پتنت جدیدی از سنسور اثر انگشت سامسونگ منتشر شد

اخیرا در خواست ثبت پتنت جدید سامسونگ در کره جنوبی منتشر شده است. به نظر می رسد این کمپانی قصد دارد قابلیت سوایپ را در حسگر اثر انگشت این دستگاه ارائه دهد.

پتنت جدیدی از سنسور اثر انگشت سامسونگ منتشر شد

به گزارش کلیک، این فناوری قابلیت های کاربردی زیادی را به سنسور اثر انگشت سامسونگ اضافه می کند و کاربران را قادر می سازد تا با کشیدن انگشت بر روی نمایشگر دستگاه به شیوه سوایپ اقدامات خاصی را انجام دهند.با وجود اینکه شرکت گوگل توانسته است تکنولوژی پیغام اثر انگشت را در گوشی‌های پیکسل طراحی کند پس این‌طور به نظر می‌رسد که این تکنولوژی تنها به فکر مهندسین گوگل نرسیده بلکه شرکت سامسونگ نیز در زمینه پیاده سازی این تکنولوژی بر روی گوشی‌هایش در حال فعالیت است.

در تصویر پایین مشاهده می کنید که سنسور اثر انگشت مورد نظر سامسونگ نسبت به حرکت به اطرف و سوییپ کردن حساس است و می تواند جهت و نوع این حرکات را تشخیص دهد. با کشیدن انگشت به سمت بالا میتوان مرورگر را اجرا کرد یا با حرکت دادن انگشت به سمت چپ یک تماس ضروری برقرار نمود و با کشیدن انگشت به سمت راست پیغام‌ها را مشاهده کرد. شیوه این کار بسیار ساده است و همین مسئله باعث می شود که شاهد استفاده از این ابتکار در موبایل های هوشمند بعدی سامسونگ باشیم.

swipe

این ایده یک سال و نیم پیش عنوان شد و این بدان معناست که در این مدت امتحان خود را پس داده است.خصوصاً از زمانی که گوگل و هوآوی در زمینه اسکنرهای اثر انگشت خود گوشی‌هایی را با چنین کارایی مشابهی به بازار عرضه کردند. شاید سنسور نوری اثر انگشت گلکسی S8 اولین موردی باشد که این تکنولوژی را به معرض نمایش می‌گذارد.

ارسال نظر