دانشمندان ناسا شواهدی از جهان موازی را کشف کردند که زمان در آن به عقب می‌رود

رسانه کلیک - گروهی از دانشمندان ناسا كه مشغول آزمایش در قطب جنوب بودند، شواهدی از یك جهان موازی را کشف كردند. در این جهان قواعد فیزیکی و زمان برعكس جهان ماست.

دانشمندان ناسا شواهدی از جهان موازی را کشف کردند که زمان در آن به عقب می‌رود

مفهوم جهان موازی از اوایل دهه 1960 به صورت یک ایده تخیلی در بین علاقه‌مندان این حوزه مطح شد. اکنون در طی یک آزمایش تشخیص اشعه کیهانی که به آزمایش ANITA شناخته می‌شود، ذراتی کشف شده که به گفته دانشمندان می‌تواند قلمرو جهان موازی باشد.

آزمایش ANITA آشکارساز ذرات است که در قطب جنوب استفاده می‌شود. در این آزمایش دستگاه با بالن به هوا می‌رود و انعکاس ذرات در سطح یخ‌های قطب جنوب را ثبت می‌کند، به‌این ترتیب که حدود یک میلیون کیلومتر مربع را پایش شده و آشکارسازی می‌شود. این دستگاه با استفاده از تابش عسکریان (Askaryan radiation) که شبیه تابش چرنکوف از اجسام چگال است، کار می‌کند.

در آزمایش آشکارسازی اول، ذرات کم انرژی نوترینو با جرم نزدیک به صفر شناسایی شدند اما آشکارساز در آزمایش دوم، دو ایونت نوترینو (نوترینو تاو که سنگین‌ترین نوع است) ثبت کرده که عجیب است. از آن جالب‌تر اینکه اول تصور می‌شد این تنها نویز است اما در پردازش‌های بعدی مشخص شد که سیگنال مهمی است که نمی‌توان آن را با مدل استاندارد ذرات بنیادی توضیح داد.

پیش از این تصور می‌شد ذرات پر انرژی فقط از زیر سطح فضا قابل شناسایی هستند اما ANITA توانسته ذرات سنگین به اصطلاح تاو نوترینوها را کشف کنند که زمین خارج می‌شوند. تنها توضیح که می‌تواند از نظر ریاضی معقول باشد این است که این نوترینو ذره‌ای حاصل از واپاشی یک ذره دیگر است که نه از انعکاس یخ‌های قطب، بلکه از درون زمین می‌آید. پس شاید ما شاهد کلاس جدیدی از ذرات زیراتمی باشیم که بسیار نافذ هستند.

یافته‌های دانشمندان ناسا حاکی از آن است که این ذرات در واقع به مرور زمان به عقب می‌روند و می‌تواند شواهدی از جهان موازی را نشان دهند.

ساده‌ترین توضیح برای قطعیت این پدیده، وجود یک جهان موازی است که در اثر همان حادثه بیگ‌بنگ که جهان را به وجود آورده، ایجاد شده ‌باشد. یعنی 13.8 میلیارد سال پیش دو جهان ایجاد شده که از تمام جوانب قرینه یکدیگر هستند. این پدیده قرینگی شامل تمام موارد مثل ذرات باردار (مثبت‌ها منفی و منفی‌ها مثبت هستند)، برعکس بودن چپ و راست و حرکت برعکس محور زمان در آن جهان می‌شود.

لازم است به این نکته توجه کنید که دنیای ما از نظر ساکنین جهان موازی ، برعکس بوده و به عقب حرکت می‌کند.

ارسال نظر