تاریخ انتشار Shadow of the Tomb Raider مشخص شد

به تازگی مجله رسمی شعبه بریتانیا پلی استیشن به نسخه جدید بازی پرطرفدار Tomb Raider اشاره کرده است. این مجله مدعی شد که نسخه جدید مجموعه تام رایدر با نام Shadow of the Tomb Raider در اوایل سال میلادی ۲۰۱۸ برای سه پلتفرم ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه شخصی منتشر خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

تاریخ انتشار Shadow of the Tomb Raider مشخص شد

این مجله مدعی شد که نسخه جدید مجموعه تام رایدر با نام Shadow of the Tomb Raider در اوایل سال میلادی ۲۰۱۸ برای سه پلتفرم ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه شخصی منتشر خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، بدون شک یکی از بهترین اثرهای ویدیویی شرکت اسکوئر انیکس، مجموعه پرطرفدار تام رایدر می باشد که بازیکنان بسیاری در سراسر جهان منتظر شروع ماجراجویی جدید لارا کرافت هستند. چند روز پیش سازندگان از نسخه جدید بازی Tomb Raider خبر دادند که این نسخه با نام Shadow of the Tomb Raider شناخته می شود و همه ما می دانیم که هم اکنون دو کمپانی اسکوئر انیکس و استودیوی کریستال دینامیکس مشغول توسعه و ساخت این عنوان ویدیویی می باشند.

اخیرا مجله شعبه بریتانیا پلی استیشن در نشریه خود، تاریخ انتشار بازی Shadow of the Tomb Raider را مشخص کرد. در این مجله نوشته شده که این عنوان مورد انتظار در اوایل سال میلادی آینده بر روی سه پلتفرم ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و پی سی منتشر خواهد شد. اگرچه هنوز این عنوان ویدیویی به صورت رسمی توسط سازندگان و کمپانی اسکوئر انیکس رونمایی نشده اما توسعه نسخه بعدی این مجموعه دور از تصور نیست. متاسفانه مجله PlayStation جزئیات بیشتری از زمان معرفی، داستان، شخصیت ها و... این بازی را با مخاطبان خود به اشتراک نگذاشته است. کمپانی اسکوئر انیکس هنوز واکنشی در قبال این خبر نشان نداده و این خبر را تایید و یا تکذیب نکرده است.

اگر مشتاقانه منتظر برگزاری رویداد بزرگ E3 و حضور بازی تام رایدر در آن هستید، بهتر است بدانید این عنوان در مراسم E3 سال میلادی جاری امسال معرفی نخواهد شد. پس از انتشار شایعه های مختلف مبنی بر حضور نسخه جدید تام رایدر در این نمایشگاه، وب سایت معتبر Turning Point دست به کار شد و مصاحبه ای با مدیر جامعه این فرانچایز، خانم مگان ماری (Meagan Marie)، ترتیب داد. در طول این مصاحبه مشخص شد که نسخه جدید تام رایدر در مراسم E3 امسال حضور نخواهد داشت و سازندگان در اواخر سال میلادی ۲۰۱۷ از این بازی مورد انتظار رونمایی خواهند کرد! متاسفانه اطلاعات و جزئیات زیادی درباره این بازی منتشر نشد و به نظر می رسد علاقه مندان و طرفداران باید چند ماهی منتظر بمانند.

بنابراین بازی Shadow of the Tomb Raider هرگز زودتر از پاییز امسال به صورت رسمی معرفی نخواهد شد. اگر ادعای منبع پلی استیشن حقیقت داشته باشد، این بدان معناست که فاصله زمانی میان معرفی و انتشار نسخه جدید بازی تام رایدر بسیار کم خواهد کرد و یقینا سازندگان برای انتشار این بازی مورد انتظار و پرطرفدار، چنین اشتباه بزرگی را مرتکب نخواهد شد مگر آنکه به محبوبیت بازی اعتماد داشته باشند و بدون هیچگونه آماده سازی و تبلیغی، بازی Shadow of the Tomb Raider را به دست گیمرها برسانند. در حال حاضر، دو حالت مختلف برای این بازی وجود دارد! حالت اول این است که کمپانی اسکوئر انیکس به مجموعه تام رایدر اعتماد زیادی دارد و با انتشار زودهنگام آن، قصد سورپرایز کردن طرفداران بازی را دارد. حالت دوم آن است که خبر درج شده در مجله پلی استیشن صحت ندارد و تنها یک شایعه و اشتباه انسانیست.

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که در سال آتی، کنسول جدید کمپانی مایکروسافت یعنی پروژه ایکس باکس اسکورپیو وارد بازار شده و قطعا استودیوی کریستال دینامیکس بر روی ساخت دو نسخه پلی استیشن ۴ پرو و ایکس باکس اسکورپیو بازی Shadow of the Tomb Raider تمرکز می کند تا ضمن کیفیت بهتر نسبت به سایر پلتفرم ها، شاهد نرخ فریم ثابتی باشیم.

شایان به ذکر است انتشار چنین شایعه هایی چندان تعجب برانگیز نیست و نمی توان به درستی آن ها پی برد چرا که دقیقا در اردیبهشت سال گذشته (۹۵)، منابع مختلفی از نسخه جدید بازی تام رایدر خبر دادند . این منابع ادعا کردند که بازی تام رایدر جدید در مراسم E3 سال میلادی ۲۰۱۶ رونمایی خواهد شد که پس از برگزاری این نمایشگاه، هرگز شاهد رونمایی از این عنوان مورد انتظار نبودیم. البته از آنجا که این شایعه توسط منبع رسمی پلی استیشن منتشر شده، می توان به صحت این خبر کمی اعتماد کرد.

آخرین نسخه از بازی تام رایدر تحت عنوان Rise of the Tomb Raider در تاریخ ۱۰ نوامبر سال میلادی ۲۰۱۵ بر روی دو کنسول ایکس باکس وان و ایکس باکس ۳۶۰ و در تاریخ ۲۹ ژانویه سال ۲۰۱۶ مصادف با ۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۴ برای کامپیوترهای شخصی ویندوزی منتشر شد. به دلیل وجود قرارداد میان دو کمپانی اسکوئر انیکس و مایکروسافت، این بازی به صورت انحصاری محدود (یک ساله) در اختیار دارندگان کنسول های ردموندی ها قرار داشت. پس از جشن ۲۰ سالگی این مجموعه، کمپانی اسکوئر انیکس سرانجام در روز ۱۱ اکتبر سال میلادی گذشته (۲۰ مهر ۹۵) بازی Rise of the Tomb Raider را بر روی کنسول پلی استیشن ۴ منتشر کرد. عملکرد آخرین نسخه فرانچایز تام رایدر ستودنی است و این عنوان به لطف وجود داستانی عمیق و درگیرکننده، به خوبی انتظارات منتقدان و بازیکنان را برآورده کرد.

علاقه مندان می توانند با کلیک بر روی تصویر زیر، به صفحه نمایشگاه E3 2017 مراجعه و تمامی خبرها، بازی های جدید معرفی شده، مقالات، انتظارات، پیش بینی ها و تحلیل کنفرانس های نمایشگاه بزرگ E3 سال میلادی جاری را در رسانه کلیک دنبال کنند. E3 امسال با کلیک…

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با بازی Shadow of the Tomb Raider چیست؟ آیا ادعای مجله پلی استیشن صحت دارد و این بازی ویدیویی در اوایل سال میلادی ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد؟ به نظر شما، ماجراجویی بعدی لارا کرافت چه و کجا خواهد بود؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر