سامسونگ همچنان پرچم‌داران خود را به لوله‌های حرارتی مجهز می‌کند

رسانه کلیک -  مدتی در رسانه ها و محافل خبری شایعه شده بود که سامسونگ قصد دارد برای همیشه به استفاده از لوله های حرارتی برای خنک کردن گوشی های پرچمدار خود خاتمه دهد؛ حال سامسونگ ضمن تکذیب این شایعات اعلام کرده که قصد دارد از این سیستم خنک‌کننده در گوشی های بالارده سال 2018 خود استفاده کند.

سامسونگ همچنان پرچم‌داران خود را به لوله‌های حرارتی مجهز می‌کند

هرچند شرکت های گوشی های هوشمند محصولات خود را با امکانات بیشتر و پیشرفته تر مجهز کنند اما نیاز به سیستم خنک سازی قطعات گوشی بیش از هر چیز دیگری نیز احساس می شود. در طی سال های گذشته بسیاری از سازندگان گوشی از روش های مختلفی برای خنک سازی قطعات گوشی استفاده کرده اند اما به دلیل هزینه بالایی که این روش متحمل می شود تنها برخی پرچمداران قادر به انجام این کار شدند و معمولا گوشی های ساده تر از این امکانات برخوردار نیستند.

از سوی دیگر گوشی های میان رده و پایین رده از آنجایی که چندان در معرض گرما و حرارت قرار نمی‌گیرند، نیاز به سیستم خنک سازی پیشرفته ندارند.

سامسونگ اولین کمپانی است که از فناوری لوله های حرارتی (heat pipes) برای انتقال حرارت استفاده کرد. با وجود شایعاتی مبنی بر حذف این روش در گوشی‌های سال آینده سامسونگ، برخی منابع خبری این ادعا را رده کرده و به این موضوع اشاره کردند که با وجود هزینه‌‌های زیادی که این روش در پی دارد، اما سامسونگ همچنان قصد دارد از heat pipes در پرچمداران سال بعد نیز استفاده کند.

گفتنی است؛ سایر شرکت های سازنده گوشی های هوشمند سعی می کنند از روش دیگری به جای لوله های گرمایشی در محصولات خود استفاده کنند. اتاقک های تبخیر یا vapor chambers روشی است که سازندگان گوشی معتقدند بسیار برای خنک سازی قطعات کارآمدتر است اما اگر قرار باشد به تولید انبوه برسد افزایش قیمت در پی خواهد داشت. در این روش انتقال حرارت بسیار بهتر نسبت به لوله‌های حرارتی انجام می شود. اما در عوض، هزینه‌های ساخت و تعبیه آن در یک گوشی موبایل بسیار بالاتر خواهد بود.

گفتنی است؛ کمپانی سامسونگ اعلام کرده ممکن است از روش اتاقک های بخار تا سال 2019 در پرچمداران خود استفاده کند.

منبع: phonearena

ارسال نظر