امکان تجهیز گلکسی نوت ۶ سامسونگ به نمایشگری با دو لبه خمیده

ظاهرا سامسونگ دو نمونه اولیه از فبلت گلکسی نوت ۶ خود را طراحی کرده و هم اکنون در تلاش است تا نمونه اصلی این محصول را انتخاب کند. یکی از این دو نمونه اولیه به صفحه نمایشی با دو لبه خمیده مجهز بوده و نمونه دیگر از نمایشگر فلت بهره می‌برد.

امکان تجهیز گلکسی نوت ۶ سامسونگ به نمایشگری با دو لبه خمیده

همانطور که می‌دانید سری فبلت‌های گلکسی نوت سامسونگ از جمله پرطرفدارترین محصولات این برند کره‌ای محسوب می‌شوند. سامسونگ هر سال نسخه جدید این سری از محصولاتش را رونمایی می‌کند. سال گذشته شاهد معرفی فبلت گلکسی نوت ۵ بودیم و انتظار داریم که طی سال ۲۰۱۶ فبلت گلکسی نوت ۶ این شرکت معرفی شود. با وجود اینکه هنوز زمان زیادی تا معرفی رسمی این محصول باقی مانده، هر روز شاهد انتشار شایعاتی در مورد آن هستیم. اگر نگاهی به تاریخچه رونمایی سامسونگ از سری فبلت‌های گلکسی نوت بیاندازیم، متوجه می‌شویم که احتمالا در بهترین حالت ممکن فبلت گلکسی نوت ۶ طی ماه آگوست معرفی خواهد شد. عموما سامسونگ نسخه‌های جدیدی سری فبلت‌های گلکسی نوت خود را در بازه زمانی مابین دو ماه آگوست و سپتامبر معرفی می‌کند. البته در این بین برخی از افراد عقیده دارند که سامسونگ قصد دارد امسال در این روند تغییراتی ایجاد نموده و فبلت گلکسی نوت ۶ را طی ماه جولای معرفی کند. اما در هر صورت هنوز زمان زیادی تا پرده‌برداری رسمی از این محصول باقی مانده است.

به گزاش کلیک، سامسونگ هم اکنون دو نسخه اولیه از فبلت گلکسی نوت ۶ را طراحی و تولید کرده و در مراحل بررسی عملکرد و تصمیم‌گیری به منظور انتخاب یکی از این دو نسخه به سر می‌برد. گفته شده که نسخه‌ای از این فبلت به نمایشگری با دو لبه خمیده مجهز است و نسخه دیگر از نمایشگری معمولی یا فلت بهره می‌برد. بنا به گزارشاتی که از سوی منابع داخلی سامسونگ منتشر شده، ظاهرا غول کره‌ای قصد دارد که تنها یکی از این دو نمونه اولیه را به عنوان طرح نهایی فبلت گلکسی نوت ۶ در نظر بگیرد و از تولید نسخه دیگر خودداری به عمل آورد. بنابراین از نظر ظاهری فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ تنها شامل یک نسخه می‌شود، اما مشخص نیست که نمایشگر این محصول به دو لبه خمیده مجهز خواهد شد یا خیر!

