استارت موفقیت‌آمیزتر سامسونگ نسبت به اپل در سال ۲۰۱۶

ظاهرا سامسونگ سال ۲۰۱۶ را موفقیت‌آمیزتر از رقیب دیرینه‌اش یعنی اپل آغاز کرده و طی سه ماه نخست امسال در مقایسه با اپل گوشی‌های هوشمند بیشتری را به فروش رسانده است.

استارت موفقیت‌آمیزتر سامسونگ نسبت به اپل در سال ۲۰۱۶

سال‌ها است که در دنیای گوشی‌های هوشمند دو شرکت سامسونگ و اپل رقیبی دیرینه محسوب شده و همواره در این صنعت حرف نخست را می‌زنند. رقابت مابین این دو کمپانی بسیار جالب توجه بوده و هر یک از آن‌ها نیز طرفداران منحصر به فرد و دوآتشه خود را دارند. این موضوع سبب شده که حرکات، اقدامات و عملکردهای این دو شرکت به شکل دقیقی زیر ذره‌بین قرار داده شوند. شرکت‌های خاصی در سراسر دنیا وجود دارند که همواره عملکردهای این دو کمپانی را تحت نظر داشته و مورد بررسی قرار می‌دهد. حال و با توجه به گزارش شرکت TrendForce، ظاهرا سامسونگ سال ۲۰۱۶ را موفقیت‌آمیزتر از کمپانی اپل آغاز کرده است!

به گزارش کلیک، سامسونگ طی سه ماه نخست سال ۲۰۱۶ در مقایسه با اپل توانسته تعداد گوشی‌های هوشمند بیشتری را به فروش برساند. مسئله آمار فروش گوشی‌های هوشمند از جمله مواردی است که می‌تواند میزان استقبال کاربران از محصولات برند خاصی را به تصویر بکشد. حال که تعداد گوشی‌های هوشمند فروخته شده سامسونگ نسبت به اپل بیشتر بوده، به طور قطع این شرکت کره‌ای توانسته بیشتر از اپل توجه کاربران را به سمت و سوی محصولاتش جلب کند. اما در این بین باید به دو نکته اصلی توجه داشت. اول اینکه تعداد فروش گوشی‌های هوشمند الزاما ارتباطی با سود و درآمدها شرکت‌های فعال در صنعت موبایل ندارد! دومین نکته هم درک این موضوع است که سامسونگ اوایل سال ۲۰۱۶ پرچمداران جدیدش را معرفی کرد و مطمئنا آمار فروش بالاتر سامسونگ نسبت به اپل کاملا طبیعی خواهد بود.

اما بنا به گزارشات به دست آمده، ظاهرا فروش آیفون‌های اپل در سه ماه نخست سال ۲۰۱۶ به شکل بی‌سابقه‌ای ناچیز بوده است. این شرکت طی ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس سال ۲۰۱۶ تنها ۴۲ میلیون نسخه از آیفون‌هایش را به فروش رساند که آماری جالب توجه و بی‌سابقه است! در سمت مقابل شرکت سامسونگ در همین بازه زمانی ۸۱ میلیون نسخه از گوشی‌های هوشمندش را به فروش رسانده، به بیان دیگر فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ طی سه ماه نخست سال ۲۰۱۶ تقریبا دو برابر میزان فروش آیفون‌های شرکت اپل بوده است! این موضوع سبب شده که سهم بازار سامسونگ طی این بازه زمانی به ۲۷٫۸۰ درصد رسیده و سهم بازار اپل برابر با ۱۴٫۴۰ درصد باشد. این موضوع در حالی است که سهم بازار سامسونگ طی سه ماه چهارم سال ۲۰۱۵ برابر با ۲۲٫۱۰ درصد اعلام شده بود و سهم بازار اپل در همان بازه زمانی ۲۰٫۹۰ درصد بود. بنابراین سامسونگ طی سه ماه نخست سال ۲۰۱۶ سهم بازار خود را در حدود ۵ درصد افزایش داده و در سمت مقابل سهم بازار اپل تقریبا ۶ درصد کاهش یافته است.

اما بخش عظیمی از این آمار با رونمایی سامسونگ از دو گوشی هوشمند گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge ارتباط مستقیمی دارد. سامسونگ در رویداد MWC 2016 یا "کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶" که طی ماه ژانویه برگزار شد از پرچمداران جدیدش رونمایی کرد و عرضه این دو محصول هم از ماه مارس آغاز شد. کاملا طبیعی است که عرضه این دو گوشی هوشمند تأثیر مستقیمی بر روی افزایش تعداد فروش گوشی‌های هوشمند برند سامسونگ داشته باشد. همچنین باید در نظر داشت که تنوع محصولات سامسونگ با اپل قابل مقایسه نیست! این موضوع هم از جمله موارد دیگری است که در بیشتر بودن آمار فروش گوشی‌های سامسونگ نسبت به اپل تأثیرگذار خواهد بود.

در سمت مقابل نباید فراموش کنیم که آمار فروش محصولات کمپانی‌ها هیچ ارتباطی با سود و درآم خالص حاصل از فروش محصولاتشان ندارد. تجربه نشان داده که اپل با فروش سری آیفون‌های خود سود و درآمد بسیار عالی را کسب می‌کند. به بیان دیگر سودی که اپل در ازای فروش هر یک از آیفون‌هایش به دست می‌آورد به مراتب نسبت به سودی که سامسونگ در ازای فروش هر یک از گوشی‌های هوشمندش کسب می‌کند بیشتر است. بنابراین این احتمال وجود دارد که علیرغم فروش بیشتر محصولات سامسونگ، سود کسب شده توسط هر دو شرکت برابر بوده و یا حتی اپل سود بیشتری نسبت به سامسونگ را کسب کرده باشد. در هر صورت این موضوع‌ها از جمله مواردی است که جزو سیاست‌های داخلی و محرمانه شرکت‌ها به شما می‌رود و دسترسی مطلق به آن‌ها تقریبا غیرممکن است.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر