دوئل بازی Red Dead Redemption 2 با عناوین Black Ops 4 و Battlefield V/ برنده کدام است؟

رسانه کلیک - با توجه به اینکه سه بازی Red Dead Redemption 2 و «بتلفیلد V» و Call of Duty: Black Ops 4 در سه هفته متوالی عرضه می شوند، به نظر شما کدام یک از آن ها لقب پرفروش ترین بازی سال را از آن خود می کند؟

دوئل بازی Red Dead Redemption 2 با عناوین Black Ops 4 و Battlefield V/ برنده کدام است؟

بدون هیچ شک و تردیدی، بازی Red Dead Redemption 2 یکی از مورد انتظارترین و بهترین عناوین ویدیویی سال جاری میلادی است که پس از چندین بار تاخیر پی در پی، سرانجام قرار است در اواسط پاییز سال جاری توسط استودیوی نامدار «راک استار گیمز» و با همکاری شرکت بزرگ «تیک تو اینتراکتیو» بر روی دو کنسول پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شود.

اما در طرف دیگر، به دلیل آنکه به آغاز سال نو میلادی نزدیک می شویم، پاییز هر سال همواره میزبان بازی های ویدیویی زیاد و مشهوری از جمله نسخه بعدی سری کالاف دیوتی بوده که این فصل از سال را به یکی از شلوغ ترین و پرترافیک ترین ایام صنعت بازی های ویدیویی تبدیل کرده است. پاییز امسال هم از این قاعده پیروی می کند و شاید بتوان آن را حساس ترین و مهم ترین پاییز نسل هشتم بازی ها دانست چرا که نه تنها نبرد دو عنوان Battlefield V و Call of Duty: Black Ops 4 جذاب و مهیج است، بلکه انتشار جدیدترین اثر ویدیویی استودیوی پرآوازه راک استار گیمز یعنی Red Dead Redemption 2 نیز پاییز سال جاری را متمایز و هیجان رقابت را برای هر عنوانی دو چندان کرده است.

عرضه بازی Red Dead Redemption 2 در اوایل آبان ماه موضوعی مهمی است که بسیاری از بازی سازان و شرکت های ناشر عناوین ویدیویی از آن هراس دارند، چرا که با انتشار این عنوان، شرایط درخشش برای سایر بازی ها سخت تر می شود و شانس موفقیت آن ها نیز به شدت کاهش می یابد.

حال، موفقیت خیره کننده و فروش باورنکردنی بازی Grand Theft Auto V این هراس را برای برخی از سازندگان به یک کابوس بی رحم تبدیل کرده است. با اینکه بیش از چهار سال از انتشار نسخه نسل هشتم عنوان ویدیویی GTA V می گذرد، اما این بازی در این مدت طولانی در اغلب جداول و چارت ها همواره جز 10 بازی پرفروش بوده و حتی در جدیدترین لیست پرفروش ترین بازی های فروشگاه پلی استیشن نیز با غلبه بر حریفانی همچون God of War در صدر جدول قرار دارد و به عنوان محبوب ترین و پرفروش ترین بازی ماه ژوئن سال میلادی 2018 کنسول پلی استیشن 4 شناخته می شود.

هرچند، این نگرانی بیشتر برای بازی های کاملا جدید صادق است و مجموعه هایی از جمله Battlefield و Call of Duty به دلیل سوابق فوق العاده و تجربیات حساب شده خود، در حال حاضر طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند که این افراد همواره به دنبال تجربه جدیدترین نسخه دو فرانچایز مذکور هستند و انتشار بازی بزرگی نظیر رد دد ردمپشن 2 نیز تاثیری در فروش آن ها نمی گذارد.

با این حال، هم اکنون موضوع رقابت و نبرد سه بازی ویدیویی مورد انتظار و بزرگ Red Dead Redemption 2، «بتلفیلد V» و Call of Duty: Black Ops 4 یکی از داغ ترین بحث های بازیکنان و تحلیل گران است که این دوئل کمتر از سه ماه دیگر آغاز می شود. نظریه ها و دیدگاه های مختلفی در باره این رقابت نفس گیر وجود دارد و تحلیل گران معروفی نیز در این خصوص اظهار نظر کرده اند.

در وهله اول و با در نظر گرفتن موفقیت تکرارنشدنی Grand Theft Auto V، انتظار می رود که بازی Red Dead Redemption 2 هم ازحیث فروش و هم از حیث تعداد بازیکنان موفق تر از دو بازی کالاف دیوتی بلک اپس 4 و بتلفیلد V عمل کند. موضوعی که شاید بسیاری از بازیکنان و حتی طرفداران پر و پا قرص دو مجموعه «ندای وظیفه» و «بتلفیلد» نیز این چنین پیش بینی می کنند.