۱

اگر به خاطر داشته باشید، سامسونگ در سال ۲۰۱۴ فبلت گلکسی نوت اج را معرفی کرده بود که این محصول به نمایشگری با یک لبه خمیده مجهز شد. اما هم اکنون سامسونگ نمونه‌ای از فبلت گلکسی نوت ۶ را با نمایشگر دو لبه خمیده طراحی کرده و این امر می‌تواند جالب توجه باشد. پیش بینی می‌کنیم که سامسونگ به منظور ایجاد تنوع بیشتر در سری فبلت‌های گلکسی نوت خود، مدل مجهز به نمایشگر با دو لبه خمیده را به عنوان نسخه نهایی فبلت گلکسی نوت ۶ انتخاب کند. با این وجود این احتمال هم وجود دارد که سامسونگ نمایشگر با دو لبه خمیده را مختصر سری گوشی‌های گلکسی S Edge برگزیند. در این بین برخی از کارشناسان عقیده دارند که سامسونگ به دلیل بروز تشابهی که مابین فبلت گلکسی نوت ۶ و گوشی گلکسی S7 Edge ایجاد می‌شود، از تجهیز این فبلت به نمایشگری با دو لبه خمیده خودداری به عمل می‌آورد. همانطور که می‌دانید گوشی هوشمند گلکسی S7 Edge سامسونگ از نمایشگری ۵٫۵ اینچی با دو لبه خمیده بهره‌مند است، حال اگر فبلت گلکسی نوت ۶ با نمایشگر ۵٫۸ اینچی و دو لبه خمیده معرفی شود تشابه زیادی مابین این دو محصول ایجاد شده و به نوعی طرح اختصاصی سری محصولات گوشی‌های S Edge سامسونگ از بین می‌رود. با این حال نمی‌توان به طور قطع در رابطه با این موضوع نظر داد.

اما بد نیست که نگاهی هم به خصوصیات و ویژگی‌های فنی احتمالی فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ داشته باشیم. بنا به گزارشاتی که تا کنون منتشر شده، احتمالا فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ به صفحه نمایشی ۵٫۸ اینچی و از نوع Super AMOLED با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل یا اصطلاحا QHD مجهز می‌شود. دوربین اصلی آن احتمالا از سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل می‌شود، البته این احتمال وجود دارد که سامسونگ فبلت گلکسی نوت ۶ را به سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی نیز مجهز کند. همچنین طبق گزارشات به دست آمده، احتمالا فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ به رم ۶ گیگابایتی مجهز می‌شود و باتری آن ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد بود. تا کنون شایعات و خبرهایی مبنی بر تجهیز این فبلت به تراشه اسنپدراگون ۸۲۳ و همچنین تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ منتشر شده، اما به واقع نمی‌دانیم که نسخه نهایی این محصول از کدام تراشه بهره‌مند می‌شود.

از نظر حافظه داخلی، احتمالا فبلت گلکسی نوت ۶ به حافظه داخلی پیش فرض ۳۲ گیگابایتی مجهز می‌شود و قابلیت پشتیبانی از رم میکرو اس‌دی (Micro SD) را هم ارائه خواهد کرد. گفته شده که احتمال بهره‌مندی پیش فرض این گوشی از سیستم عامل اندروید N نیز وجود دارد. البته تحت هر شرایطی رابط کاربری اختصاصی سامسونگ با نام TouchWiz در کنار آن نصب و راه‌اندازی می‌شود. یکی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی که احتمال دارد فبلت گلکسی نوت ۶ از آن بهره‌مند گردد، مربوط به اسکنر عنبیه چشم است. ظاهرا سامسونگ اسکنرهای عنبیه چشم خود را به حدی تقویت کرده که می‌تواند از آن‌ها در فبلت گلکسی نوت ۶ استفاده به عمل آورد. با این حال هنوز صحت این خبر به طور رسمی توسط هیچ منبعی تایید نشده است. در هر صورت اگر گلکسی نوت ۶ سامسونگ به اسکنر عنبیه چشم مجهز نشود، بدون شک دکمه Home آن نقش اسکنر اثر انگشت دستگاه را ایفاء خواهد کرد.

چنانچه تمایل دارید که اطلاعات بیشتری در رابطه با فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ کسب کنید، توصیه می‌کنیم که مقاله "همه چیز در مورد گلکسی نوت ۶ سامسونگ (مبتنی بر شایعات)" را مطالعه نمایید. به نظر شما نهایتا سامسونگ کدام نسخه از فبلت گلکسی نوت ۶ را به عنوان مدل نهایی آن انتخاب می‌کند؟ گلکسی نوت ۶ مجهز به نمایشگر خمیده را می‌پسندید یا نمایشگر فلت و معمولی؟

منابع:

phonearena

gsmarena

ارسال نظر