سیستم عامل تایزن 3.0 به رقیبی جدی برای اندروید تبدیل می‌شود!

سامسونگ در کنفرانس توسعه دهندگان سال 2016 خود به طور رسمی اعلام کرد که نسخه جدید سیستم عامل تایزن (Tizen) این شرکت در ماه سپتامبر سال 2016 معرفی می‌شود. این سیستم عامل هم اکنون در بسیاری از زمینه‌ها با سیستم عامل اندروید برابری می‌کند!

سیستم عامل تایزن 3.0 به رقیبی جدی برای اندروید تبدیل می‌شود!

حتما تا کنون در رابطه با سیستم عامل تایزن شنیده‌اید و تا حدی با این سیستم عامل آشنایی دارید. تایزن یک سیستم عامل متن باز مبتنی بر لینوکس محسوب می‌شود که برای گوشی‌های هوشمند توسعه داده شده است. هم اکنون سامسونگ به منظور توسعه هرچه بیشتر قابلیت‌های این سیستم عامل تلاش می‌کند. سامسونگ هر ساله چند گوشی هوشمند مبتنی بر این سیستم عامل را نیز معرفی می‌نماید و به نوعی قصد دارد که تایزن در بین کاربران محبوب‌ کند. با این وجود هنوز این سیستم عامل بازده آن چنانی مورد نظر را نداشته و به هیچ‌وجه نمی‌تواند رقیبی جدی برای سیستم عامل‌هایی همچون اندروید و آی او اس به شمار آید.

به گزارش کلیک، سامسونگ در کنفرانس توسعه دهندگان سال 2016 خود به طور رسمی اعلام کرد که به روز رسانی عمده بعدی سیستم عامل تایزن طی ماه سپتامبر ارائه می‌شود. نسخه جدید سیستم عامل این سیستم عامل، تایزن 3.0 نام خواهد داشت. از آنجایی که در ماه سپتامبر سال 2016 شاهد برگزاری رویداد IFA خواهیم بود، این احتمال وجود دارد که سامسونگ در جریان این رویداد از ساعت هوشمند Gear 3 خود پرده‌برداری نموده و آن را به سیستم عامل تایزن 3.0 مجهز سازد.

پلتفرم مورد نظر بستری 64 بیتی داشته و با پردازنده‌های جدید و x86 کمپانی ARM نیز سازگاری کامل دارد. در جریان کنفرانس توسعه دهندگان 2016 سامسونگ، اعلام شد که هم اکنون این سیستم عامل با استفاده از روش‌های خاصی از رابط برنامه‌نویسی یا API وولکن (Vulkan) نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد. شاید جالب باشد که بدانید رابط برنامه‌نویسی وولکن، یک رابط دو بعدی و سه ‌بعدی گرافیکی است که در کنفرانس توسعه‌ دهندگان بازی ۲۰۱۵ توسط گروه Khronos رونمایی شد. سازگاری و پشتیبانی سیستم عامل تایزن از رابط برنامه‌نویسی وولکن بدین معناست که این سیستم عامل از نظر ظرفیت گرافیکی توانی و قابلیت‌هایی مشابه با سیستم عامل اندروید خواهد داشت. بدون تردید این موضوع پیشرفتی شایان ملاحظه برای سیستم عامل تایزن محسوب می‌شود و پتانسیل‌های آن را به منظور رقابت با اندروید افزایش می‌دهد.

همچنین گفته شده که سیستم عامل تایزن قادر است تا از وضوح تصویر نمایشگر 4K پشتیبانی به عمل آورد. بنابراین این سیستم عامل می‌تواند در نسل‌های جدید تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ نیز کارایی داشته باشد. قابلیت‌هایی همچون تعریف چند کاربر (Multiple User)، کنترل صوتی و حفاظت از حریم خصوصی افراد نیز از دیگر قابلیت‌های جدید سیستم عامل تایزن سامسونگ بوده که در جریان کنفرانس توسعه دهندگان 2016 این شرکت به آن‌ها اشاره شد. تا پیش از این، سامسونگ بیشتر در ابزارهای پوشیدنی و تلویزیون‌های خود از سیستم عامل تایزن استفاده به عمل می‌آورد و گاها از گوشی‌های هوشمند مبتنی بر آن نیز رونمایی می‌کرد. گوشی‌های هوشمند تایزنی سامسونگ پیش از این بازده چندان موفقیت‌آمیزی نداشتند و تنها در کشورهایی همچون هند و بنگلادش آمار فروش قابل قبولی را به ثبت رسانده بودند. سامسونگ در کنفرانس توسعه دهندگان 2016 خود اعلام کرد که نسخه بتا (Beta) سیستم عامل تایزن 3.0 از ماه جولای ارائه می‌شود و در ماه سپتامبر نسخه رسمی آن معرفی خواهد شد.

حال که سیستم عامل تایزن پیشرفت‌هایی این چنینی یافته و در برخی از زمینه‌های مهم توان رقابت با سیستم عامل اندروید را پیدا کرده، به نظر شما تایزن این پتانسیل را دارد که در آینده به رقیبی جدی برای اندروید تبدیل شود؟

منبع: sammobile

ارسال نظر