الزام جدید رگولاتوری به اپراتورها؛ لزوم تایید مشترک در خرید سرویس

رسانه کلیک - معاون وزیر ارتباطات از الزام جدید رگولاتوری به اپراتورهای ارتباطی خبر داد که بر مبنای آن، اپراتورها ملزم شدند فرآیندی جدید برای فروش سرویس های خود همراه با تایید مشترک، درنظر بگیرند.

الزام جدید رگولاتوری به اپراتورها؛ لزوم تایید مشترک در خرید سرویس

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات از لغو خرید بسته اینترنت همه مشترکانی خبر داد که در پی دریافت پیام جعلی اختصاص حجم رایگان اینترنت، نسبت به فعالسازی این سرویس اقدام کرده بودند ( بسته های اینترنت 200 هزار تومانی همراه اول لغو می شود ).

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به انتشار پیامی جعلی مبنی بر دریافت حجم رایگان اینترنت برای مشترکان اپراتور اول تلفن همراه در ایام تعطیلات عید سعید فطر عنوان کرد: ۴۰۰ هزار مشترک اعتباری و ۵۰ هزار مشترک دائمی اپراتور همراه اول از طریق شماره‌گیری کد دستوری (USSD)، این سرویس را درخواست کرده‌ اند که برای بیشتر مشترکان اعتباری به دلیل نبود اعتبار کافی، این سرویس فعال نشده و صرفا رزرو شده است.

وی با اشاره به اینکه برای مشترکان دائمی، متناسب با میزان کارکرد سیم‌ کارت، سقف اعتبار در نظر گرفته می‌ شود، اظهار داشت: پیامکی برای بسیاری از این مشترکان ارسال شده که اعتبار کافی ندارید و برای فعال شدن این سرویس باید اعتبار خود را افزایش دهید؛ بنابراین برای تعداد زیادی از مشترکان دائمی این سرویس فعال نشده است.

معاون وزیر ارتباطات با اعلام اینکه خرید تمامی مشترکانی که بر اساس شایعه منتشر شده از طریق کد دستوری اعلام شده، بسته ۱۲۰ گیگابایتی اینترنت را انتخاب کرده‌ اند، لغو و مصرف دیتای این مشترکان به آخرین بسته انتخابی قبل از این خرید باز می‌ گردد، تصریح کرد: همچنین برای مشترکانی که با فعال‌ سازی کد USSD، از سرویس استفاده کرده‌ اند هزینه‌ ای منظور نخواهد شد و در صورتی که هزینه‌ ای هم از آنها کسر شده باشد، این هزینه باز گردانده می‌ شود.

فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه لغو سرویس برای همه مشترکان از طریق پیامک اطلاع‌ رسانی می‌ شود، یادآور شد: اپراتورهای ارتباطی ملزم شده‌ اند فرایند خود را اصلاح کرده و در فرایند جدید برای همه سرویس ها، تایید مشترک به صورت جداگانه پیش‌ بینی شود.

ارسال نظر