ثبت رکورد گینس به نام پسر 12 ساله چینی برای حل سه مکعب روبیک به صورت همزمان!

رسانه کلیک - یک پسر 12 ساله چینی توانست با حل سه مکعب روبیک به صورت همزمان در 5 دقیقه و ۶ ثانیه، رکورد گینس را به خود اختصاص دهد.

ثبت رکورد گینس به نام پسر 12 ساله چینی برای حل سه مکعب روبیک به صورت همزمان!

پیش بینی می شود که کمتر از 5.8 درصد از مردم جهان قادر به حل مکعب روبیک هستند ( یک روبات رکورد حل پازل روبیک را شکست! ). برخی افراد نیز با دیدن این وسیله از لمس آن نیز ممانعت می کنند. اما یک پسر 12 ساله چینی توانست مانند یک شعبده بازی، سه مکعب روبیک را به طور همزمان ظرف 5 دقیقه و 6 ثانیه حل کند.

کو جیانیو دوازده ساله این استعداد خود را در دسامبر سال گذشته در یک برنامه تلویزیونی استعدادیابی به معرض نمایش عموم گذاشت و یک وب سایت چینی فعال در زمینه اخبار و سرگرمی، این اتفاق را روز گذشته در صفحه فیس بوک خود گزارش داد.

آن روز برای جیانیو به یک روز سرنوشت ساز و خاطره انگیز تبدیل شد، چرا که نمایندگان گینس در این مراسم حضور داشته و پس از اجرای نمایش، این اتفاق را به رسمیت شناخته و نام وی را در کتاب گینس به عنوان سریع ترین رکورد حل سه مکعب روبیک به صورت همزمان ثبت کردند ( رکورد کم تر از پنج ثانیه برای حل مکعب روبیک توسط یک پسر بچه چهارده ساله! ).

این اولین بار نیست که کو جیانیو موفق به ثبت رکورد در کتاب گینس می شود. زمانی که وی تنها 7 سال سن داشت، موفق شد رکورد حل مکعب روبیک 3 × 3 توسط جوان ترین شخص را به نام خود ثبت کند. اسم او همچنین در اتحادیه جهانی مکعب روبیک درج شده است.

طبق گزارش روزنامه South China Morning محبوبیت این پسر 12 ساله در برنامه های تلویزیونی کودکان و در میان هم سن و سالانش بسیار بالا رفته و او در یک برنامه به نام Little Big Shots در کشور استرالیا توانست سه مکعب روبیک را به صورت همزمان حل کند.

ارسال نظر