بررسی شایعات و اخبار منتشر شده در مورد گلکسی اس ۸ سامسونگ

در این مطلب قصد داریم به بررسی شایعات و اطلاعات غیر رسمی منتشر شده در مورد گوشی بعدی سامسونگ یعنی گلکسی اس ۸ بپردازیم. البته این اطلاعات غیر رسمی هستند و نمی توان به طور قطعی آن ها را تایید یا رد کرد.

بررسی شایعات و اخبار منتشر شده در مورد گلکسی اس ۸ سامسونگ

کلیک - فروش گوشی گلکسی اس ۷ سامسونگ رسمااز فروش گوشی های آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس اپل بیشتر شد و حالا وقت آن است که سامسونگ به فکر طراحی گوشی بعدی گلکسی خود یعنی گلکسی اس ۸ باشد.

صفحه نمایش

گوشی های گلکسی اس ۶ و اس ۷ سامسونگ در دو مدل معمولی و Edge عرضه شدند که در مدل Edge صفحه نمایش هر دو گوشی تا لبه گوشی کشیده شده است. به نظر می رسد که گلکسی اس ۸ تنها در دو مدل Edge عرضه خواهد شد و دیگر با مدل معمولی عرضه نخواهد شد.

سامسونگ گوشی های گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج را با صفحه نمایش های ۵٫۱ اینچی و ۵٫۵ اینچی عرضه کرد. این صفحه نمایش ها توسط واحد Samsung Display سامسونگ ساخته شده است. شرکت Samsung Display تنها شرکتی است که نمایشگرهایی تولید می کنند که هر دو طرف آن ها کاملا خمیده است. به نظر می رسد که اندازه صفحه نمایش دو مدل گلکسی اس ۸ نیز همانند گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج خواهد بود.

ما نمی توانیم این اطلاعات را به صورت رسمی تایید کنیم، اما این موضوع زیاد هم تعجب برانگیز نیست؛ زیرا گوشی گلکسی نوت ۷ نخستین گوشی گلکسی نوت سامسونگ است که لبه صفحه نمایش آن کاملا خمیده است و یکی از ویژگی های شاخص این فبلت محسوب می شود. البته باز هم باید گفت که تمام این اطلاعات در حد شایعه هستند و ممکن است اصلا صحت نداشته باشند. باید به این نکته هم توجه داشت که افرادی هم هستند که علاقه چندانی به صفحه نمایش هایی با لبه خمیده ندارند.

همچنین شایعات حاکی از آن است که صفحه نمایش گلکسی اس ۸ به لطف برخورداری از وضوح ۴K، دارای کیفیتی به مراتب بیشتر از کیفیت صفحه نمایش مدل های قبلی است و دلیل استفاده از وضوح ۴K در صفحه نمایش گلکسی اس ۸، استفاده از فناوری واقعیت مجازی در این گوشی است. همانطور که می دانید سامسونگ قبلا هدست واقعیت مجازی خود را با نام Gear VR عرضه کرده است و گوگل هم فناوری واقعیت مجازی خود را تحت عنوان Daydream VR ارائه کرده است. به نظر می رسد که احتمالا گوشی های هوشمند آینده برای ارائه بهتر فناوری واقعیت مجازی، به نمایشگرهای ۴K مجهز خواهند شد. اسم رمز گوشی گلسی اس ۸، Dream است و احتمالا این اسم رمز به فناوری واقعیت مجازی گوگل یعنی Daydream VR باز می گردد. ممکن است به کار گیری نمایشگر ۴K در این گوشی به معنای این باشد که سامسونگ در آینده محتوای واقعیت مجازی را با وضوح ۴K ارائه خواهد کرد. البته این موضوع هم در حد حدس و گمان و شایعه است و نمی توان با قطعیت در مورد آن سخن گفت.
a-concept-to-admire-samsung-galaxy-s8-edge

سامسونگ چندی پیش در یکی از رویدادهای SID یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی با وضوح ۴K را در معرض نمایش قرار داد و با این کار مشخص شد که این غول فناوری قصد دارد در نمایشگرهای کوچک نیز از وضوح ۴K استفاده کند و در حال کارکردن بر روی این پروژه است. البته نمایشگر نمایش داده شده تنها یک نمونه اولیه بود و احتمالا ارائه نمایشگرهای کوچک با وضوح ۴K توسط سامسونگ، فرایندی است که کمی زمان می طلبد.

دوربین

htc-one-m8-dual-camera-1

کیفیت دوربین گوشی های جدید گلکسی سامسونگ نسبت به دوربین گوشی های پیشین تا حد زیادی افزایش یافته است و دوربین گوشی گلکسی اس ۷ در برخی از زمینه ها حتی از دوربین آیفون ۶ اس هم عملکرد بهتری دارد. طبق گزارشاتی که اخیرا منتشر شده است، سامسونگ در طراحی دوربین گلکسی اس ۸ یک قدم به جلو حرکت کرده است و در این گوشی از دوربین دوگانه استفاده خواهد کرد. طبق اطلاعات منتشر شده در یک سایت رسانه ای چینی، دوربین اصلی گلگسی اس ۸ دوگانه است و از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی تشکیل شده است. همانطور که می دانید گوشی آیفون ۷ و ۷ پلاس نیز با دوربین دوگانه عرضه شده اند. طبق شایعات منتشر شده گلکسی اس ۸ همانند گوشی گلکسی نوت ۷ دارای حسگر اسکن کننده عنبیه چشم است که می تواند امنیت باز کردن قفل گوشی از طریق روش های زیست سنجی را افزایش دهد.

سیستم عامل و مشخصات دیگر

احتمالا این گوشی با اندروید ۷ نوقا عرضه خواهد شد و چنانچه این گوشی به نمایشگری با وضوح ۴K مجهز باشد، قطعا نیازمند یک باتری بزرگ است که نیروی این گوشی را برای مدتی بیش از یک روز تأمین کند.

طبق آخرین شایعات منتشر شده این گوشی مجهز به پردازنده اگزینوس ۸۸۹۵ و پردازنده گرافیکی مالی G71 با معماری ARM است. قدرت این پردازنده گرافیکی تقریبا دو برابر (به طور دقیق ۱٫۸ برابر) پردازنده گرافیکی مالی T880 MP12 به کار گرفته شده در گوشی گلکسی نوت ۷ با پردازنده اگزینوس ۸۸۹۰ است. معماری جدید این پردازنده گرافیکی قدرتمند، قابلیت اجرای بازی های بسیار پیشرفته و محتوای واقعیت مجازی با وضوح ۴K را برای این گوشی فراهم می کند.

پورت USB نوع C

احتمالا این گوشی هم همانند گوشی گلکسی نوت ۷ به پورت USB نوع C مجهز خواهد بود که هم می توان برای به گیری فناوری شارژ سریع از آن استفاده کرد و هم امکان انتقال سریع تر اطلاعات را فراهم می کند. از این پورت می توان برای اتصال هدست واقعیت مجازی Gear VR 2 سامسونگ و وسایل دیگری که سامسونگ آن ها را در آینده عرضه خواهد کرد، به گوشی نیز استفاده کرد.

phpwifben

زمان رونمایی

احتمالا سامسونگ در کنفرانس جهانی موبایلی ۲۰۱۷ (MWC) از این گوشی رونمایی می کند؛ اما در مورد این موضوع هم نمی توان با قطعیت سخن گفت.

ارسال نظر