لنوو Yoga 910؛ یک لپ تاپ هیبریدی ایده ال

در این مطلب قصد داریم به بررسی لپ تاپ هیبریدی Yoga 910 بپردازیم که صفحه نمایش لمسی با کیفیت آن می تواند به عنوان یک لپ تاپ عالی نیز مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه با ما همراه باشید.

لنوو Yoga 910؛ یک لپ تاپ هیبریدی ایده ال

کلیک - ممکن است بسیاری از مردم صفحه نمایش های لمسی لپ تاپ ها را دوست نداشته باشند؛ اما قطعا از لپ تاپ های هیبریدی مانند لپ تاپ های Yoga لنوو استقبال خواهند کرد.

بدنه Yoga 910 از جنس فلز است که باعث شده است کیفیت ساخت آن به میزان زیادی افزایش پیدا کند. جمع و جور بودن این لپ تاپ و وزن نسبتا سبک آن نیز موجب شده است به یک لپ تاپ واقعا ایده آل تبدیل شود. اندازه نمایشگر این لپ تاپ ۱۳٫۹ اینچ است که به لطف برخورداری لپ تاپ از لولای انعطاف پذیر، می تواند به راحتی پشت آن قرار گیرد و شما می توانید همانند یک تبلت از آن استفاده کنید.

۳۱-۰۸-۱۶tr_lenovo_yoga910_teaser24_new

لولای منعطف ۳۶۰ درجه این لپ تاپ که همانند یک بند ساعت است، این امکان را فراهم می کند که صفحه نمایش بچرخد و لپ تاپ به یک تبلت و یا بالعکس تبدیل شود. این لولا می تواند صفحه نمایش را در جای خود ثابت نگه دارد و کاربر می تواند تنها با یک انگشت زاویه صفحه نمایش را تغییر دهد.

lenovo-yoga-910-review-7

یکی از مزایای خوب این لپ تاپ این است که برخلاف اینکه صفحه نمایش آن ۱۳٫۹ است، اما ابعاد آن به اندازه لپ تاپی با صفحه نمایش ۱۳ اینچی است.

ممکن است اینکه یک لولا ما را تحت تاثیر دهد، احمقانه به نظر برسد؛ اما باید گفت که این لولا هم باعث است Yoga 910 طراحی خوبی پیدا کند و هم این امکان را فراهم کرده است که این لپ تاپ تا حد ممکن نازک ساخته شود. این لولا قبلا در لپ تاپ های Yoga 900 و Yoga 3 Pro هم به کار گرفته شده است؛ اما صفحه نمایش جدید برای نخستین بار در لپ تاپ های Yoga به کار گرفته شده است.

lenovo-yoga-910-5-1280x720_new

صفحه نمایش این لپ تاپ در دو وضوح Full HD و ۴K عرضه شده است و به دلیل اینکه هیچ قابی در اطراف این صفحه نمایش وجود ندارد، باعث شده است که لنوو بتواند این صفحه نمایش ۱۳٫۹ اینچی را در همان فضای یک صفحه نمایش ۱۳٫۳ اینچی جای دهد. این کار باعث شده است ابعاد لپ تاپ افزایش پیدا نکند. این صفحه نمایش علاوه بر اندازه بزرگ تر، دارای کیفیت رنگ بسیارخوبی است و روشنایی آن نیز عالی است.

قیمت این لپ تاپ ۱۲۹۹ دلار است. پردازنده این لپ تاپ Intel core i7 7200U با سرعت ۲٫۷ گیگاهرتز است و از ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 با سرعت ۲٫۱۳۳ گیگاهرتز برخوردار نیز است. یک کارت گرافیک intel HD 620 اختصاصی نیز در این لپ تاپ تعبیه شده است. حافظه داخلی آن نیز یک حافظه SSD 512 گیگابایتی است. شبکه وای فای ۸۰۲٫۱۱ac و بلوتوث نسخه ۴٫۱ نیز جزء امکانات ارتباطی این لپ تاپ است. پورت های Yoga 910 نیز شامل یک پورت USB 3.0 Type C با خروجی ویدیو، USB 2.0 Type C برای شارژ و یک پورت USB 3.0 می شود که وسایل مختلف را حتی در زمانی که لپ تاپ خاموش است، نیز شارژ می کند. در ضمن این لپ تاپ از جک هدفون نیز برخوردار است. سیستم عامل این لپ تاپ نیز ویندوز ۱۰ ۶۴ گیگابایتی است.

