کشف راهی علمی برای افزایش چند برابری حافظه افراد

محققان موفق به پیدا کردن راهی به اسم شبیه سازی مغز شدند که از طریق آن می توان بیشتر از ظرفیت معمول مغز از آن کار کشید و حافظه افراد را افزایش داد.

کشف راهی علمی برای افزایش چند برابری حافظه افراد

به گزارش کلیک، هرچه بیشتر راجع به مغز اطلاعات به دست می آوریم، بهتر می توانیم آن را تقویت کنیم. یکی از محبوب ترین و پربازده ترین روش های افزایش کارایی مغز و حافظه از طریق هدست هایی است که امواجی را به مغز ارسال می کنند.

شبیه سازی مغز راه مناسبی دیگری است. بسیار از عصب شناسان به مدت ۱۵ سال این روش را امتحان کرده اند و از نتایج آن رضایت داشته اند. امروزه با گسترش دانش و فناوری و توانایی خرید دستگاه های شبیه سازی مغز، این دستگاه ها به راحتی قابل دسترسی هستند و اکثر محققان بر این باورند که مقدار کمی شوک الکتریکی تفاوت بسیار زیادی ایجاد می کند.

در واقع این شوک الکتریکی و مغناطیسی باعث افزایش و بهبود عملکرد بخش ناخود آگاه مغز می شود. امروزه شبیه سازی مغز بسیار محبوب شده است و محققان در مقاله ای از عواقب و خطر های موجود در این عمل هشدار هایی داده اند. در واقع این شبیه سازی بخش خاصی از مغز را مورد هدف قرار می دهد و بر روی بخش خاصی از آن اثر می گذارد تا عملکرد آن بخش از مغز را سرعت بخشد. شواهد زیادی مبنی بر این که این عمل باعث تقویت حافظه، افزایش توجه انسان و توانایی های ریاضی می شود موجود است.

محققان ثابت کرده اند که با استفاده از شبیه سازی مغز می توان عملکرد ورزشکاران را بهبود بخشید و قوای فیزیکی آن ها را افزایش دهند تا دیر تر خسته شوند.

اگر بخواهیم از دید پزشکی به این شبیه ساز بنگریم، این شبیه سازی درمان مناسبی برای افسردگی و اضطراب است.

در حال حاضر این شبیه ساز ها بسیار محدود هستند، چون که محققان قادر به تاثیر گذاری بر روی بخش های محدودی از مغز هستند و رفته رفته این علم گسترش می یابد و محققان قادر خواهند بود که با استفاده از شبیه ساز های پیشرفته بر بخش های بیشتری از مغر تاثیر بگذارند و کار های پیچیده تری انجام دهند.

همانطور که قبلا گفته شد، این شبیه سازی باعث به وجود آمدن اختلالات و مشکلاتی می شود که اکنون به چند مورد از آن اشاره می کنیم:

اگر با شبیه سازی یک بخش از مغز را تقویت کنیم و باعث بهبود یک توانایی شویم، بخش های دیگر تضعیف می شوند و امکان اختلال در انجام دادن وظایف عادی شان وجود دارد.

واکنش به این شبیه سازی ها بستگی به فعالیتی دارد که در آن لحظه دارید انجام می دهید، به عنوان مثال اگر در حال کتاب خواندن هستید به نسبت به هنگامی که در حال تماشای تلویزیون هستید، مغز واکنش دیکری خواهد داد و کار دیگری می کند.

این علم نو پا هنوز در مراحل اولیه و روز های اول خود است و محققان به کاربران آن هشدار می دهند که در استفاده از آن مراقب باشند و زیاده روی نکنند.

ایالت متحده به دنبال راهی است تا به کمک شبیه سازی مغز بتواند راهی برای افزایش قدرت استدلال افراد و توانایی حل مساله اشخاص را بالا ببرد.

ارسال نظر