برنامه های فضایی چین برای 5 سال آینده

برنامه های فضایی چین در 5 سال آینده نشان می‌دهد که این کشور تا چه اندازه در حوزه فضا و اکتشافات فضایی پیشرفت کرده است.

برنامه های فضایی چین برای 5 سال آینده

برنامه های فضایی چین در 5 سال آینده

گزارش جدید هیئت دولت چین به برنامه های فضایی این کشور در پنج سال آینده اشاره کرده است. این گزارش شامل اطلاعات بسیاری می‌شود که چشم‌انداز آتی چین جهت کاوش در فضا را بیان می‌کند.

در ادامه با مرور خلاصه برنامه های فضایی چین برای 5 سال آینده همراه کلیک باشید.

در پنج سال آینده، چین به بهبود ظرفیت و کارایی سیستم حمل‌ونقل فضایی خود ادامه می‌دهد و عملکرد خود در ارتقای وسایل پرتاب را سرعت می‌بخشد.

چین قصد دارد مجموعه وسایل نقلیه پرتاب را گسترش داده و نسل جدیدی از موشک‌های حامل سرنشین و همین‌طور موشک‌های حامل سوخت جامد را به فضا پرتاب کند.

ساخت کامل پایگاه فضایی از دیگر برنامه های فضایی چین برای 5 سال آینده به حساب می‌آید. ماژول Tianhe به عنوان اساس ایستگاه فضایی جدید در آوریل سال 2021 پرتاب شد. دو ماژول دیگر به نام‌های Mengtian و Wentian باید به Tianhe اضافه شوند تا ساخت ایستگاه فضایی به پایان برسد.

یکی دیگر از برنامه های فضایی چین در 5 سال آینده، ساخت تلسکوپ فضایی Xuntian است که به مدار ایستگاه فضایی فرستاده خواهد شد.

چین همچنین قصد دارد در آینده نزدیک روی سطح ماه قدم بگذارد. سازمان فضایی چین به مطالعات و پژوهش‌های خود در خصوص طرح فرود انسان روی ماه، توسعه نسل جدید فضاپیمای سرنشین دار و همچنین ایجاد پایه‌ای برای کاوش و توسعه فضای سیس-لونار (فضای بین ماه و زمین) ادامه خواهد داد.

برنامه های فضایی چین

کسب موفقیت‌های بیشتر در زمینه اکتشاف رباتیک از دیگر برنامه های فضایی چین در 5 سال آینده محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید: فضاپیمای چانگ ای-5 برای نمونه برداری به کره ماه فرستاده شد

اجرای مأموریت چانگ ای-6 جهت بازگردانی نمونه به ناحیه قطبی ماه و همین‌طور اجرای مأموریت چانگ ای-7 برای فرود دقیق در نواحی قطبی و جستجوی امیدبخش در ناحیه خاموش ماه جزو برنامه های چین در پنج سال آینده هستند.

پایان پژوهش و توسعه فناوری‌های مهم برای مأموریت چانگ ای-8 نیز از اهداف فضایی آتی به شمار می‌آید. این مأموریت برای کمک به ساخت پایگاه تحقیقاتی قمری طراحی شده است.

یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه های فضایی چین برای 5 سال آینده، اجرای مأموریت ZhengHe است که شامل جمع‌آوری نمونه از یک شهاب‌سنگ و بررسی نزدیک یک ستاره دنباله‌دار می‌شود.

اقدامات فضایی دیگری نیز در جدول کار پنج‌ساله چین مشاهده می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به تکمیل تحقیقات فنی جهت نمونه‌برداری از مریخ و ارسال آن به زمین، کاوش درباره منظومه ژوپیتر و برنامه های تحقیقاتی برای اکتشاف مرزی منظومه شمسی اشاره کرد.

ارسال نظر