از این پس مطالب در فایرفاکس را می توانید آفلاین ببینید

پیش از این نسخه اندروید مرورگر فایر فاکس اجازه مشاهده آف لاین صفحاتی که قبلا توسط کاربر به صورت آن لاین  مشاهده شده بود را نمی داد. اما دیروز طی اعلان رسمی طراحان این مرورگر، قابلیت مشاهده صفحات قبلا دیده شده وب و همچنین چندین قابلیت دیگر به نسخه جدید این مرورگر اضافه شده است.

از این پس مطالب در فایرفاکس را می توانید آفلاین ببینید

به گزارش کلیک، دیروز نسخه ۴۹ مرورگر فایر فاکس برای دستگاه های اندرویدی ارائه داده شد. این نسخه جدید شامل قابلیت های زیادی است که نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب خواهد کرد.

همانطور که اشاره شد، نسخه های قبلی این مرورگر برای دستگاه های اندرویدی به کاربران اجازه نمی داد تا بتوانند به صفحات وبی که قبلا مشاهده کرده اند به صورت آف لاین دسترسی داشته باشند. اما این قابلیت در نسخه جدید مرورگر فایر فاکس که روز گذشته به بازار عرضه شده است، در اختیار کاربران قرار داده شده است. بر اساس اعلان رسمی موزیلا، این قابلیت برای بسیاری از صفحات وب قابل اجرا است اما بسته به نوع دستگاهی که کاربر از آن استفاده می کند نیز می تواند در برخی موارد غیر فعال باشد.

با وجود اینکه قابلیت مشاهده صفحات وبی که قبلا به صورت آن لاین مشاهده شده است، به صورت آف لاین، یکی از مهمترین و بهترین قابلیت هایی است که تا کنون به نسخه اندرویدی مرورگر فایر فاکس افزوده شده است، اما این قابلیت تنها قابلیتی نیست که در نسخه به روز رسانی شده این مرورگر در اختیار کاربران قرار گرفته است. یکی دیگر از قابلیت های کاربردی که در نسخه جدید این مرورگر برای کاربران دستگاه های اندرویدی ارائه شده است، قابلیت مدیریت حساب های کاربری است. به این صورت که کاربران صفحات HTTPS که دارای حساب کاربری برای ورود به برخی از بخش های این صفحات هستند می توانند از حساب های کاربری خود که برای صفحات HTTP ذخیره کرده اند برای ورود به این صفحات استفاده کنند.

بنابر گفته طراحان مرورگر فایر فاکس، نمای ظاهری برگه و رفتار این برگه نیز تغییر کرده است. که در شکل زیر مشاهده می کنید.

تصویر نمونه

برای مثال، وقتی که برگه Restore بر روی حالت Always restore تنظیم شده باشد، سایر برگه های قدیمی، پنهان می‌شوند. قابلیت جالب دیگری که در نسخه جدید این مرورگر به کاربران نسخه اندرویدی آن ارائه شده است، عدم پخش صدا در چندین صفحه وب باز شده به صورت همزمان است. یعنی در صورتی که کاربر چند صفحه وب را که هر کدام دارای یک موسیقی و یا صوت به عنوان پس زمینه باشند، باز کند در این صورت صدای همه این صفحات پخش نمی شود و تنها صدای همان صفحه وبی پخش می شود که به عنوان صفحه باز جاری است. همچنین به روز رسانی های دیداری نیز به نسخه جدید مرورگر فایر فاکس برای دستگاه های اندرویدی افزوده شده است. به علاوه گفته می شود که این مرورگر قابلیت هایی از جمله همگام سازی و قابلیت های دیگر را نیز ارائه داده است.

اگر چه به روز رسانی ها در نسخه جدیدی مرورگر فایر فاکس بسیار زیاد بوده است و قابلیت های زیادی برای کاربران دستگاه های اندروید ارائه داده است، اما به گفته توسعه دهندگان این مرورگر هنوز قابلیت های زیاد دیگری وجود دارد که در نسخه های آینده این مرور گر در اختیار طرفداران و کاربران آن قرار داده خواهد شد. این قابلیت ها می تواند کار با این مرورگر را برای کاربران آن راحت تر و کاربردی تر از آنچه که هست کند.

ارسال نظر