نمایش تکامل کیهان در شبیه‌سازی‌های سیبیلیوس دارک

شبیه‌سازی سیبیلیوس دارک تکامل کیهان و رویدادهای مختلف از انفجار بزرگ تا به امروز را به تصویر می‌کشد.

نمایش تکامل کیهان در شبیه‌سازی‌های سیبیلیوس دارک

شبیه‌سازی سیبیلیوس دارک

شبیه‌سازی سیبلیوس دارک (Sibelius-dark) در دانشگاه دورهام رونمایی شد. دانشمندان و پژوهشگران با استفاده از یک ابررایانه قدرتمند، بخشی از جهان را به دقیق‌ترین شیوه ممکن شبیه‌سازی کردند.

سیبلیوس دارک، تکامل کیهان و رویدادهای مختلف از انفجار بزرگ تا به امروز را شبیه‌سازی می‌کند.

به گفته یکی از پروفسورهای بخش اخترشناسی دانشگاه دورهام، شبیه‌سازی‌ها به طور ساده نشان می‌دهند که قوانین فیزیک چه بر سر ماده تاریک و گازهای کیهانی از بدو پیدایش جهان تاکنون آورده است.

دانشمندان با استفاده از روش‌های آماری پیشرفته، نقشه جهان را ما بازسازی کرده‌اند. دو کهکشان راه شیری و آندرومدا در مرکز این شبیه‌سازی‌ها به تصویر کشیده شده است.

شبیه‌سازی‌های جدید بخشی از یک پروژه علمی به نام Sibeluis هستند که فواصلی تا 600 میلیون سال نوری از زمین را تحت پوشش قرار می‌دهد.

همچنین بخوانید: نخستین تصاویر به دست آمده از سطح سیاره ناهید

بیش از 130 ذره شبیه‌سازی‌شده در نگاشت وقایع زمین توسط ابررایانه COSMA مورد پردازش قرار گرفته‌اند که تحت مدیریت دانشگاه دورهام قرار دارد.

به گفته یکی از پژوهشگران حاضر در این پروژه، به نظر می‌رسد ماده تاریک و سرد کیهان منجر به پیدایش تمام کهکشان‌های اطراف ما شده است. این مواد نامرئی با توده‌ها و هاله‌ها ادغام شده و پس از جذب گازهای کیهانی به واسطه نیروی گرانش خود، تبدیل به ستارگان می‌شوند و در نهایت کهکشان را به وجود می‌آورند.

ارسال نظر