سامسونگ یخچال های هوشمند را غیر قابل هک می کند

آیا می‌دانید که هکرها می‌توانند به تمام وسایل هوشمند شما نفوذ کنند؟ بله این موضوع  کاملا درست است و لوازم خانگی هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

سامسونگ یخچال های هوشمند را غیر قابل هک می کند

به گزارش کلیک، متخصصان امنیت سایبری هشدار داده‌اند که تمام وسایل هوشمند می‌توانند در معرض خطر هک شدن قرار بگیرند. یکی از دلایل این موضوع این است که تعداد زیادی از وسایل هوشمند که به اینترنت وصل هستند از نرم افزاری استفاده می‌کنندکه هر کسی از جمله یک هکر می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.

راه حل جلوگیری ار دسترسی هکرها به وسایل هوشمند چیست؟

راه حل استفاده از یک کد فوق محرمانه است که شرکت سامسونگ و شرکت امنیت سایبری Thales e-Security با همکاری یکدیگر برای استفاده در سیستم‌های جدید وسایل هوشمند ارائه داده‌اند. این خبر در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ اعلام شد. این کد بخشی از پلتفرم آرتیک (Artik) است که اساسا یک سیستم کامپیوتری است که شرکت‌های سازنده لوازم خانگی می‌توانند این پلتفرم را در یخچال‌های خود به کار ببرند. این کار به منظور هوشمند سازی یخچال‌ها صورت می‌گیرد.

پلتفرم مذکور برای ایجاد این کد محرمانه، با استفاده از یک فرمول پیچیده ریاضی به تمام نرم افزارهای در حال اجرای یخچال‌های هوشمند متصل به اینترنت یک "شناسنامه نرم افزاری" اختصاص می‌دهد. طبق گفته جان گیتر، مدیر ارشد فناوری شرکت تالِس (Thales)، این شناسنامه نشان دهنده این است که منبعی معتبر نرم افزار مورد نظر را منتشر کرده است. با این کار هکرها نمی‌توانند به نرم افزار دسترسی داشته باشند. زیرا این روش شناسایی دیجیتالی مانع آن‌ها می‌شود و قادر به هک آن نیستند.

کورتیس ساساکی، معاون بخش اکوسیستم شرکت سامسونگ الکتریک، طی انتشار بیانیه‌ای اذعان کرد که این سیستم باعث می‌شود نسل جدیدی از محصولات و اپلیکیشن‌های مرتبط با اینترنت اشیا با ویژگی‌های امنیتی تقویت شده که امری لازم و ضروری است، به بازار عرضه شوند.

این روش می‌تواند با انواع روش‌های هک مقابله کند؛ از افزایش صدای سیستم صوتی متصل به اینترنت گرفته تا سرقت اطلاعات کارت اعتباری از سیستم ماشین لباسشویی هوشمند که برای سفارش مواد شوینده طراحی شده است. این سیستم همچنین می‌تواند از سوء استفاده فرد هکر از یک وسیله هوشمند فاقد ویژگی‌های امنیتی برای نفوذ به شبکه کامپیوتری خانگی جلوگیری کند.

گیتر اذعان می‌کند ایجاد این کد فوق محرمانه واقعا اقدام مفیدی بوده است.

شرکت سامسونگ و تالِس اولین شرکت‌هایی نیستند که از این روش استفاده می‌کنند. شرکت صنایع روشنایی Enlighted نیز برای تأمین امنیت سیستم‌های خود فقط از نرم افزارهایی استفاده می‌کند که منابع انتشار آن‌ها ثبت شده‌اند. در صورتی که شرکت‌های زیادی برای تأمین امنیت خود از پلتفرم آرتیک استفاده کنند، راه برای استفاده از این پلتفرم در کالاهای مصرفی باز می‌شود.

منبع: cnet

ارسال نظر