تدوین مقررات ارائه خدمات نوین ارتباطی در سال ۹۵

به گفته رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مقررات ارائه خدمات نوین ارتباطی در قالب OTTها (خدمات شبکه های مجازی ارتباطی) تا شهریور سال ۹۵ تدوین می شود.

تدوین مقررات ارائه خدمات نوین ارتباطی در سال ۹۵

به گزارش کلیک، خدمات (Over The Top) یا OTT برای خدماتی تعریف می شود که مستقل از بستر شبکه و ارائه دهنده سرویس شبکه، از طریق شبکه های IP موجود مانند اینترنت به کاربر ارائه می شود. این امکان، شامل خدمات ارتباطی، خدمات رسانه ای، تجارت الکترونیک، رسانه های اجتماعی و خدمات ابری است.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در جلسه ای که با هدف بررسی و تبادل نظر درباره مقررات فعالیت OTT ها تشکیل شد، گفت: تدوین این مقررات نیازمند آن است که چالش های پیش رو و دغدغه های مرتبط با این حوزه شناسایی شده و در حوزه های قوانین و مقررات، زیرساخت های فنی و سرمایه گذاری و مدل های اقتصادی کسب و کار آسیب شناسی انجام شود.

عمیدیان بیان کرد: در حال حاضر موضوعاتی مثل بستر ضابطه مند همکاری OTT ها با سایر اپراتورها و ضرورت مقررات گذاری یا مقررات زدایی خدمات OTT مورد توجه رگولاتوری هستند که رگولاتوری قصد دارد در تعامل با اپراتورها، فعالان حوزه ICT، صاحب نظران و نهادهای پژوهشی آن را مورد بررسی قرار داده و مقررات OTT را پس از تدوین برای تصویب به کمسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه کند.

مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه کشور و برخی از شرکت های پیشرو در حوزه ارائه خدمات OTT و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه حضور داشتند.

ارسال نظر