بررسی تخصصی نوت بوک Dell Latitude 7280

یک نوت بوک خوب بایستی دارای عملکرد سریع، امنیت بالا ، دوام و استقامت مناسب باشد، در این مقاله به بررسی تخصصی نوت بوک Dell Latitude 7280 پرداخته‌ایم.

بررسی تخصصی نوت بوک Dell Latitude 7280

کلیک- یک نوت بوک خوب بایستی دارای عملکرد سریع، امنیت بالا ، دوام و استقامت مناسب باشد، در این مقاله به بررسی تخصصی نوت بوک Dell Latitude 7280 پرداخته‌ایم.

نقاط قوت: عملکرد سریع در اجرای نرم افزار‌ها، طراحی با‌دوام، داشتن باتری با طول عمر بالا همراه با امکان ارتقاء به باتری چهار سلولی (اختیاری).

نقاط ضعف: گران قیمت، سیستم صوتی ضعیف، داغ شدن سطح زیرین نوت بوک در صورت کار‌کرد زیاد.

نظر ما نسبت به این نوت بوک: نوت بوک Dell Latitude 7280 یک نوت بوک سبک تجاری، مناسب برای مدیران، همراه با ترکیبی از سرعت و طول عمر طولانی باتری است.

یک نوت بوک عالی از نوع Ultraportable تجاری، نیازمند چند مولفه کلیدی از جمله سرعت، امنیت، دوام و استقامت است. نوت بوک ۱۲ اینچی Dell Latitude 7280 تمام موارد فوق را دارد، علاوه بر آن این نوت بوک از پردازنده نسل هفتم Core i7 اینتل بهره می‌برد و طول عمر باتری آن چشمگیر است و سیستم آن سبک‌وزن ساخته شده تا در سقوط‌های با فاصله کم، سالم باقی بماند. ما دوست داشتیم که صفحه نمایش رنگی‌تر می‌بود. Latitude 7280 برای شرکت‌هایی که به دنبال لپ تاپی پر‌قدرت و قابل حمل برای کارکنان خود هستند، بهترین گزینه است.

مشخصات فنی:

CPU (پردازنده): ۲٫۸GHz Intel Core i7-7600U همراه با vPro.

Operating System (سیستم عامل): Windows 10 Pro

RAM (حافظه): ۸GB (امکان ارتقا تا ۱۶ گیگ)

Hard Drive Size (حجم هارد درایو): ۲۵۶GB SSD

Hard Drive Type (نوع هارد درایو): M.2 SATA Class 20 SSD

Display Size (اندازه صفحه نمایش): ۱۲٫۵"

Highest Available Resolution (بالاترین رزولوشن): ۱۹۲۰ x 1080

Graphics Card (کارت گرافیکی): Intel HD Graphics 620 with Thunderbolt 3 with Core i7 vPro

Wi-Fi: 802.11ac

Wi-Fi Model: Intel Dual-Band Wireless-AC 8265 Wi-Fi + BT 4.2 Wireless Card (2x2)

Bluetooth: Bluetooth 4.2

Touchpad Size: ۳٫۸ x 2.0 inches

Ports (excluding USB): SIM card

Ports (excluding USB): Noble Lock

Ports (excluding USB): Headphone

Ports (excluding USB): Ethernet

Ports (excluding USB): USB Type-C

Ports (excluding USB): USB 3.0

USB Ports: 3

Card Slots: SD memory reader

Size: 12 x 8.2 x 0.7 inches

Weight: ۲٫۸ pounds

طراحی: بدنه قابل لمس و نرم

بدنه سیاه‌رنگ Latitude 7280 از آلیاژ منیزیم بسیار باریک و معمولی، همراه با نور سفید‌رنگ درخشان نشان‌گر پاور در لبه جلویی است. رنگ قابل لمس و نرم به کار رفته در رو و کف نوت بوک، در هنگام لمس آن احساس خوبی را ایجاد و باعث می‌شود تا نوت بوک به آسانی در دست گرفته شود.

نوت بوک Dell Latitude 7280

وب‌کم اینفرارد اختیاری و اثر انگشت‌خوان به ترتیب در بالای صفحه نمایش و سمت راست صفحه کلید قابل مشاهده است.

لتیتیود ۷۲۸۰ با ۱٫۲۷ کیلوگرم وزن و ۱٫۷۷ سانتیمتر ضخامت، سبک‌تر از Lenovo ThinkPad X260 است اما از لپ تاپ HP EliteBook 1030 G1 سنگین‌تر است.

لپ تاپ Dell Latitude 7280

در سمت چپ نوت بوک، پورت‌های HDMI، USB 3.0، یک اسمارت-کارت خوان اختیاری و Thunderbolt 3 USB Type-C را می‌توان دید.

