عرضه خمیده ترین مانیتور جهان توسط سامسونگ

سامسونگ ضمن انتشار یک ویدیو، از تولید خمیده ترین مانیتور جهان توسط این شرکت پرده برداشت. هم اکنون می توانید علاوه بر مشاهده فیلم، با قابلیت های این مانیتور نیز آشنا شوید.

عرضه خمیده ترین مانیتور جهان توسط سامسونگ

به گزارش کلیک، سامسونگ اخیرا فیلمی را منتشر نموده که مربوط به ترسیم برنامه بخش مانیتور های این شرکت برای ماه های پایانی سال ۲۰۱۶ است. این غول کره ای دنیای الکترونیک، در این فیلم جدید ترین فناوری به کار رفته در مانیتور های خود را با نام انحنای عمیق (deep curves) به نمایش گذاشته است.

به گفته سامسونگ، مانیتور CF791 خمیده ترین مانیتور جهان است. این مانیتور با میزان انحنای ۱۵۰۰R به صورت واضح و قابل ملاحظه ای از سایر مانیتور های خمیده، خمیدگی بیشتری را دارد. معیار اندازه گیری خمیدگی مانیتور ها، بر اساس بزرگترین دایره ای است که توسط آن ها تشکیل می شود. بنابر این در مورد این مانیتور با اندازه ۱۵۰۰R می توان گفت که دایره ترسیم شده با آن ۱۵۰۰ میلی متر یا ۱٫۵ متر است. هر چقدر مقدار این عدد کمتر باشد، خمیدگی مانیتور بیشتر است.

مانیتور CF791 هنوز به صورت رسمی عرضه نشده است، ولی فیلمی که امروز از آن منتشر شده بسیاری از قابلیت های چشمگیر این مانیتور منحنی گیمینگ را فاش می سازد. این مانیتور دارای صفحه نمایش ۳۴ اینچی با حداکثر رزولوشن ۳۴۴۰x1440 است و از فناوری "کوانتوم دات" که باعث افزایش فوق العاده دقت رنگ ها می شود، پشتیبانی می کند و همچنین نسبت کنتراست چشمگیری معادل ۳۰۰۰:۱ را برای صفحه نمایش به ارمغان می آورد.

اگر می پرسید این مشخصات چه ربطی به کیفیت مانیتور دارد، باید بگوییم که مانیتور CF791 با دقت رنگ فوق العاده و جزییات واضح خود، اکثر تلویزیون های HD را به شرم و خجالت وا می دارد، مگر این که تلویزیون از نوع ۴K باشد.

CF791 یک مانیتور ۴K نیست، ولی میزان خمیدگی آن بسیار زیاد بوده و به گفته سامسونگ از سه طرف بدون لبه است که این ویژگی آن را به یک گزینه بسیار ایده آل برای استفاده از چند مانیتور در کنار هم تبدیل می کند. این مانیتور به جای پنل های معمولی IPS، از یک پنل VA LCD رنگی استفاده می کند که طبق ادعای سامسونگ باعث کاهش نشت نور توسط CF791 می شود.

samsung CF791

علاوه بر تمام این ها، مانیتور CF791 از قابلیت "تصویر در تصویر" و "تصویر در کنار تصویر" پشتیبانی می کند که به کاربران اجازه می دهد دو تصویر متفاوت از دو منبع متفاوت را به صورت همزمان در مانیتور مشاهده کنند (مانند دو مانیتور در کنار هم). همچنین این مانیتور دارای صفحات پلاستیکی دل خواهی است که می تواند سیم های نه چندان زیبای مانیتور را در خود مخفی کند.

قیمت این محصول فعلا مشخص نیست و فیلم منتشر شده به ذکر مشخصات و قابلیت های مانیتور بسنده کرده و حرفی از قیمت گذاری آن به میان نیامده است.

ارسال نظر