مروری بر محصولات اینتل در کامپیوتکس ۲۰۱۷

کمپانی اینتل که در زمینه تولید تراشه ها و پردازنده ها فعالیت دارد در کامپیوتکس ۲۰۱۷ در زمینه های متنوعی همکاری و فعالیت کرده است که این شرکت را از قالب همیشگی کار خود خارج کرده است.

مروری بر محصولات اینتل در کامپیوتکس ۲۰۱۷

کلیک -این بار کمپانی اینتل متفاوت تر از قبل وارد میدان شده است و در کامپیوتکس ۲۰۱۷ با اینتل متفاوت تری رو به رو هستیم. شاید اسم این کمپانی ذهن هر مخاطبی را به سمت پردازنده ها ببرد ولی اینتل از این محدوده خارج شده و نشان داده که در زمینه های دیگر نیز حرفی برای گفتن دارد.

در روز سه شنبه در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷ ، اینتل در رابطه با زمینه ای جدید از فعالیت های خود صحبت کرد و بر این نکته تاکید داشت که این نسل جدید از تغییرات ارتباط را با آینده حفظ خواهد کرد.

آینده چگونه خواهد بود؟ شاید پاسخ دقیق به این پرسش کمی سخت باشد ولی باید دید که کمپانی های تکنولوژی چه برنامه ای برای آینده خود دارند. شاید بتوان گفت بخش عمده ای از تعریف آینده از عملکرد این کمپانی ها خواهد بود.

مدیر کل گروه محاسبات اینتل، گریگوری براینت، در صحبت های خود به این نکته اشاره کرده است که اینتل سعی دارد تا در زمینه اتصالات میان دستگاه ها برنامه هایی را اجرا کند، در اینجا به برخی زمینه های کار های مشترک اینتل با سایر کمپانی ها می پردازیم:

واقعیت مجازی

اینتل در کامپیوتکس 2017

شاید بسیاری از علاقه مندان استفاده از واقعیت مجازی از سیم های این دستگاه بیزار هستند، اینتل دموی زنده ای از اولین عینک واقعیت مجازی HTC Vive نشان داد که از تکنولوژی WiGig بهره برده است. این به معنای استفاده از واقعیت مجازی بدون هیچ گونه سیم و کابل آزار دهنده ای است. این محصول در اوایل سال ۲۰۱۸ عرضه می شود.

ComputeCard

اینتل در کامپیوتکس 2017

در CES اینتل از کامپیوت کارت ها یا کارت های محاسبه گر رونمایی کرد، اینتل این بار دمویی از کارت های محاسبه گر در ابعاد بزرگ تر رونمایی کرده است که این کارت ها قابلیت های نظیر پردازنده، حافظه و قابلیت برقراری ارتباط دارد.

این کارت ها می تواند به صورت جداگانه بر روی تبلت و یا هر دستگاه دیگری قرار گیرد و بسیاری از کار ها و جابه‌جایی اطلاعات را برای کاربر راحت ترکند.

بازی

اگر شما یک گیمر حرفه ای هستید و ساعات زیادی را پشت کامپیوتر خود و در حال بازی می‌گذرانید، این بار اینتل با سری جدید تراشه های خود با عنوان X-Series chips به میدان آمده است. این تراشه با ۱۸ هسته بر روی کارت، نسل جدیدی از تراشه ها برای گیمر ها را بر روی کار آورده است.

شهر هوشمند

کامپیوتری بزرگ تر از خود در سطح شهر را تصور کنید، اینتل از ایده ساخت کیوسک های هوشمند شهری را مطرح کرده است که در واقع این کیوسک ها شبیه به استند های بزرگی هستند که کمپانی اینتل پردازنده‌های این استند ها را تولید می کند. این استند ها دارای Wi-Fi بوده و از دیگر قابلیت های این استند می توان به نقشه آنلاین شهر، تماس های ضروری و هشدار دهنده زلزله نام برد.

اینتل در کامپیوتکس 2017

اینتل در حال بررسی های بیشتر بر روی این استند هوشمند است تا با استفاده از آن بتوان زلزله را ۵ دقیقه قبل از وقوع پیش بینی کرد و با استفاده از این استند ها به شهروندان هشدار داد تا در مکان های ایمن جای گیری کنند.

اینتل هم چنین در کامپیوتکس ۲۰۱۷ خلاصه ای از عملکرد خود در رابطه با عرضه پردازنده های نسل ۸ را نیز ارائه کرده است.

ارسال نظر