به ستاره قطبی پیام بفرستید

تصور کنید این نسخه قرن ۲۱ پیام‌رسانی در بطری است، اما در عوض اینکه پیام را به دریا بیندازید آن را به ستاره قطبی می‌فرستید؛ جایی که بشر هرگز به آنجا نخواهد رفت. بنابراین اگر چیزی هست که می‌خواهید بگوید و خود را راحت کنید، اکنون شانس به شما رو کرده است.

به ستاره قطبی پیام بفرستید

به گزارش کلیک، همه این‌ها به لطف پروژه جدید آژانس فضایی اروپایی(ESA) بانام "پاسخ ساده به اجزای پیام" امکان‌پذیر است. همان‌طور که در وبلاگ ESA نوشته‌شده "یک پیغام جهانی ـ یک نوع کپسول زمان بین ستاره‌ای ـ به سمت ستاره قطبی فرستاده خواهد شد که ۴۳۴ سال نوری از ما فاصله دارد. همین‌طور کسانی که به پروژه کمک می‌کنند، مرکز فناوری نجوم انگلیس، دانشگاه ادینبورگ و محققین دانشگاه جان هاپکینز و رصدخانه جنوبی اروپا هستند.

هرکسی از سراسر جهان می‌تواند یک پیام اضافه کند که درنهایت به فضا ارسال خواهد شد. شما تا ۱۶ سپتامبر فرصت دارید سری به وب‌سایت پروژه بزنید، زبان موردنظر را انتخاب کنید و سپس " Contribute" را بزنید. در آنجا شما باید به سوال پاسخ دهید "تعاملات زیست‌محیطی کنونی ما چگونه بر آینده اثر خواهد گذاشت؟"

بنابراین چندان هم رایگان نخواهد بود، هرچند شما می‌توانید سوال را بر اساس تناسب پاسخ دهید. علت این راهنمایی این است که ESA امیدوار است همکاری افراد را "در گفتگوی درک تمدن و نقش آن در شکل‌دهی محیط آینده..." جلب کند.

طبق اظهارات ESA "همه پاسخ‌های این سوال از طریق ایستگاه سیبرروس به فضا انتقال داده می‌شود." این آژانس می‌گوید "ما درواقع یک پیام در بطری ایجاد می‌کنیم که دیدگاه آینده زمین را به فضا ارسال خواهد کرد."

ارسال نظر