همه چیز در مورد گلکسی نوت ۶ سامسونگ (مبتنی بر شایعات)

در این مقاله قصد داریم که مروری بر تمامی خصوصیات و ویژگی‌های احتمالی فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ (Samsung Galaxy Note 6) داشته باشیم. ما اطلاعات ارائه شده در این مقاله را با توجه به شایعاتی که در رابطه با این فبلت منتشر شده‌اند گردآوری کرده‌ایم.

همه چیز در مورد گلکسی نوت ۶ سامسونگ (مبتنی بر شایعات)

حتما می‌دانید که سری فبلت‌های گلکسی نوت سامسونگ از جمله پرطرفدارترین محصولات این برند کره‌ای محسوب می‌شوند. اولین نسخه از این محصولات در سال ۲۰۱۱ از معرفی شد. در آن زمان تجهیز گوشی‌های هوشمند به صفحه نمایش‌های بزرگ به هیچ وجه رایج نبود و سامسونگ اولین شرکتی بود که با طراحی گلکسی نوت خود یک گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر ۵٫۳ اینچی را روانه بازار کرد. در واقع سامسونگ ابداع کننده سری محصولاتی با نام "فبلت" است و گلکسی نوت سال ۲۰۱۱ این شرکت اولین فبلت عرضه شده به بازار محسوب می‌شود.

سامسونگ از سال ۲۰۱۱ تا کنون هر ساله نسخه جدید فبلت‌های سری گلکسی نوت خود را طراحی و معرفی کرده است. سال گذشته، سامسونگ فبلت گلکسی نوت ۵ را معرفی کرد و حال که در سال ۲۰۱۶ به سر می‌بریم منتظر رونمایی از فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ هستیم. با توجه به تاریخ‌های معرفی سری فبلت‌های گلکسی نوت از سال ۲۰۱۱ تا کنون می‌توانیم نتیجه‌گیری کنیم که احتمالا طی ماه آگوست یا سپتامبر سال جاری، سامسونگ فبلت گلکسی نوت ۶ را رونمایی می‌کند. بنابراین هنوز زمان زیادی تا معرفی رسمی این فبلت باقی مانده، اما این موضوع سبب نشده که سیر شایعات منتشر شده مربوط به فبلت گلکسی نوت ۶ کاهش یابند.

در این مقاله قصد داریم که نگاه مختصری به تمامی خصوصیات و ویژگی‌های احتمالی فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ داشته باشیم. اطلاعاتی که در جریان این مقاله خدمت شما عزیزان ارائه می‌شوند، با توجه به شایعات کنونی منتشر شده در رابطه با فبلت گلکسی نوت ۶ گردآوری شده‌اند. بنابراین به هیچ وجه نمی‌توانیم بگوییم که صحت تمامی اطلاعات این مقاله تایید شده و حتمی خواهند بود.

طراحی و ظاهر

در رابطه با ظاهر و سبک طراحی فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ به واقع هیچ اطلاعات و گزارش‌های رسمی به دست نیامده و نمی‌دانیم که سامسونگ در طراحی این محصول چه تدابیری را در نظر می‌گیرد. با این وجود پیش بینی می‌کنیم که از نظر ظاهری فبلت گلکسی نوت ۶ بسیار شبیه به گلکسی نوت ۵ طراحی شود. بدون تردید سامسونگ کارایی‌های قلم نوری اختصاصی این فبلت را افزایش داده و حساسیت آن را بیشتر می‌کند. احتمال ایجاد قابلیت‌های جدید در قلم نوری اختصاصی این محصول نیز وجود دارد.

۱

با توجه به اینکه سامسونگ در گوشی هوشمند گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge را به استاندارد ضد آب IP68 مجهز کرده، انتظار داریم که فبلت گلکسی نوت ۶ این شرکت هم از استاندارد ضد آب IP68 بهره‌مند شود. اما یکی از قابلیت‌های احتمالی و بسیار جالبی که شاید سامسونگ آن را در فبلت گلکسی نوت ۶ خود برای اولین بار به کار بگیرد مربوط به تجهیز این دستگاه به اسکنر عنبیه چشم قدرتمند و ارتقاء یافته این شرکت است. مدت‌هاست که سامسونگ در پی توسعه و بهبود عملکرد اسکنرها عنبیه چشم اختصاصی خود بوده و ظاهرا به تازگی در این زمینه پیشرفت‌های لازم را ایجاد کرده است. از اینرو برخی از کارشناسان و تحلیلگران صنعت موبایل عقیده دارند که فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ به اسکن عنبیه چشم اختصاصی این برند کره‌ای مجهز می‌شود.

بدیعی است که اگر فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ به اسکنر عنبیه چشم مجهز شود، دیگر شاهد به کارگیری اسکنر اثر انگشت در این محصول نخواهیم بود. البته احتمالا این موضوع بدین معنا نیست که دکمه فیزیکی Home دستگاه از ساختار آن حذف شود! در واقع سامسونگ از تعبیه اسکنر اثر انگشت در این دکمه فیزیکی خودداری می‌کند.

سیستم روی چیپ (SoC)

در رابطه با سیستم روی چیپ احتمالی که سامسونگ در فبلت گلکسی نوت ۶ از آن استفاده می‌کند، اخبار و شایعاتی منتشر شده‌اند. بر این اساس گفته شده که گلکسی نوت ۶ سامسونگ از تراشه اسنپدراگون ۸۲۳ کوالکام بهره‌مند می‌شود. تراشه اسنپدراگون ۸۲۳ در واقع نسخه‌ای ارتقاء یافته از تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ است که فرکانس کاری هسته‌های پردازشگر آن افزایش یافته‌اند. گفته شده که ماکسیمم فرکانس کاری چهار هسته‌ پردازشگر Kyro سیستم روی چیپ اسنپدراگون ۸۲۳ در حدود ۳ گیگاهرتز خواهد بود، این موضوع در حالی است که هم اکنون ماکسیمم فرکانس کاری چهار هسته پردازشگر Kyro تراشه اسنپدراگون ۷۲۰ برابر با ۲٫۲ گیگاهرتز تعریف شده‌اند.