مشکلی که ما قبلا هم در لپ تاپ‌های دیگری دیده بودیم، سطح زیرین نا‌متعادل بود، وقتی لپ تاپ روی میز قرار می‌گرفت گوشه سمت راست پایین به خوبی در سطح صاف میز تراز نمی‌شد. وقتی مچ دست‌مان را برای تایپ کردن روی میز قرار می‌دادیم متوجه شدیم که گوشه سمت راست پایین لپ تاپ با سطح میز تماس پیدا می‌کرد و باعث قرار‌گیری گوشه‌های چپ در فضای ‌خالی می‌شد.

دوام و امنیت: استفاده از استاندارد MIL-SPEC

نوت بوک Dell Latitude 7280 برای حمل و نقل‌های با مسافت طولانی ساخته شده و ۱۵ آزمون MIL-SPEC-810G را گذرانده است. این بدان معنی است که در صورت سقوط از فاصله ۳۰ اینچی (روی تخته سه لا) و قرار گرفتن در معرض گرد و غبار شدید، می‌تواند سالم باقی بماند و سیستم آن می‌تواند در شرایط دمایی بالا و پایین (از منفی ۲۸ درجه سلسیوس تا ۶۰ درجه) کار کند.

امنیت بالای Dell Latitude 7280

با ۳۵ دلار می‌توان سه‌گانه امنیتی (اسمارت کارت، اسمارت کارت بدون ذخیره تماس و حسگر اثر انگشت) را به آن افزود که امکان انتخاب متنوعی از بین انواع روش‌های اعتبار‌سنجی را میسر می‌سازد. استفاده از حسگر اثر انگشت، آسان نیست، گر‌چه قرار‌گیری آن به صورت تو‌رفتگی در کف نوت بوک، فعال‌سازی آن برای Windows Hello login را دشوار می‌سازد. حتی در صورتی که دستان‌تان کثیف نباشد، سیستم مرتبا به شما هشدار می‌دهد که حسگر باید تمیز شود. یکی از ویژگی‌های نوت بوک داشتن وب‌کم اینفرارد است که قابلیت تشخیص چهره Windows Hello را فعال می‌کند. پس از فعال‌سازی، برای باز کردن قفل آن کافیست به وب‌کم نگاه کنید. تراشه‌های استاندارد فایل-رمز‌گذاری شده TPM در نوت بوک به کار رفته اما برای داشتن لتیتیود همراه با مدیریت ریموت vPro اینتل، بایستی آن را به پردازنده Core i5-7300U یا قوی‌تر ارتقاء دهید.

صفحه نمایش: روشن، اما کم‌رنگ.

هنگام تماشای تریلر قسمت دوم فیلم Guardians of the Galaxy از پنل روشنایی و کیفیت واضح تصویر لذت بردیم اما رنگ‌ها خسته کننده بودند. ما توانستیم به خوبی جزئیات ریز را در صفحه نمایش ۱۰۸۰p بسیار روشن ببینیم، اما رنگ‌ها کسل کننده بودند. خوانش رنگ‌سنج برداشت‌های ما را تایید کرد. صفحه نمایش لتیتیود ۷۲۸۰ فقط ۷۳ درصد از طیف Srgb را تولید کرد که این درصد کمتر از درصد الیت بوک (۱۱۶ درصد) و میانگین برای نوت بوک‌های Ultraportable با ۹۳ درصد بود. پنل موجود در مدل ThinkPad با ۶۷ درصد طیف رنگ کمتری را نسبت به این مدل ارائه کرده است.

صفحه نمایش کم رنگ Dell Latitude 7280

لتیتیود ۲۸۹ نیت (واحد سنجش روشنایی) منتشر می‌کند که بالاتر از الیت بوک با ۲۳۹ نیت و ThinkPad با ۱۸۴ نیت است، اما با این حال پایین‌تر از میانگین نوت بوک‌های Ultraportable با مقدار ۳۰۳ نیت است. روشنایی برای زاویه دید ۴۵ درجه از چپ و راست، کافی است. بیشتر از این درجه کمی تاریک می‌شود.

صفحه کلید و تاچ پد

صفحه کلید با نور پس زمینه امکان تایپ سریع را فراهم می‌کند. در آزمون تایپ سایت ۱۰fastfingers.com توانستیم ۷۷ کلمه در دقیقه تایپ کنیم که به مقدار میانگین‌مان یعنی ۸۰ کلمه در دقیقه نزدیک‌تر بود. سهولت در تایپ کردن مدیون کلید‌های ۱٫۷ میلی‌متری Travel و نیروی عمل‌گر ۶۰ گرمی آن است.

