با سایر رقبا،نوکیا هنوز هم مشهور ترین و بزرگترین کارخانه در کشور فنلاند است و قصد دارد جایگاه از دست رفته خود را باز پس گیرد.

برنامه نوکیا برای باز پس گیری جایگاه خود در بازار

به گزارش کلیک، راجیو سوری مدیر عامل نوکیا در مصاحبه ای که قبل از کنگره جهانی موبایل 2016 انجام داد اعلام کرد که نوکیا قصد دارد طی ده سال آینده دوباره بر سر زبان ها بیفتد.این برنامه چشم انداز 10 ساله نوکیا شامل بخش های مختلفی است. یکی از این بخش ها شبکه و تجهیزات شبکه است. این برنامه از سال 2014 آغاز شد و بر اساس آن نوکیا نقشه هایی را در اختیار شرکت های خودرو سازی آلمانی گذاشت.

اما چیزی که نوکیا در انجام آن پیشگام است و می تواند به وسیله آن دوباره جایگاه خود را بدست آورد تکنولوژی اینترنت 5G است.

نوکیا صادر کننده فناوری و تجهیزات برای راه اندازی بستر اینترنت 5G به شرکت های بزرگی مانند AT&T،Orange و Deutsche Telekom است.

اما از دیگر بخش های فعالیت نوکیا،بخش تکنولوژی آن است که به تحقیق و ساخت محصولات و تکنولوژی های برتر می پردازد. یکی از آخرین محصولات این بخش نوکیا هدست واقعیت مجازیOzo بود که سال پیش از آن رونمایی شد.

ولی یکی از اهداف اصلی نوکیا، تسخیر دوباره بازار موبایل است. به دلیل قرارداد بین نوکیا و مایکروسافت، نوکیا نمی تواند برند خود را بر روی گوشی هایش هک کند ولی به گفته سوری در آینده ای نزدیک شاهد حضور دوباره نشان نوکیا خواهیم بود، اما نه فقط موبایلی که علامت نوکیا بر روی آن باشد بلکه باید اصالت نوکیا و طراحی نوکیا نیز بر روی آن مشهود باشد.

منبع:recode

ارسال نظر