نسخه لایت فبلت گلکسی نوت ۶ با نمایشگر فول اچ‌دی عرضه می‌شود

ظاهرا سامسونگ قصد دارد که امسال فبلت گلکسی نوت ۶ خود را شامل نسخه‌ای با لقب "لایت" (Lite) کند. این نسخه از فبلت مد نظر به صفحه نمایشی با وضوح فول اچ دی، تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ و رم ۴ گیگابایتی مجهز می‌شود.

نسخه لایت فبلت گلکسی نوت ۶ با نمایشگر فول اچ‌دی عرضه می‌شود

تا کنون شایعات زیادی در رابطه با فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ شنیده‌ایم. این فبلت احتمالا طی ماه آگوست تا سپتامبر سال جاری به طور رسمی از سوی سامسونگ معرفی خواهد شد. اگرچه برخی از افراد عقیده دارند که احتمال رونمایی از این محصول در ماه جولای نیز وجود دارد اما بعید می‌دانیم که این موضوع به حقیقت بپیوندد، چرا که سال‌ گذشته نیز شاهد انتشار شایعات مشابهی در رابطه با این موضوع بودیم که نهایتا صحت آن‌ها تکذیب شد.

چندی پیش شایعاتی منتشر شد که بر اساس آن انتظار می‌رود سامسونگ فبلت گلکسی نوت ۶ را در دو نسخه مختلف عرضه کند. بر اساس گزارشات، نسخه اصلی فبلت گلکسی نوت ۶ به صفحه نمایشی فلت یا صاف مجهز شده و نسخه دوم آن از صفحه نمایشی با دو لبه خمیده بهره‌مند می‌شود. اما هم اکنون شاهد انتشار خبرهای جدیدتری در این رابطه هستیم. این احتمال وجود دارد که سامسونگ در کنار نسخه اصلی فبلت گلکسی نوت ۶ از نسخه‌ لایت (Galaxy Note 6 Lite) آن نیز پرده‌برداری کند!

به گزارش کلیک، احتمالا گلکسی نوت ۶ لایت نسخه ارزان قیمت‌تر و رده پایین‌تر فبلت گلکسی نوت ۶ اصل محسوب می‌شود. ظاهرا این نسخه از فبلت مد نظر به صفحه نمایشی ۵٫۸ اینچی و با وضوح تصویر فول اچ دی یا ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسلی مجهز می‌شود. این موضوع در حالی است که نسخه اصلی فبلت گلکسی نوت ۶ به نمایشگری با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل یا اصطلاحا QHD تجهیز خواهد شد. همچنین گفته شده که گلکسی نوت ۶ لایت به تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ و رم ۴ گیگابایتی نیز مجهز می‌گردد.

اما همانطور که می‌دانید طبق شایعات کنونی منتشر شده در مورد نسخه اصلی فبلت گلکسی نوت ۶، احتمالا این محصول به سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون ۸۲۳ کوالکام و رمی ۶ گیگابایتی مجهز می‌شود. لازم به اشاره است که تراشه اسنپدراگون ۸۲۳ کوالکام در واقع نسخه‌ای از همان تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام محسوب می‌شود که فرکانس کاری هسته‌های پردازشگر آن افزایش یافته‌اند. در این بین هنوز کمپانی سامسونگ در قبال این شایعات عکس‌العملی نشان نداده اما این خبر توسط سایت SamMobile که منبعی به مراتب قابل اعتماد محسوب می‌شود نیز منتشر شده است. از اینرو پیش بینی می‌کنیم که احتمال رونمایی سامسونگ از فبلت گلکسی نوت ۶ لایت به مراتب زیاد باشد. چنانچه سامسونگ بخواهد نسخه‌ای از این محصول را با تجهیز به نمایشگر لبه خمیده و همچنین نسخه‌ای دیگر از آن را با تجهیز به نمایشگر فول اچ دی روانه بازار کند، شاهد معرفی سه نسخه مختلف از فبلت گلکسی نوت ۶ در سال ۲۰۱۶ خواهیم بود.

در این میان شایعات دیگری نیز در مورد فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ منتشر شده که برخی از آن‌ها شامل مواردی همچون تجهیز این محصول به اسکنر عنبیه چشم کاربر، بهره‌مندی آن از استاندارد ضد آب IP68 و تجهیز آن به حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی می‌شود. همانگونه که اشاره کردیم هنوز شرکت سامسونگ در قبال این موضوعات عکس‌العملی نشان نداده، بنابراین صحت این خبرها به طور رسمی قابل تایید نیستند.

منابع:

sammobile

gsmarena

phonearena

ارسال نظر