سایوز زمین گیر شد

فضا پیمای روسی  که قرار بود هفته آینده به فضا پرتاب شود با نقص فنی روبرو شد.

سایوز زمین گیر شد

به گزارش کلیک، یک مقام فضایی روسیه اعلام کرد: اتصال در شبکه سیم ها و بروز نقص فنی سبب شد تا پرتاب برنامه ریزی شده فضای پیمای روسی سایوز تا مدت نا مشخصی به تاخیر بیافتد.
به گفته خبر گزاری روسی اینتر فاکس در روز یکشنبه به نقل از مقام فضایی روس نقص ایجاد شده امکان ارتباط و هماهنگی فضا پیما با موشک ماهواره بر را از بین می برد.
فضا پیمای سایوز ام اس ۰۲ در سکوی ویژه پرتاب موشک ها در پایگاه فضایی بایکانور روسیه در قزاقستان بر روی موشک ماهواره بر نصب و برای پرتاب آماده شده بود که با این نقص مواجه شد.
هم اکنون بر روی فضا پیمای سایوز تحقیقاتی درباره بروز نقص فنی و رفع آن در حال انجام است. تاریخ پرتاب این موشک پس از رفع نقص فنی مشخص و اعلام می شود.
روسیه چندین بار در رابطه با فضا پیما هایش با سوانحی روبرو شده که باعث از بین رفتن یک فضا پیمای باری و چند ماهواره شده است. به همین دلیل نیز استاندارد های ایمنی پرتابش را افزایش داده است.
روسیه تنها دارنده امکانات پرتاب موشک برای حمل ماهواره و تاسیسات فضایی ارائه دهنده این خدمات به کشور های دیگر است که آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا از آن استفاده می کنند. علاوه بر این از پایگاه های خارج از مرز های خود نیز عملیات پرتاب را برای کشور های دیگر اجرا می کند.
مسکو علاوه بر درآمد پرتاب های فضایی، اعتبار ویژه ای در این حوزه برای خود قائل است و تلاش می کند تا این اعتبار را با افزایش ایمنی کامل پرتاب های خود حفظ کند. به خصوص اکنون که آمریکا برنامه هایی دارد تا دوباره به این عرصه برگردد و حرف اول را در جهان بزند.

ارسال نظر