دانشمندان در پی کشف راهی برای افزایش طول عمر

اسناد تاریخی معتبر از تحقیقات هزاران ساله انسان ها برای دست یابی به طول عمر بیشتر خبر می دهند. این تحقیقات که در قرن پیش و همچنین سال های اخیر به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته است، حقایق ناگفته بسیاری از این موضوع مورد علاقه بشر بازگو می کند.

دانشمندان در پی کشف راهی برای افزایش طول عمر

به گزارش کلیک، محققان با بررسی دست آوردهای وسیعی از تحقیقات گذشتگان مبنی بر کشف فرمولی برای افزایش طول عمر انسان، دریافتند این مسئله از ابتدای پیدایش علم پزشکی و زیست شناسی بزرگترین دغدغه بشری به حساب می آمده است. کیمیاگری، طب گیاهی و سنتی و برخی خرافات همه و همه مدارکی دال بر اهمیت این موضوع برای افراد و همچنین میزان تفکر در این حوزه را مشخص می کند.

محققان و متخصصان پزشکی دریافته اند هر چقدر انسان هادر پیشرفت علم پزشکی و زیست شناسی کوشش کرده و راه حل هایی برای درمان بیماری ها در جهت جلوگیری از مرگ و میر در سالمندان بیابند، باز محدودیت سنی در بشر امکان دستیابی به این رویای دیرین را به انسان ها نخواهد داد.

طبق مقاله ای که در نشریه "Nature" در پنجم ماه اکتبر منتشر شد، محققان به این نتیجه رسیده اند که با وجود تمامی تمهیدات اعم از راه های تازه برای جلوگیری از بیماری های حاد و یا کشف درمان برای بیماری هایی دوران سالمندی که گاها منجر به مرگ و میر در افراد می شود، سن انسان از حداکثر ۱۲۲ سال فراتر نخواهد رفت.

به گفته ژیائو دانگ (Xiao Dong)، عوامل مختلفی بر طول عمر بشر می تواند دخیل باشد، از سیستم دفاعی بدن فرد نسبت به واکنش های بیرونی مانند بیماری و ویروس ها گرفته تا محیط زندگی فرد که چه میزان استرس و یا امنیت را برای فرد ایجاد می کند. با بررسی تمامی عوامل متفاوت و ویژگی های گوناگون تاثیرگذار بر روی طول عمر، محدودیت عمر بشر را نمی توان نادیده گرفت. فرایندی که به هیچ وجه قابل دخالت و تغییر نمی باشد.

اطلاعات چه می گویند؟

برای بررسی بیشتر در این مورد محققان مجموعه ای از اطلاعات را از ۴۰ کشور مختلف جهان جمع آوری کرده اند. که نتایجی بسیار جالبی را در پی داشته است.

اولین موضوعی که محققان برای دریافت اطاعات به سراغ آن رفته اند میزان امید به زندگی در بین جمعیت آن کشور است. میانگین حداکثر سن در افراد، دلایل مرگ و بیماری های شایع در بومیان منطقه اطلاعاتی ست که محققان را به سمت خود می کشاند.

با بررسی تمامی داده های جمع آوری شده، محققان به این نتیجه دست یافتند که اگرچه سن در افراد مختلف متفاوت است اما رسیدن به سن پیری برای تمامی افراد امری ممکن به نظر می آید.

طی سال های اخیر با پیشرفت علم پزشکی و همچنین جلوگیری از عوامل خارجی، دانشمندان توانسته اند رنج سنی را در افراد به میزان قابل توجهی افزایش دهند. اما شکستن محدودیت سنی همچنان برای بسیاری از افراد یک رویای دیرینه است.

محققان در طی تحقیقات خود با بررسی میانگین سنی در هر کشور به حقایق شگفت انگیزی در مورد مسن ترین افراد در کشورهای مختلف دست یافتند. به ترتیب کشورهای آمریکا، انگلیس، ژاپن و فرانسه میانگین سنی افرادی با ۱۱۰ سال را در خود جای داده اند که در نوع خود حیرت انگیز است.

دانشمندان و متخصصان علم پزشکی همچنان بر این اعتقادند که افراد سالم تر پتانسیل بیشتری برای دارا بودن ژن طول عمر بیشتر را در خود دارند. حال آنکه برای عبور از محدوده سن ۱۲۲ سال همچنان غیر ممکن به نظر می آید.

ارسال نظر