پتنت جدید سامسونگ دست شما را به نمایشگر لمسی ساعت‌‌تان تبدیل می‌کند

کمپانی سامسونگ به تازگی پتنتی را ثبت کرده که به موجب آن ساعت‌های هوشمند نقش یک پروژکتور بسیار کوچک را ایفاء کرده و محتوای خاصی را بر روی دست کاربر منعکس می‌کنند. این محتوای منعکس شده بر دست کاربر می‌تواند مانند یک نمایشگر لمسی عمل نماید.

پتنت جدید سامسونگ دست شما را به نمایشگر لمسی ساعت‌‌تان تبدیل می‌کند

کمپانی کره‌ای سامسونگ بارها و بارها نشان داده که در زمینه نوآوری یک شرکت توانا است. این کمپانی هر سال پتنت‌های متعددی را به ثبت می‌رساند و به نوعی در این زمینه نیز با شرکت بزرگ اپل در حال رقابت است. حال شاهد فاش سازی اطلاعات مربوط به یکی از جدیدترین پتنت‌های غول کره‌ای بودیم که به موجب آن می‌توان قابلیت جالب توجهی را به ساعت‌های هوشمند آینده اضافه کرد!

به گزارش کلیک، پتنت ثبت شده سامسونگ در رابطه با افزایش کارایی و عملکرد ساعت‌های هوشمند مچی است. در این پتنت سامسونگ از امکان منعکس کردن محتوای رابط کاربری ساعت هوشمند بر روی دست کاربر و همچنین تبدیل این محتوا به یک صفحه نمایش لمسی مجازی صحبت کرده است. تصور کنید که ساعت هوشمندتان بتواند مانند یک پروژکتور بسیار کوچک عمل کرده و محتوای خود را بر روی دست شما منعکس نماید. در این شرایط شما بتوانید از محتوای نمایش داده شده بر روی دستتان به عنوان یک صفحه نمایش لمسی و مجازی استفاده کنید.

۱

البته سامسونگ اشاره داشته که علاوه بر انعکاس محتوای مورد نظر بر روی دست کاربر، امکان انعکاس آن بر روی سطوح دیگر نیز وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید محتوای مورد نظر را بر روی یک دیوار یا صفحه‌ای خاصی منعکس نموده و سپس از آن به عنوان نمایشگر لمسی و مجازی دستگاه استفاده به عمل آورید. اما این پتنت می‌تواند چه کارایی‌هایی را داشته باشد؟

همانطور که می‌دانید مسئله تایپ کردن بر روی نمایشگر لمسی ساعت‌های هوشمند هم اکنون یکی از اصلی‌ترین معضلات موجود در این محصولات به شمار می‌رود. متاسفانه صفحه نمایش ساعت‌های هوشمند بسیار کوچک است و به واقع استفاده از صفحه کلیدهای مجازی در آن‌ها کاربردی به شمار نمی‌رود. در حالی که بسیاری از کمپانی‌های به منظور رفع این مشکل به دنبال ایجاد قابلیت تعامل صوتی با دستگاه هستند، پتنت جدید سامسونگ می‌تواند این معضل را با روشی جدید حل کند! تصور کنید که ساعت هوشمندتان صفحه کلید مجازی را بر روی دست شما منعکس نماید. در این شرایط شما به راحتی می‌توانید با استفاده از نمایشگر مجازی ایجاد شده بر روی دست خود نسبت به تایپ متون مورد نظرتان اقدام کنید و بدین صورت امکان ارسال پیام‌های متنی به شیوه کاربردی‌تری برای ساعت‌های هوشمند مچی ارائه می‌شود.

جالب است بدانید که سامسونگ در پتنت خود اشاره داشته که به منظور تعامل مابین نمایشگر لمسی مجازی منعکس شده و خود دستگاه در حین تایپ متون، الزامی نسبت به شبیه‌سازی صفحه کلید مجازی بر روی دست کاربر وجود ندارد. کاربر می‌تواند حروف و عبارات مورد نظر خود را بر روی دست خود بنویسد و دستگاه در این شرایط قادر به تشخیص موارد مورد نظر وی خواهد بود. به عنوان مثال تصور کنید که قصد تایپ کردن جمله خاصی را دارید و می‌خواهید آن را به عنوان یک پیامک برای دوست خود ارسال کنید. در این شرایط با استفاده از پتنت جدید سامسونگ، جمله مورد نظرتان را به طور بخش به بخش بر روی دستتان می‌نویسید و دستگاه قادر خواهد بود که متن نوشته شده شما را شناسایی کرده و به طور دیجیتال بر روی نمایشگر ساعت هوشمند منعکس نماید. نهایتا بدین صورت می‌توانید بدون نیاز به وجود صفحه کلید لسمی مجازی نسبت به تایپ متون مورد نظرتان در ساعت هوشمند خود اقدام کنید.

۴

با وجود این که کمپانی سامسونگ پتنت مربوط به این قابلیت را ثبت کرده و در آن به جزئیات کلی این قابلیت اشاره داشته، پیش بینی می‌کنیم که هنوز به منظور بهره‌برداری از این قابلیت و عملی کردن آن نیاز به صرف بررسی‌های بیشتری باشد. شاید جالب باشد که بدانید سامسونگ این پتنت را با عنوان "Wearable device and control method thereof" به معنای "دستگاه پوشیدنی و روش کنترل آن" معرفی کرده است. همانطور که در تصاویر می‌بینید، سامسونگ سعی داشته که تقریبا تمامی جزئیات مربوط به پیاده‌سازی این پتنت را برای سازمان ثبت اختراعات ایالات متحده یا همان USPTO ارسال کند.

نظر شما در رابطه با این پتنت جالب سامسونگ چگونه است؟ به نظر شما این پتنت می‌تواند معضل مربوط به تایپ کردن در ساعت‌های مچی هوشمند را حل کند؟

۲

منابع:

redmondpie

uspto.gov

ارسال نظر