مسنجر فیسبوک با قابلیت گفتگوی محرمانه و پرداخت درون برنامه ای در راه است

فیسبوک قصد دارد با ارائه قابلیت های جدید در اپلیکیشن Messenger خود گامی بزرگ در پیشرفت این اپلیکیشن پیام رسان بردارد.

مسنجر فیسبوک با قابلیت گفتگوی محرمانه و پرداخت درون برنامه ای در راه است

به گزارش کلیک، این قابلیت های جدید شامل پرداخت درون برنامه ای برای خرید کالا و خدمات و همچنین یک قابلیت جدید برای چت کردن به صورت خصوصی و محرمانه است.

طبق اطلاعات به دست آمده از کد های نسخه آیفون اپلیکیشن Messenger، فیسبوک می خواهد تغییرات بزرگی را درون این اپلیکیشن ایجاد کرده و آن را به یک برنامه پیام رسان همه گیر تبدیل کند که با توجه به تعداد زیاد کاربرانش اقدامی عاقلانه به نظر می رسد.

این شرکت تا کنون از فراهم سازی هر گونه امکان پرداخت در سرویس هایش خود داری کرده است و مارک زاکربرگ نیز قاطعانه گفته است دوست ندارد سرویس های شرکت او به بخشی از فرایند پرداخت تبدیل شود.

او در ماه ژانویه سال جاری گفت: رویکرد اساسی ما در زمینه خدمات پرداخت این است که چنین خدماتی را در محصولاتی مثل اپلیکیشن Messenger که معاملات تجاری بیشتر است عرضه کنیم تا زحمت کاربران برای انجام معاملات را کاهش دهیم.

اضافه کردن دکمه های یکپارچه خرید و پرداخت درون برنامه ای به این اپلیکیشن را می توان یک اقدام مناسب دانست ولی هنوز مشخص نیست که این قابلیت دقیقا چگونه کار می کند.

البته به نظر می رسد فیسبوک آغوش خود را برای همکاری با دیر شرکت ها نیز باز گذاشته است.

همچنین طبق اطلاعات به دست آمده این اپلیکیشن به زودی به قابلیت گفتگوی محرمانه مجهز خواهد شد. ولی در این مورد هم دقیقا مشخص نیست که آیا باید منتظر چت رمزنگاری شده بود و یا باید فقط انتظار امکان مخفی کردن یک گفتگوی خاص در یک دستگاه را داشته باشیم.

ما از فیسبوک در مورد این قضیه سوال کردیم ولی این شرکت عادت دارد تا زمانی که محصولات خود را تکمیل نکرده است خبری در مورد آن منتشر نکند.

منبع: thenextweb

ارسال نظر