چنانچه این ادعا صحت داشته باشد، بدون تردید فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ یکی از قدرتمندترین محصولات اندرویدی موجود در بازار خواهد بود. افزایش ۰٫۸ گیگاهرتزی فرکانس کاری هسته‌های پردازشگر این فبلت و تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ می‌تواند آن را بسیار قدرتمندتر از محصولاتی همچون گلکسی S7، گلکسی S7 Edge، ال‌جی جی ۵ و ... کند.

رم و حافظه داخلی

طبق اطلاعاتی که در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شد بود، ظاهرا تراشه اسنپدراگون ۸۲۳ می‌تواند از رم ۸ گیگابایتی پشتیبانی به عمل آورد. در این بین سامسونگ احتمالا از رم ۶ گیگابایتی در فبلت گلکسی نوت ۶ استفاده می‌کند. با این وجود برخی از افراد عقیده دارند که شاید سامسونگ این فبلت را به رم ۶ گیگابایتی نوع LPDDR4 نیز مجهز نماید. با این حال تجهیز این فبلت به رم ۶ گیگابایتی امری معقولانه‌تر به نظر می‌رسد.

۲

اما از نظر حافظه داخلی، پیش بینی می‌کنیم که فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ شامل نسخه‌های مختلفی شود. احتمالا نسخه‌های مختلف این فبلت ظرفیت‌های ۳۲، ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی را به همراه خواهند داشت و دستگاه از اتصال رم میکرو اس‌دی (Micro SD) نیز پشتیبانی خواهد کرد. البته شاید برای شما عجیب باشد که سامسونگ نسخه‌ای از فبلت گلکسی نوت ۶ را با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی روانه بازار کند، اما باید گفت که به واقع این امر عجیب نیست! سامسونگ چندی پیش تولید انبوه مموری چیپ‌های ۲۵۶ گیگابایتی فوق سریع خود را آغاز کرد و بسیاری از افراد عقیده دارند که آغاز خط تولید انبوه این مموری چیپ به منظور استفاده در فبلت گلکسی نوت ۶ انجام شده است.

صفحه نمایش

احتمالا فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ به صفحه نمایشی ۵٫۷ یا ۵٫۸ اینچی و از نوع Super AMOLED مجهز می‌شود. وضوح تصویر صفحه نمایش این محصول به احتمال زیاد ۱۱۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل یا اصطلاحا QHD خواهد بود. برخی از افراد و کارشناسان عقیده دارند که این فبلت به قابلیت Always On Display نیز مجهز می‌شود و از این نظر چیزی از دو گوشی گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge کم نخواهد داشت.

اما شایعاتی در رابطه با تجهیز فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ به نمایشگری با وضوح تصویر ۴K نیز منتشر شده است. مدت‌هاست که شایعات زیادی در رابطه با احتمالا تجهیز یکی از پرچمداران سامسونگ به نمایشگری با وضوح تصویر ۴K ارائه می‌شود، اما در هر صورت هنوز سامسونگ در قبال این موضوع عکس‌العملی نشان نداده است. چنانچه سامسونگ فبلت گلکسی نوت ۶ خود را به نمایشگری ۴K مجهز کند، باید تدابیر دقیقی در رابطه با مصرف انرژی و باتری دستگاه نیز در نظر بگیرد.

۳

دوربین

احتمالا فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ هم مانند دو گوشی گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge از سنسور دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی و قدرتمند با دیافراگم F1.7 بهره‌مند می‌شود. پیش بینی شده که دوربین گلکسی نوت ۶ سامسونگ هم از قابلیت Dual Pixel پشتیبانی کند و بدین صورت فرآیند فوکوس را به شکل دقیق‌تر و سریع‌تری به انجام برساند.

البته چندی پیش شاهد انتشار اخبار دیگری بودیم که در آن به احتمال تجهیز گلکسی نوت ۶ به سنسور دوربین اصلی ۳۰ مگاپیکسلی نیز اشاره شده بود. البته بدون تردید این موضوع تا حد زیادی عجیب به نظر می‌رسد و بعید می‌دانیم که این امر به حقیقت بپیوندد. شاید نهایتا سامسونگ فبلت گلکسی نوت ۶ خود را به سنسور دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی مجهز سازد. در رابطه با دوربین سلفی فبلت گلکسی نوت ۶ هم آخرین خبرهای به دست آمده از احتمال تجهیز این محصول به سنسوری ۷ مگاپیکسلی خبر می‌دادند.

تاریخ معرفی

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، سامسونگ معمولا سری فبلت‌های گلکسی نوت خود را طی ماه‌های آگوست و سپتامبر معرفی می‌کند. فبلت گلکسی نوت ۵ این کمپانی در ماه آگوست سال ۲۰۱۵ معرفی شد و حال باید دید که سامسونگ نسخه جدید این محصول را در چه زمانی معرفی می‌کند! لازم به اشاره است که برخی از منابع خبری به تازگی مدعی شده‌اند که سامسونگ قصد دارد فبلت گلکسی نوت ۶ را زود از موعد مقرر رونمایی کند. بنا به این گزارش، ظاهرا سامسونگ طی ماه جولای از فبلت گلکسی نوت ۶ پرده‌برداری خواهد کرد! با این وجود شانس معرفی این محصول طی ماه آگوست به مراتب بیشتر به نظر می‌رسد.

منبع: phonearena

ارسال نظر