دوربین گلکسی نوت 6 به قابلیت فوکوس اتوماتیک مادون قرمز مجهز می‌شود

بنا به ادعای یکی از مهندسین داخلی شرکت سامسونگ، ظاهرا این کمپانی کره‌ای هم اکنون در حال بررسی قابلیت جدیدی در دوربین گلکسی نوت 6 خود است. این قابلیت اصطلاحا فوکوس اتوماتیک مادون قرمز (IR Autofocus) نام دارد.

دوربین گلکسی نوت 6 به قابلیت فوکوس اتوماتیک مادون قرمز مجهز می‌شود

همانطور که می‌دانید هنوز زمان زیادی تا معرفی رسمی فبلت گلکسی نوت 6 از سوی شرکت سامسونگ باقی مانده است. اگر نگاهی به تاریخچه رونمایی از این محصول در سال‌های اخیر بیاندازیم، متوجه می‌شویم که سامسونگ همواره طی ماه‌های آگوست و سپتامبر از نسخه جدید این سری از فبلت‌های خود پرده‌برداری کرده است. بنابراین احتمالا در بهترین شرایط ممکن فبلت گلکسی نوت 6 هم در ماه آگوست معرفی می‌شود. پس چیزی در حدود 4 الی 5 ماه تا معرفی رسمی این فبلت زمان باقی مانده است. البته نباید فراموش کنیم که برخی از شایعات اخیر منتشر شده از احتمال رونمایی این فبلت طی ماه جولای نیز خبر داده‌اند که البته صحت این شایعات قابل تایید نیست.

با وجود تمامی این تفاسیر، هر روز شایعات زیادی در رابطه با فبلت گلکسی نوت 6 سامسونگ منتشر می‌شود. اما به تازگی منبع Android Geek با یکی از مهندسین داخلی شرکت سامسونگ به مصاحبه پرداخته و از وی در رابطه با مشخصات فبلت گلکسی نوت 6 سوالاتی پرسیده است. طبق ادعای این منبع، مهندس داخلی سامسونگ از پاسخگویی مستقیم به سوالاتی که مربوط به خصوصیات و ویژگی‌های سخت افزاری فبلت گلکسی نوت 6 بود امتناع ورزید، اما وی به طور مستقیم اشاره کرد که سامسونگ در حال توسعه نمونه‌ای از تکنولوژی فوکوس اتوماتیک مادون قرمز یا مبتنی بر اینفرارد (IR Autofocus) در این فبلت است که می‌تواند عملکرد دوربین آن را به شدت تحت تاثیر قرار داده و تقویت نماید.

به گزارش کلیک، وجود قابلیت فوکوس اتوماتیک مادون قرمز منجر می‌شود که دوربین اصلی فبلت گلکسی نوت 6 سامسونگ در شرایط کم نور بودن محیط به شکل دقیق‌تر و بهتری فرآیند فوکوس را انجام دهد. همچنین این قابلیت منجر به افزایش سرعت عملکرد فوکوس شده و برای شناسایی موجودات مختلف از طریق شناسایی گرمای تولیدی از سوی بدن آن‌ها وارد عمل می‌شود. به نوعی در قابلیت فوکوس اتوماتیک مادون قرمز تنها به تشخیص چهره افراد اتکا نشده و وجود و شناسایی آن‌ها از طریق گرمای بدن قابل انجام است.

بنا به اطلاعات به دست آمده، ظاهرا لنز دوربینی که سامسونگ در فبلت گلکسی نوت 6 استفاده می‌کند مشابه با لنز دوربین به کار گرفته شده در دو گوشی گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge خواهد بود. با این حال دوربین گلکسی نوت 6 با بهره‌مندی از قابلیت فوکوس اتوماتیک مادون قرمز یک سر و گردن قدرتمندتر از دوربین اصلی دو گوشی نامبرده شده عمل خواهد کرد. البته باید اشاره کنیم که مهندس داخلی سامسونگ در بیانات خود اظهار داشته که این تکنولوژی به منظور استفاده در فبلت گلکسی نوت 6 در مرحله مقدماتی و تست‌های اولیه قرار دارد. بنابراین تنها در شرایطی شاهد تجهیز گلکسی نوت 6 به این قابلیت خواهیم بود که بتواند از تست‌های مد نظر سربلند بیرون آید.

از دیگر خبرهایی که تاکنون در رابطه با فبلت گلکسی نوت 6 شنیده‌ایم، می‌توان به بهره‌مندی آن از صفحه نمایشی 5.8 اینچی، باتری 4000 میلی آمپر ساعتی، تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام و رم 6 گیگابایتی اشاره داشت. در این بین برخی از افراد هم معتقدند که شاید سامسونگ فبلت گلکسی نوت 6 خود را به اسکنر عنبیه چشم نیز مجهز سازد که در این صورت بدون تردید این فبلت به شدت از سوی کاربران مورد توجه و استقبال قرار می‌گیرد. نظر شما در رابطه با قابلیت فوکوس اتوماتیک مادون قرمز دوربین گلکسی نوت 6 چگونه است؟ اگر سامسونگ از این تکنولوژی در دوربین فبلت گلکسی نوت 6 استفاده کند، این امکان وجود دارد که در آینده سایر برندهای فعال در صنعت موبایل نیز نسبت به استفاده از آن در محصولات خود اقدام کنند؟

منبع: android.gs

ارسال نظر