وب سایت مرکزی انتخابات ریاست جمهوری روسیه از 15 کشور مورد حمله سایبری قرار گرفت!

رسانه کلیک - پس از اعلام نتایج انتخاب ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا برخی رسانه ها خبر از دخالت روسیه در انتخابات این کشور دادند. حال روسیه چنین ادعایی را در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری این کشور مطرح کرده است.

وب سایت مرکزی انتخابات ریاست جمهوری روسیه از 15 کشور مورد حمله سایبری قرار گرفت!

کشور روسیه تا به امروز بارها برای دخالت در انتخابات دیگر کشورها مورد اتهام قرار گرفته است. با این وجود این کشور اعلام کرده که هکرهای خارجی سعی داشتند در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آن دخالت کنند.

مقامات مسکو اعلام کرده اند که وب سایت مرکزی انتخابات این کشور در روز انتخابات به صورت هماهنگ شده از آدرس آی پی 15 کشور مورد حمله قرار گرفته است. گفته می شود این حمله به صورت DDoS یا distributed denial of service attack انجام شده است.

حمله DDoS به معنای تقاضای زیاد از یک سرور و استفاده بیش از حد از منابع است که باعث می شود سرویس دهی سایت مختل و یا از دسترس خارج شود. انتخابات ریاست جمهوری روسیه دیروز صورت گرفت و همانطور که تمامی کارشناسان از قبل حدس زده بودند، ولادیمیر پوتین برای یک دوره 6 ساله دیگر به عنوان رئیس جمهور این کشور باقی ماند.

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه رقیب جدی نداشت که البته یکی از دلایل آن جلوگیری از ورود آلکسی ناوالنی به این انتخابات بود. پیش بینی ها به کسب آرای بالا توسط پوتین اشاره داشتند و حال با اعلام نتایج این موضوع تایید شده است. ولادیمیر پوتین با کسب 76 درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است.

الا پامفیلوا ، رئیس سازمان انتخابات این کشور خبر حمله DDoS را اعلام کرده است. وی به سایت خبری اسپوتنیک و خبرگزاری Tass اعلام کرده که این حمله توسط دولت روسیه تحت کنترل قرار گرفته است. گزارشات متعددی وجود دارند مبنی بر اینکه روسیه توسط حملات سایبری و جنگ اطلاعاتی در انتخابات 20 کشور دخالت داشته است.

جدیدترین گزارش ها به دخالت این کشور در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در سال 2016 اشاره دارند که البته روسیه این اتهامات را رد می کند.

ارسال نظر