lenovo-yoga-910_02_new

وبکم این لپ تاپ به جای همانند وبکم سایر لپ تاپ ها در بالای صفحه نمایش تعبیه شود، در پایین آن تعبیه شده است که ممکن است برای افرادی که دستان بزرگی دارند و همزمان با استفاده از وبکم، از صفحه کلید نیز برای تایپ کردن استفاده می کنند، مشکل ایجاد کند. خوشبختانه کاربران می توانند برای رفع این مشکل لپ تاپ را با شکل یک حرف V وارونه به پشت بگردانند و یک موس و صفحه کلید به آن متصل کنند.

lenovo-yoga-910-11_new

صفحه کلید این لپ تاپ دارای نور پس زمینه است و کار کردن با آن حس خوبی به کاربر می دهد و تنها مشکل این صفحه کلید، کلید Shift سمت راست آن است. این کلید در Yoga 900 در سمت قسمت چپ کلید جهت بالای کلیدهای جهت نما قرار داشت؛ اما در این لپ تاپ این کلید در قسمت راست آن قرار دارد و بسیار کوچک است که ممکن است در هنگام تایپ سریع مشکل ایجاد کند و باعث شود اسکرول صفحه حرکت کند. کمی طول می کشد تا به مکان و اندازه دکمه Shift سمت راست صفحه کلید این لپ تاپ عادت کنید که ممکن است کمی آزار دهنده باشد.

lenovo-yoga-910_05_new

تاچ پد این لپ تاپ هیچ نقصی ندارد و انگشتان کاربر به راحتی بر روی سطح نرم آن حرکت می کند و تماس کف دست با آن هرگز باعث نمی شود؛ مکان نمای تاچ پد ناگهان به سمت جهات مختلفی حرکت کند. همچنین این تاچ پد از قابلیت مولتی تاچ نیز برخوردار است که می توانید آن ها را به راحتی در تنظیمات ویندوز فعال یا غیرفعال کنید؛ بنابراین اگه علاقه ای به زوم کردن با حرکت انگشتان خود و یا سوایپ کردن با سه انگشت ندارید، می توانید آن را غیر فعال کنید.

معایب و مزایای این لپ تاپ را به صورت مختصر در زیر بیان می کنیم.

مزایا

این لپ تاپ به راحتی می تواند به یک تبلت تبدیل شود. صفحه نمایش آن نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و لولای انعطاف پذیر به کار گرفته شده در این لپ تاپ، موجب شده است صفحه نمایش آن به راحتی بچرخد. صفحه نمایش این لپ تاپ از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است و باتری آن نیز دارای عمر خوبی است. علاوه بر تمام این موارد، طراحی ظاهری این لپ تاپ نیز واقعاً خیره کننده است.

معایب

کلید Shift سمت راست صفحه کلید در مکان خوبی قرار نگرفته است و اندازه آن نیز بسیار کوچک است. وبکم نیز در پایین صفحه نمایش قرار گرفته است که گاهی اوقات می تواند مشکل آفرین باشد. این لپ تاپ دارای خروجی مستقیم ویدیو نیست و فاقد پورت رم ریدر نیز است. در ضمن پورت های USB Type C جداگانه برای شارژ و خروجی ویدیو نیز مشکل دیگری است و شرکت لنوو می توانست چندین پورت را در یک پورت چند منظوره ادغام کند.

نتیجه گیری نهایی

می توان گفت این لپ تاپ به عنوان یک تبلت هیبریدی ایده ال با طراحی زیبا، عملکرد عالی، عمر باتری واقعاً خوب و صفحه نمایش با کیفیت خود، می تواند توجه افراد زیادی را به خود جلب کند.

ارسال نظر