خشن، بی پروا، پرهیجان؛ بررسی شورولت کامارو SS 1LE مدل ۲۰۱۷

درآزمایشی که از طرف کارشناسان خودرو بر روی یکی از نسخه‌های شورولت کامارو SS 1LE مدل ۲۰۱۷ صورت پذیرفته است نتایج قابل توجهی به دست آمده است.

خشن، بی پروا، پرهیجان؛ بررسی شورولت کامارو SS 1LE مدل ۲۰۱۷

کلیک- خشن، بی پروا، پرهیجان اینها صفاتی هستند که می توان برای توصیف شورولت کامارو SS 1LE مدل ۲۰۱۷ استفاده کرد، تنها یک نگاه به ظاهر خشن و در عین حال جذاب این خودروی آمریکایی می تواند ما را بدان وادارد که برای دیدن لحظات آزمایش آن بی صبرانه انتظار بکشیم.

هنگامی که شورولت برای اولین بار پکیج ۱LE را در سال ۱۹۸۸ ارائه کرد نتایج قابل توجهی به دست نیاورد. جالب است که بدانید که تنها چهار دستگاه کامارو ۱LE در آن سال ساخته شد درحالی‌که تعداد ۱۱۱ دستگاه نیز در سال ۱۹۸۹ تولید گردید اما بعد از آن پکیج ۱LE برای نسل پنجم کامارو ارائه گشت، پس از آن این روند به صورت جدی ارائه شد و حالا هم این پکیج به‌صورت اختیاری برای نسل ششم کامارو SS ارائه شده است.

Chevrolet Camaro SS 1LE 2017

اگر می خواهید بدانید این پکیج شامل چه مواردی است باید بگوییم که با این پکیج شاسی خودرو ارتقاء یافته و موجب از بین رفتن کم‌فرمانی می‌شود. در نسل قبلی، این پکیج تنها برای مدل SS ارائه می‌شد اما مدیران شورولت با دیدن موفقیت ۱LE شورولت تصمیم گرفتند آن‌را برای هر دو مدل SS و RS نسل ششم ارائه کند.
پکیج ۱LE چه چیزی به کامارو SS اضافه می‌کند؟

مطمئنا این پکیج تفاوت های زیادی به شورولت می بخشد قیمت پکیج ۶۵۰۰ دلاری آن در همان ابتدا از آن تعریف می کند، و این بدان معنا است که قیمت SS 1LE با این پکیج از ۴۵,۳۹۵ دلار آغاز می‌شود البته این را نیز باید افزود که این قیمت در هنگامی است که سیستم ضبط اطلاعات عملکردی را که ۱۳۰۰ دلار قیمت دارد سفارش ندهید.

اگر به نظرتان این قیمت برای پکیج ۱LE زیاد از حد است باید بگوییم که وقتی به تجهیزاتی که به خودرو اضافه می‌کند نگاه کنید متوجه می‌شوید که واقعاً شورولت هزینه مختصری را برای این پکیج خواهان است.

این پکیج قطعاتی مانند تعلیق الکترومغناطیسی، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی، ترمزهای برمبو با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب، سیستم خنک‌کنندهی بهبودیافته، لاستیک‌های گودیر ایگل F1 سوپرکاپ که روی رینگ‌های ۲۰ اینچی قرار گرفته‌اند، اگزوز دوحالته و صندلی‌های مسابقه‌ای ریکارو را به خودرو اضافه می کند

پس چرا باید شکایت کرد وقتی که این خودروی اسپرت با این پکیج تبدیل به کاماروی وحشی و دلخواه شما می گردد، باید بگوییم که این پکیج واقعاً در برابر مبلغ پرداختی بسیار باارزش است.
Chevrolet Camaro SS 1LE 2017

کمپانی شورولت تمام قطعات مدل ZL1 را در پکیج ۱LE برای مدل SSکامارو ارائه می‌کند؛ مانند مدل کاملاً جدید RS 1LE، مدل SS 1LE هم با کاپوت مشکی‌رنگ، اسپلیتر مشکی‌رنگ و اسپویلر عقب مشکی‌رنگ از نمونه‌های معمولی SS متمایز می‌شود. البته SS 1LE از هیچ اسب بخار بیشتری نسبت به SS معمولی بهره‌مند نیست و مانند آن ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد.

فقط گیربکس قابل‌دسترس برای این مدل هم یک نمونهی شش سرعتهی دستی است. کامارو SS 1LE جدید ۱۰۵ کیلوگرم سبک‌تر از مدل قبلی یعنی۱LE شده و همین‌طور قابلیت‌های ساختاری بالاتری پیدا کرده که موجب برتری آن نسبت به قبل شده است و باعث می گردد محبوبیتش دو برابر شود.