نوت بوک Dell Latitude 7280

تاچ پد ۳٫۸ در ۲ اینچی توسط یک جفت از دکمه‌های چپ و راست گسسته که در زیر آن قرار گرفته احاطه شده است. سطح آن به درستی ورودی ما را ردیابی و به خوبی حرکات پیمایشی دو انگشتی صفحه و تعویض برنامه را اجرا کرد. دکمه‌های مجزای آن سفت و محکم است.

کیفیت صدا: نا‌صاف

اگر‌چه، لتیتیود ۷۲۸۰ می‌تواند از لحاظ صوتی یک اتاق بزرگ کنفرانس را تامین کند اما کیفیت صدای پخش شده نا‌صاف و خش‌دار است.

کیفیت صدای ناصاف Dell Latitude 7280

برای رفع نا‌صافی صدا از نرم افزار Waves MaxxAudio Pro استفاده کردیم، اما توانستیم با غیر فعال کردن سوییچ زیر آیکون پخش اسپیکر در نرم افزار، این نا‌صافی را حذف کنیم، متاسفانه همین کار باعث شد تا میزان صدای پخش شده از سیستم پایین بیاید که به سختی می‌توانست یک اتاق کنفرانس کوچک را از لحاظ صوتی پر کند.

عملکرد سریع

کانفیگ لتیتیود ۷۲۸۰ که ما بررسی کردیم دارای پردازنده نسل ۷ اینتل Core i7-7600U و ۸ گیگ حافظه است که عملکرد سریعی را در اجرای همزمان چند نرم افزار از خود نشان می‌دهد. بدون هیچ تاخیری توانستیم مرورگر کروم را با ۱۲ تب (از جمله Slack, Gmail و TweetDeck) به همراه یک تب ویدیوی ۱۰۸۰p در حال پخش از یوتیوب، اجرا کنیم. تنها پس از اضافه کردن یک راند از بازی Minecraft تاخیر‌هایی در زمان بار‌گذاری به وجود آمد، هر چند باز هم در این شرایط قابل استفاده بود.

لتیتیود امتیاز بالای ۸۰۰۸ را در سه آزمون عملکرد عمومی Geekbench به دست آورد. در رده پایین‌تر، پردازنده‌های نسل قبلی الیت بوک و ThinkPad X260 با امتیازات کمتری قرار می‌گیرند. هارد درایو ۲۵۶ گیگابایتی لتیتیود ۷۲۸۰ در آزمون‌هایی که انجام دادیم بسیار سریع‌تر از هارد‌های معمولی، عمل کرد. اما دیگر هارد‌های SSD از آن پیشی گرفتند. عملیات انتقال فایل با سرعت MBps96 در ۵۳ ثانیه انجام شد. سرعت‌های بالای انتقال فایل برای الیت بوک ۲۵۶ گیگابایتی از نوع SATA-3 SSD با سرعت MBps145.4 و ThinkPad 256 گیگابایتی SSD با سرعت MBps157.1 و سرعت میانگین Ultraportable‌ها MBps182.7 ثبت شد.

لتیتیود ۷۲۸۰ سر‌آمد آزمون بهره‌وری بود. در مدت زمان ۳ دقیقه و ۱۲ ثانیه توانستیم آزمون OpenOffice spreadsheet macro را به اتمام برسانیم که این مدت زمان کمتر از میزان ثبت شده برای الیت بوک (۴ دقیقه و ۳۲ ثانیه)، Lenovo ThinkPad X260 (4 دقیقه و ۱۲ ثانیه) و میانگین Ultraportable‌ها (۶ دقیقه و ۶ ثانیه) بود. کارت گرافیک یکپارچه اینتل HD 620 توانست از آزمون گرافیکی Ice Storm Unlimited امتیاز نسبتا متعادل ۵۶۳۱۸ را به دست آورد که بسیار مشابه امتیاز میانگین ۵۶۶۳۳ برای نوت بوک‌های Ultraportable بود. الیت بوک با اینتل HD 525 و ThinkPad با اینتل HD 520 به ترتیب امتیازات ۵۹۰۷۱ و ۵۹۴۸۹ را به دست آوردند.

در زمان استراحت‌های کوتاه میان کار، لتیتیود ۷۲۸۰ می‌تواند تجربه گیمینگ مناسبی را هم برای شما فراهم کند. سیستم توانست بازی Dirt 3 را در رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و با تنظیمات گرافیکی متوسط در ۴۶ فریم بر ثانیه اجرا کند که بیش از آستانه مد نظر ما یعنی ۳۰-fps و میانگین Ultraportable یعنی ۳۵-fps بود.

