پیشنهاد 1.2 میلیارد دلاری برای خرید Opera

نرم‌افزار اُپرا متعلق به شرکتی وابسته به نروژ است که احتمالاً درباره آن شنیده‌اید. همان شرکت سازنده مرورگر مشهور اُپرا که هم‌اکنون روی تمام پایگاه‌ها، از جمله پایگاه‌های موبایل همانند اندروید، قابل‌دسترسی است.

پیشنهاد 1.2 میلیارد دلاری برای خرید Opera

به گزارش کلیک، این کمپانی همچنین اپلیکیشن اُپرا-مکس را عرضه کرده که از زمان معرفی آن، شهرت و محبوبیت زیادی کسب کرده است. گفته می‌شود که اخیراً نرم‌افزار اُپرا پیشنهاد خرید نسبتاً فراوانی دریافت کرده‌است. ببینیم موضوع از چه قرار است!
این کمپانی یک پیشنهاد خرید از یک کنسرسیوم چینی به مبلغ دقیق 1.2 هزار میلیون دلار دریافت کرده است. این کنسرسیوم شامل توسعه‌دهنده بازی‌های موبایل، شرکت کوئن‌لون و یک کمپانی امنیت موبایل به نام کوئی‌هو، است. همچنین این کنسرسیوم توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری "گلدن بریک" و "یونگ‌لیان" حمایت می‌شود. آقای لارس بویلسن، مدیرعامل شرکت اُپرا می‌گوید: یک استدلال منطقی صنعتی و استراتژی قوی برای به دست‌آوردن اُپرا توسط کنسرسیوم وجود دارد و آن این است که مالکیت اُپرا توسط کنسرسیوم، موقعیت آن را برای خدمت‌رسانی بیشتر به کاربران و شرکای ما با نوآوری بیشتر و سرعت بخشیدن به برنامه‌های ما برای گسترش و رشد، استحکام می‌بخشد. هیئت‌مدیره اُپرا به سهام‌داران آن توصیه می‌کند که این پیشنهاد اعطای حق مالکیت به کنسرسیوم را به تصویب برسانند. این معامله شهرت اُپرا را در چین بیشتر می‌کند و پایگاه آن قابلیت دسترسی مناسب‌تری در چین خواهد داشت. از سوی دیگر کنسرسیوم به پایگاه تبلیغاتی موبایل اُپرا دسترسی پیدا می‌کند.
خواهیم دید که نهایتاً چه پیش خواهد آمد؛ اما اگر سهام‌داران با این پیشنهاد موافقت کنند، اُپرا تا پایان عمر خود، چه خوب و چه بد، در دست این کنسرسیوم چینی باقی خواهد ماند. هم‌اکنون از این کمپانی انتظار می‌رود که امروز درآمد و عایدات خود را منتشر کند و در نتیجه ما انتظار داریم بتوانیم اطلاعات بیشتری درباره این واگذاری حق مالکیت به‌دست آوریم.
اگرچه ممکن است این شرکت با هر اطلاعات رسمی، البته برای مدّت طولانی‌تری دست نگاه دارد. در مجموع این تغییر جالب و کاملاً غیرمنتظره‌ای در روند اتفاقات است. شرکت اُپرا شهرت خود را از مرورگرهای اُپرا و اُپرامینی به‌دست آورده است؛ اما اُپرامکس ذکر شده شهرت کمتری نسبت به آن‌ها کسب کرد. بااین‌وجود احتمالاً کنسرسیوم بعد از اُپرا قصد دارد به پایگاه تبلیغاتی موبایل نیز دست پیدا کند. با ما همراه بمانید تا در آینده ببینیم که اگر اُپرا این پیشنهاد خریداری را بپذیرد چه پیش خواهد آمد.

ارسال نظر