درخواست تجدید نظر حکم وارث سامسونگ به دادگاه تقدیم شد

رسانه کلیک - وکیل مدافع لی جائه یونگ Lee Jae-yong، نایب‌رئیس شرکت سامسونگ، درخواست تجدید نظر حکم موکل خود را که به دلیل پرداخت رشوه به رئیس‌جمهور پیشین کره جنوبی، به ۵ سال حبس محکوم شده به دادگاه استیناف ارسال کرد.

درخواست تجدید نظر حکم وارث سامسونگ به دادگاه تقدیم شد

وکیل لی جائه یونگ (Lee Jae-yong)، نایب رئیس شرکت سامسونگ درخواست تجدید نظر حکم موکل خود را به دادگاه استیناف تقدیم کرد.

وب‌سایت دادگاه مرکزی سئول توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه نداده است؛ اما وکیل مدافع مقام ارشد شرکت Samsung، این درخواست را رسانه‌ای کرده و سخنگوی شرکت سامسونگ هنوز هیچ بیانیه‌ای در این خصوص صادر نکرده است.

وکیل وی درباره حکم دادگاه گفت: «بسیار امیدواریم که در دادگاه استیناف این حکم ملغی شود». این در حالی است که به دلیل پرداخت رشوه ۳۰ میلیون دلاری، دادستانی خواهان محکومیت ۱۲ سال زندان بود.

گفته می‌شود نایب‌رئیس این امپراتوری بزرگ فناوری، نه تنها به دلیل پرداخت رشوه، بلکه به دلیل اختلاس، مخفی کردن میزان دارایی‌های خارج از کشور، پنهان کردن سود حساب‌های این شرکت از طریق اعمال مجرمانه و پیمان‌شکنی به ۵ سال زندان محکوم شده است.

محکومیت این میلیاردر کره‌ای، پس از چندین دهه نظم اقتصادی در این کشور اتفاق افتاد که دلیل آن هم نفوذ و روابط فامیلی مطرح شده است. گفته می شود لی جائه یونگ به پشتوانه رشوه‌هایی که به دوست رئیس‌جمهور پیشین کره، چویی سون سیل (Choi Soon-sil) پرداخت کرده بود، از حمایت‌هایی امنیتی و کمک های دولتی به سامسونگ استفاده می‌کرد. این در حالی است که بلافاصله پس از بازداشت لی جائه یونگ، سامسونگ پرداخت هرگونه رشوه‌ای را به مقامات ارشد دولت کره تکذیب و اعلام کرد که پول‌های پرداخت شده صرفاً جهت مقاصد عمومی مانند سازمان‌های ورزشی بوده است.

بر اساس اسناد و مدارک ارائه شده به دادگاه، مبالغی که لی جائه یونگ به چویی سون سیل پرداخت کرده صرف هزینه‌های سوارکاری دختر وی شده است. ضمن اینکه مستندات موجود پرداخت ۷ میلیون دلار رشوه به مقامات ارشد دولتی کره را تأیید می کند.

رسیدگی به پرونده نایب‌رئیس سامسونگ، بخشی از پرونده فساد اداری و مالی رئیس‌جمهوری کره جنوبی است که احتمالاً وی نیز به زندان محکوم می‌شود.

گفتنی است؛ طبق قوانین کره جنوبی، دادگاه می‌تواند حداکثر تا ۴ ماه لی جائه یونگ را در بازداشت نگه دارد.

ارسال نظر