عمر باتری

ما به شما قویه پیشنهاد می‌کنیم با صرف ۴۲ دلار اضافی یک باتری چهار سلولی اختیاری را هم تهیه کنید، در صورت تهیه این باتری دیگر نیازی به آداپتور نخواهید داشت. طبق آزمون Laptop Mag Battery باتری توانست به مدت ۱۲ ساعت و ۲۹ دقیقه (مرور مداوم وب با Wi-Fi) دوام بیاورد که دیگر رقبای خود از جمله الیت بوک با ۹ ساعت و ۲۳ دقیقه و باتری سه سلولی ThinkPad با ۸ ساعت و ۱۶ دقیقه و میانگین نوت بوک‌های Ultraportable را از میدان به در کند. در این میان تنها ThinkPad با یک باتری شش سلولی اختیاری توانست مدت زمان باور نکردنی ۱۷ ساعت و ۱۴ دقیقه را ثبت کند.

وب‌کم

وب‌کم ۰٫۹ مگا‌پیکسلی لتیتیود ۷۲۸۰ بسیار متوسط است، جزئیات تصاویر گرفته شده توسط آن بسیار معمولی است.

حرارت

لتیتیود ۷۲۸۰ دستان شما را از شدت حرارت خیس نخواهد کرد اما سطح زیرین آن کمی گرم خواهد شد. پس از پخش ۱۵ دقیقه از یک ویدیوی HD دما‌سنج ما دمای خنک ۳۰ درجه سلسیوس برای تاچ پد و دمای ۳۲٫۵ درجه برای کلید‌های H و G را ثبت کرد، اما سطح زیرین آن از دمای آستانه راحتی ما یعنی ۳۵ درجه بیشتر بود (۳۶ درجه).

نرم افزار

بر روی Dell Latitude 7280 ویندوز ۱۰ به صورت پیش فرض همراه با ویژگی‌های اضافی نصب شده است. دستور Update امکان به روز‌رسانی سیستم و نرم افزار‌ها و درایور‌ها را از طریق وب‌سایت Dell فراهم می‌کند. دستور Power Management عمر باتری را بهینه می‌کند و Support Assist اطلاعات سیستم را سازمان‌دهی می‌کند.

امکانات قابل ارتقاء

ما یک مدل سفارشی‌سازی شده از Core i7-7600U را بررسی کردیم که قیمت آن از ۱۶۱۹ دلار شروع می‌شود و دارای فن‌آوری vPro و باتری شش سلولی است. قیمت مدل ارتقاء یافته با هارد درایو ۲۵۶ گیگابایتی از نوع SSD، یک صفحه نمایش ۱۰۸۰p به همراه یک دوربین اینفرارد، یک اثر انگشت‌خوان، یک اسمارت-کارت‌خوان و یک اسمارت-کارت‌خوان بدون ذخیره تماس، ۱۸۳۰ دلار است. قیمت مدل اولیه لتیتیود ۷۲۸۰ با پردازنده Core i3-7100U، ۴ گیگابایت حافظه، هارد درایو ۱۲۸ گیگابایتی از نوع SSD، یک صفحه نمایش با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ و یک باتری سه سلولی ۴Wh، ۱۰۲۹ دلار است. مدل دیگر آن با پردازنده Core i5-7200 و حافظه ۴ گیگابایتی، هارد درایو ۱۲۸ گیگابایتی از نوع SSD و صفحه نمایش با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ قیمتی معادل ۱۱۶۹ دلار دارد.

اگر شما ترجیح می‌دهید که یکی از مدل‌های پایین‌تر را خریداری کنید، ما قویا پیشنهاد می‌کنیم که در ارتقا‌های متفاوتی هزینه کنید که می‌توان به صفحه نمایش HD با قیمت ۷۷ دلار و باتری چهار سلولی با قیمت ۴۲ دلار اشاره کرد.

جمع‌بندی

نوت بوک Dell Latitude 7280 با عملکرد سریع، صفحه نمایش روشن و باتری با عمر طولانی فوق العاده همراه با طراحی باریک و سبک، به آسانی قابل حمل است. با این حال، صفحه نمایش آنطور که مد نظر ما بود، رنگی نبود و قیمت با توجه به انتخاب کانفیگ‌های مختلف می‌تواند گران‌تر شود.

جمع بندی

در میان رقبای نوت بوک‌های تجاری، مدل HP EliteBook 1030 G1 کیفیت صوتی عالی را ارائه می‌کند اما از لحاظ سرعت و عملکرد چندان رضایت‌بخش نیست. برای داشتن یک هارد درایو پر‌سرعت، ۵ ساعت طول عمر باتری بیشتر و قیمت بهتر، کانفیگ ۱۱۶۰ دلاری از Lenovo ThinkPad X260 گزینه مناسبی است اما به خاطر داشته باشید که این کانفیگ دارای صفحه نمایشی کم نور است.

ارسال نظر