در این میان، تحلیل گر مشهور صنعت بازی های ویدیویی، آقای پایپر جفری (Piper Jaffray)، نظریه متفاوتی را در رابطه با رقابت این سه عنوان ارائه کرده است. بر خلاف تصور، وی مدعی است که فروش بازی Red Dead Redemption 2 از فروش دو عنوان یاد شده پایین تر خواهد بود و این جدیدترین اثر ویدیویی شرکت اکتیویژن یعنی Call of Duty: Black Ops 4 است که لقب پرفروش ترین بازی سال جاری میلادی را به خود اختصاص می دهد.

آقای پایپر جفری و سایر همراه همکاران وی به نام های مایکل جی. اولسون (Michael J. Olson) و یانگ کیم (Yung Kim) معتقد هستند که بازی مورد انتظار Call of Duty: Black Ops 4 با فروش تقریبی 21.5 میلیون نسخه در سراسر جهان به عنوان پرفروش ترین بازی امسال شناخته خواهد شد. بر اساس پیش بینی این گروه، شرکت بزرگ اکتیویژن در بهترین شرایط چیزی در حدود 23.7 میلیون نسخه و در بدترین شرایط خود نیز تقریبا 19.4 میلیون نسخه از بازی «کالاف دیوتی بلک اپس 4» را به فروش می رساند.

در ادامه، پس از بازی Call of Duty: Black Ops 4، عنوان پرمخاطب Battlefield V با میانگین فروش 16 میلیون نسخه در جایگاه دوم پرفروش ترین بازی های ویدیویی سال جاری قرار می گیرد. حداکثر و حداقل فروش این بازی نیز به ترتیب 17.6 میلیون نسخه و 14.4 میلیون نسخه پیش بینی شده است.

از میزان فروش دو بازی کالاف دیوتی بلک اپس 4 و بتلفیلد V که بگذریم، نکته جالب این گزارش این است که آقای پایپر جفری فروش عنوان ویدیویی مورد انتظار Red Dead Redemption 2 را تنها 15.5 میلیون نسخه پیش بینی کرده است. وی در این باره اعلام کرد که بازی رد دد ردمپشن 2 در بهترین حالت خود فروش 17.1 میلیون نسخه ای و در بدترین حالت فروش 14 میلیون نسخه ای را تا یازدهم فروردین ماه سال 98 (31 ماه مارس سال میلادی 2019) تجربه می کند.

بر این اساس، سه بازی کالاف دیوتی بلک اپس 4، بتلفیلد V و رد دد ردمپشن 2 به ترتیب در جایگاه اول تا سوم جدول پرفروش ترین بازی های ویدیویی سال جاری میلادی قرار می گیرند که در این صورت بازنده دوئل، اثر جهان باز استودیوی راک استار گیمز خواهد بود.

در ادامه می توانید پیش بینی میزان فروش سایر بازی های ویدیویی را مشاهده کنید.

با اینکه ممکن است بسیاری از تحلیل گران و بازیکنان پیش بینی تیم تحلیل گر آقای پایپر جفری را نپذیرند، اما باید توجه داشت که عنوان ویدیویی Red Dead Redemption 2 در حال حاضر فقط و فقط بر روی دو کنسول ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 عرضه می شود و هنوز نسخه رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز آن تایید نشده است. بدین خاطر، پیش بینی فروش 15.5 میلیون نسخه ای بازی تا اواسط فروردین سال آینده تنها شامل فروش نسخه های دو پلتفرم ذکر شده است.

این در حالی است که در پیش بینی فروش بازی های Battlefield V و Call of Duty: Black Ops 4، نسخه پی سی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نیز در نظر گرفته شده است و پلتفرم رایانه شخصی سهم زیادی از فروش این دو اثر را به خود اختصاص می دهد.

بنابراین، در صورت معرفی نسخه رایانه شخصی بازی Red Dead Redemption 2 هیچ شکی نیست که این عنوان ویدیویی با اختلاف زیادی صدرنشین جدول پرفروش ترین بازی های سال جاری میلادی خواهد شد و موفقیت دیگری را برای شرکت تیک تو اینتراکتیو و استودیوی راک استار گیمز رقم می زند.

در پایان، شایان ذکر است؛ علاقه مندان و بازیکنان از روز بیستم مهر سال 97 (12 اکتبر سال جاری میلادی) بازی پرطرفدار Call of Duty: Black Ops 4 را بر روی ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز تجربه کنند. پس از گذشت چهار (24 مهر)، نسخه کامل و نهایی عنوان مورد انتظار Battlefield V در دسترس دارندگان و کاربران سه پلتفرم یاد شده قرار می گیرد.

در نهایت، بازی Red Dead Redemption 2 در روز 4 آبان ماه سال 97 (26 اکتبر سال جاری میلادی) توسط شرکت تیک تو اینتراکتیو بر روی دو کنسول پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد.

حال، دیدگاه شما در رابطه با عملکرد سه بازی Red Dead Redemption 2 و «بتلفیلد V» و Call of Duty: Black Ops 4 چیست؟ آیا شما با نظر و پیش بینی تیم تحلیل گر آقای پایپر جفری موافق هستید؟ به نظر شما، کدام یک از این سه اثر بهترین و پرفروش ترین بازی سال می شود؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر