بررسی اجمالی لپ‌تاپ ایسر Predator 15

لپ تاپ ایسر Predator 15 یکی از بهترین دستگاه ها و لپ تاپ های مناسب برای گیمرها است که در این مقاله به بررسی اجمالی این دستگاه می‌پردازیم.

بررسی اجمالی لپ‌تاپ ایسر Predator 15

کلیک -لپ تاپ های گیمینگ معمولاً دستگاهی خاص و ویژه هستند که طراحی خاص و منحصر به فردی نیز دارند. ایسر سری لپ تاپ های Predator برای علاقه مندان به بازی های کامپیوتری ارائه کرده است. برخلاف بسیاری از لپ تاپ های موجود در بازار؛ لپ تاپ ایسر Predator 15 ضخامت کمی ندارد و دستگاه سبکی نیز نیست اما در این دستگاه قابلیت های بسیار خوبی نظیر سخت افزار بسیار قوی و طراحی بدنه بسیار مناسب مشاهده می شود. لپ تاپ های بسیار زیادی در بازار وجود دارند که عنوان لپ تاپ گیمینگ را به خود داده اند اما می توان گفت لپ تاپ ایسر Predator 15 یکی از خاص‌ترین و بهترین لپ تاپ ها برای گیمر ها است. در نگاه اول طراحی بدنه این لپ تاپ هر گیمری را به سمت خود جذب می کند اما باید دید این دستگاه از نظر فنی و سخت افزاری نیز چه ویژگی های مثبتی دارد.

بررسی اجمالی لپ‌تاپ ایسر Predator 15

طراحی

لپ تاپ ایسر Predator 15 در دو سایز ۱۵ اینچ و ۱۷ اینچ عرضه شده است. در ایم نقد و بررسی ما بر روی دستگاه ۱۵ اینچی تمرکز می کنیم؛ بدنه لپ تاپ ایسر Predator 15 تمام پلاستیکی است و این ویژگی باعث می شود تا اثر انگشت کمتر بر روی دستگاه باقی بماند، هم چنین انتقال حرارت در این جنس کمتر از جنس فلز و یا آلومینیوم است ولی در برخی از قسمت‌های دستگاه می توانیم به ضعف پلاستیک در بدنه اشاره کنیم. این جنس پلاستیک باعث شده است تا لپ تاپ ایسر Predator 15 با صفحه نمایش ۱۵ اینچی وزنی معادل ۸ پوند داشته باشد که مدل ۱۷ اینچی ۱٫۱ پوند از مدل ۱۵ اینچی سنگین تر است.

کیبورد لپ تاپ ایسر Predator 15 بسیار خاص و زیبا طراحی شده است، مانند همه دستگاه های گیمینگ در این لپ تاپ هم شاهد طراحی خاص کلید های بالا و پایین و چپ و راست هستیم، اندازه کلیدهای این دستگاه ۱۵ در ۱۵ میلی‌متر است که این موضوع نشان می دهد این دستگاه برای بازی کردن بسیار مناسب است. در پی زمینه کیبورد چراغ هایی کار گذاشته شده است تا کاربر بتواند به راحتی در نور کم و در تاریکی از دستگاه خود استفاده کند. طراحی جزیره‌ای کلید های این دستگاه کار با دکمه های کیبورد را برای کاربر بسیار راحت تر می کند و عملکرد دکمه های کیبورد بسیار سریع و خوب است.

بررسی اجمالی لپ‌تاپ ایسر Predator 15

در سمت راست این دستگاه پورت های لپ تاپ وجود دارد که شامل ۳/USB-C connector؛ دو پورت USB 3.0 نوع A،HDMI، DisplayPort و Gigabit ethernet می شود. هم چنین جک هدفون و میکروفون و SD کارت نیز در این دستگاه مشاهده می شود. در قسمت زیرین این دستگاه یک کلید کشو مانند قرار دارد که با فشردن آن می توان درایو نوری را از دستگاه خارج کرد. در جعبه دستگاه یک قطعه شبیه به درایو نوری قرار دارد که یک فن در درون آن قرار دارد که کاربر می تواند در شرایط دلخواه این فن را جایگزین درایو نوری کرده تا دستگاه بتواند خنک شود و به خوبی عمل کند. اسپیکر های لپ تاپ ایسر Predator 15 از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و دو بلندگوی دالبی و یک ساب وافر در این دستگاه قرار دارد. ایسر سعی کرده تا زیاد از هویت اصلی خود دور نشود و در طراحی این دستگاه از رنگ قرمز استفاده کرده است که این طراحی بسیار موفق بوده است.

بررسی اجمالی لپ‌تاپ ایسر Predator 15

در زیر دستگاه

معمولا لپ تاپ های گیمینگ سخت افزار بسیار قوی دارند و توجه به سخت افزار این دستگاه ها خالی از لطف نیست. لپ تاپ ایسر Predator 15 یک دستگاه بسیار قوی است که با پردازنده Core i7 6700HQ قدرت یافته است. گرافیک این دستگاه رقیبی ندارد و از تراشه گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 980M با حافظه ۴ گیگابایت و حافظه مخصوص GDDR5 در این دستگاه استفاده شده است.

لپ تاپ ایسر Predator 15 رم ۱۶ گیگابایتی GDDR5 دارد که این رم قابل ارتقا تا ظرفیت ۶۴ گیگابایت است. حافظه داخلی لپ تاپ ایسر Predator 15 هیبریدی بوده و ایسر از یک حافظه ترکیبی ۱ ترابایت هارد دیسک و ۲۵۶ گیگابایت SSD استفاده کرده است. در این دستگاه ۱۵ اینچی هم چنین ما شاهد پنل IPS هستیم که از G-Sync پشتیبانی می کند.

قابلیت اتصال Predator 15 با اینترنت نیز دارای ویژگی های بسیار خوبی است که از اتصال Wi-Fi و یا باند دوگانه ۲x2 MU-MIMO می توان استفاده کرد. هم چنین این دستگاه دارای صفحه نمایشی با رزولوشن تصویر بالاست که از ۴K نیز پشتیبانی می کند.

بررسی اجمالی لپ‌تاپ ایسر Predator 15

در حال حاضر نزدیک‌ترین دستگاه های گیمینگ موجود در بازار به Predator 15 از دو کمپانی Dell و MSI ارائه شده اند که می توان به دستگاه های Alienware 13 از کمپانی Dell و MSI GS63VR Stealth از MSI اشاره کرد. این دستگاه ها از نظر قیمت حدود ۴۰۰ دلار از Predator 15 گران تر هستند در حالی که از CPU و GPU یکسانی برخوردار هستند.

۳DMark Firestrike Extreme

در تصویر زیر شما نموداری را مشاهده می کنید که در این نمودار ما شاهد مقایسه سیستم GTX 1060 در دستگاه های گیمینگ موجود در بازار هستیم که در این میان دستگاهی از برندهای مختلف دیده می شود. برای مثال در این جا ما می توانیم به تفاوت میان Predator 15 و MSI Stealth اشاره کنیم که تنها ۰٫۵ در صد با هم اختلاف دارند و این درحالی است که Alienware 13 در رده بندی بسیار پایین تری قرار دارد.

بررسی اجمالی لپ‌تاپ ایسر Predator 15

Tomb Raider

بی شک هر گیمری با بازی تامب رایدر آشنایی دارد. این بازی یکی از بازی های بسیار پرطرفدار است که به عنوان معیار در این تست قرار گرفته است. این بازی گزینه بسیار خوبی برای تست کیفیت رزولوشن تصاویر این دستگاه ها است. با سیستم GTX 1060 انتظار می رود که این دستگاه ها بتوانند با سرعت ۹۱ الی ۹۴ فریم در ثانیه تصاویر را پشتیبانی کنند که همان طور که در نمودار نیز مشاهده می کنید باز هم صدر جدول برای MSI است.

بررسی اجمالی لپ‌تاپ ایسر Predator 15

رزولوشن ۴K

در این بخش در هر دستگاه بازی با رزولوشن تصویر ۴K قرار داده شده است. این فرمت و این کیفیت پخش امروزه در بسیاری از بازی های کامپیوتری مشاهده می شود. اختلاف های بسیار جزئی در این بخش میان دستگاه ها دیده می شود که این اختلاف میان ۸۰ تا ۹۰ فریم در ثانیه متفاوت است. Predator 15 توانست امتیاز ۸۶٫۳ فریم در ثانیه را به دست بیاورد و Alienware 13 امتیاز ۸۸۷٫۳ فریم در ثانیه را به دست آورد.

بررسی اجمالی لپ‌تاپ ایسر Predator 15

فرمت های دیگر

برای تست CPU یک فایل ۳۰ گیگابایتی با فرمت MKV در دستگاه ها به نمایش گذاشته شده است و هم چنین یک فایل با فرمت MP4 نیز در دستگاه ها تست شده است تا بتوان به سرعت CPU آن‌ها دست پیدا کرد. در این تست Alienware 13 توانسته امتیاز بیشتری نسبت به Predator 15 و MSI Stealth به دست بیاورد و در صدر این جدول می توانیم به Surface Book i7 اشاره کنیم.

بررسی اجمالی لپ‌تاپ ایسر Predator 15

عمر باتری

می‌توانیم این جمله را با اطمینان بگوییم که عمر باتری گزینه بسیار مهمی در لپ تاپ های گیمینگ نیست. باتری Predator 15 یک باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری ۸ سلولی لیتیوم است و می توان عمر مفید این باتری را ۶ ساعت عنوان کرد. هر چند با تماشای یک فیلم ۴K این عمر کاهش نیز می یابد. در کل مسئله باتری و عمر باتری در لپ تاپ های گیمینگ مسئله بسیار مهمی نیست و بحثی که همیشه در این دستگاه ها مهم بوده فقط سخت افزار و کیفیت صفحه نمایش بوده است که Predator 15 توانست امتیاز بسیار خوبی را در این دو گزینه به دست بیاورد.

بررسی اجمالی لپ‌تاپ ایسر Predator 15

نتیجه گیری

لپ تاپ Predator 15 یکی از بهترین دستگاه های گیمینگ موجود در بازار است که با قیمت ۱۶۹۹ دلار عرضه می شود. این دستگاه از رقبای خود قیمت پایین تری دارد و در ازای این قیمت پایین تر امکانات بیشتری نیز دارد. دو دستگاه Alienware 13 و MSI Stealth از قابلیت های بسیار خوبی برخوردارند ولی در کل می توانیم با در نظر گرفتن قیمت و اختلاف قیمتی Predator 15 را پیروز این میدان بنامیم.

ارسال نظر