Chevrolet Camaro SS 1LE 2017
وقتی به دیفرانسیل عقب با کنترل الکترونیکی نگاه می اندازیم می بینیم که این سیستم برای همکاری با سیستم مدیریت کشش عملکرد (PTM) کامارو طراحی شده که دارای پنج درجه‌بندی کنترل مختلف است. البته این حالات شامل سرگرم‌کننده‌ترین حالت رانندگی کامارو که در آن کلیهی سیستم‌های الکترونیکی خاموش می‌شوند نمی شود.

سرعت چیزی است که در این کاماروی خشن مدنظر طراحان بوده است،کمپانی شورولت اظهار کرده است که کامارو SS 1LE مدل ۲۰۱۷ می‌تواند در ۴٫۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند، از همین سرعت در ۳۲٫۶ متر متوقف شود و حداکثر ۱٫۰۲ جی شتاب جانبی را تحمل کند.

این یعنی مدل جدید از مدل۱LE قبلی بهبودیافته است

نمونه ی قبلی شورولت کامارو چه چیزی داشت که SS 1LE فاقد آن است؟

نسل پنج کامارو همان چیزی بود که احساسات پرهیجان ماشین بازهای حرفه ای را برمی انگیخت، صدایی بلند و جذاب در هنگام ویراژ دادن که به شما یادآوری می در یک ماشین عضلانی سنتی نشسته اید اما باید گفت که نسل ششم کامارو بیشتر یک خودروی عملکردی شده است تا یک خودروی عضلانی کلاسیک.

اگر به عملکرد SS 1LE در جاده بپردازیم می بینیم که این ماشین خودرویی فوق‌العاده هیجان‌انگیز و توانا می باشد. شتاب بالای نسل ششم موجب می‌شود در صندلی‌های ریکارو فرو روید درحالی‌که ترمزهای قدرتمند آن نیز با اشاره به پدال ترمز شما را به سمت جلو پرتاب می‌کند. ۱LE خودرویی قابل پیش‌بینی بوده و حرکات آن بسیار دقیق است.
Chevrolet Camaro SS 1LE 2017

این خودرو را از جهاتی می توان با یک ب‌ام‌و مقایسه کرد. بااین‌حال ب‌ام‌و M4 به‌وضوح خودروی برتری است که در داخل و خارج جذاب‌تر از کامارو است و همچنین لوگوی ب‌ام‌و را هم بر پیشانی دارد .

همچنین در تست ها می بینیم که M4، کامارو را در جاده شکست می‌دهد ولی این موضوع به این سادگی‌ها هم نیست، چرا؟ چون در مورد خودرویی صحبت می‌کنیم که با قیمتی در حدود ۴۰ هزار دلار می‌تواند در برابر خودروهایی چون ب‌ام‌و M4 قد علم کند و به رقابت بپردازد و این امتیاز بسیار بزرگی برای کامارو SS 1LE است. این خودرو برای کسانی ساخته شده که خواهان قطعات عملکردی کامارو ZL1 هستند اما توان خرید آن‌را ندارند. آن‌ها هم‌اکنون می‌توانند SS 1LE را با قطعات و تجهیزاتی مشابه ZL1 اما با قیمتی کمتر خریداری کنند.

اگر بخواهیم در پایان به یک نتیجه گیری در مورد نسل ششم شورولت کامارو بپردازیم باید بگوییم که در کل شورولت کامارو SS 1LE مدل ۲۰۱۷ یک خودروی فوق‌العاده‌ای است. خودرویی که قابلیت استفادهی روزانه را با بهترین عملکرد در پیست اتومبیلرانی ترکیب کرده است. با تمامی پیشرفت‌ها و تجهیزات الکترونیکی جدید، کامارو هنوز هم یک ماشین آمریکایی اصیل است. یک خودروی عضلانی سرکش و رام نشدنی که با شجاعت پیش به سوری جلو می راند. خودرویی که ممکن است بر روی جاده توانایی رقابت با یک ب‌ام‌و M4 را داشته باشد اما شورولت کامارو SS 1LE هنوز هم یک کامارو است.

مشخصات فنی

Chevrolet Camaro SS 1LE 2017
قیمت پایه ۴۵,۳۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۴۶,۶۹۵ دلار
پیشرانه ۶٫۲ لیتری V8
قدرت ۴۵۵ اسب بخار
گشتاور ۶۱۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی
ترکیب موتور جلو/محور عقب
ظرفیت سرنشین ۴ نفر
مصرف سوخت ۱۱٫۵ لیتر
طول/عرض/ارتفاع ۴٫۷۸/۱٫۹۰/۱٫۳۵ متر
فاصلهٔ بین دو محور ۲٫۸۱ متر
وزن ۱۷۱۶ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۴٫۲ ثانیه
ارسال نظر