30 هزار سیم‌ کارت به دلیل مزاحمت پیامکی غیر فعال شد

رسانه کلیک - رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مسدودسازی 30 هزار سیم‌ کارت به دلیل مزاحمت پیامکی خبر داد و گفت: طی سه ماه گذشته با 30 هزار سیم‌ کارت شخصی ارسال‌ کننده پیامک تبلیغاتی برخورد شد.

30 هزار سیم‌ کارت به دلیل مزاحمت پیامکی غیر فعال شد

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به راهکارهای حل مشکل پیامک‌ های تبلیغاتی و ارزش افزوده عنوان کرد: مدت‌ هاست که در حوزه پیامک‌ های تبلیغاتی در حال تعریف راهکار برای ساماندهی به این بخش هستیم و هم‌ اکنون با ایجاد پنل کاربری، مشترکان می‌ توانند پیامک‌ های دلخواه تبلیغاتی را انتخاب کنند.

وی اظهار داشت: از این رو سامانه‌ ای برای اعلام شکایت برای کاربران در نظر گرفته شده و ما نیز بررسی شکایت و مسدودسازی پیامک‌ های ارسال شده را در دستور کار داریم.

فلاح جوشقانی بیان کرد: به اپراتورها اجازه دادیم برای آنکه مردم ترغیب شوند از پنل کاربری استفاده کنند و بسته‌ های تشویقی پیامکی ارزش افزوده را ارائه دهند ( دریافت کنندگان پیامک های تبلیغاتی بسته تشویقی دریافت می کنند ).

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص مزاحمت پیامکی ادامه داد: در حوزه حل مشکل مزاحمت‌ پیامک‌ های تبلیغاتی و ارزش افزوده تا حد بسیار زیادی این حوزه مدیریت و کنترل شده، اما هنوز به ایده‌ آل نرسیده است.

فلاح جوشقانی با تأکید بر اینکه ارسال پیامک‌ های تبلیغاتی از سوی اپراتورها و با سرشماره‌ آنها غیرقانونی است و مورد تائید ما نیست، افزود: در این زمینه به اپراتورها تذکر داده‌ ایم؛ اگر اپراتوری خلاف این موضوع کار کند و با سرشماره‌ خود و غیر از پیامک اطلاع‌ رسانی حساب مشترک، پیامک دیگری به کاربران ارسال کند، تخلف بوده و ما آن را رسیدگی می‌ کنیم ( ایجاد مزاحمت تبلیغاتی پیامکی و تلفنی پیگرد قانونی دارد/ برای ثبت شکایت با این سامانه تماس بگیرید ).

وی در مورد ارسال پیامک تبلیغاتی از سیم‌ کارت شخصی گفت: یکی از موضوعاتی که برای جلوگیری از این مشکل انجام دادیم، محدودیت در فعال‌ سازی بیش از ۱۰ سیم‌ کارت به نام یک نفر است؛ به این ترتیب که خریدن سیم‌ کارت محدودیت دارد و هیچ‌ کس نمی‌ تواند بیش از ۱۰ سیم کارت به نام خود بزند. در این زمینه اگر با شکایت مردم در مورد سیم‌ کارت شخصی ارسال‌ کننده پیامک تبلیغاتی مواجه شویم، این خط را مسدود می‌ کنیم.

معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: موضوع حل و ساماندهی پیامک‌ های تبلیغاتی دارای چند بُعد است و نباید تنها مکانیزم سلبی برای این موضوع داشته باشیم، چرا که کسب و کارهای ما در این اقتصاد راهکاری جز تبلیغات برای دیده شدن ندارند و به همین دلیل به سمت پیامک هجوم می‌ آورند.

رییس رگولاتوری اظهار داشت: باید بخش‌ های دیگر نیز کمک کنند تا برای این کسب و کارها، راهکارهای مختلفی برای تبلیغات ایجاد شود، مضافا اینکه در حوزه پیامک‌ های تبلیغاتی و ارزش افزوده، طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارشاد مسئول مدیریت محتوای این تبلیغات است و باید به ارسال‌ کنندگان پیامک مجوز بدهد.

فلاح جوشقانی در رابطه با مزاحمت پیامکی تصریح کرد: در بخش نظارتی که مربوط به رگولاتوری می‌ شود، ما بر اپراتورها، شماره‌ های شخصی ارسال‌ کننده پیامک و سرشماره‌ های پیامکی نظارت می‌ کنیم؛ به نحوی که طی سه ماه اخیر ۳۰ هزار سیم‌ کارت شخصی ارسال‌ کننده پیامک تبلیغاتی مسدود شد.

وی یادآور شد: هم‌اکنون موضوع رفتارشناسی ارسال‌ کنندگان پیامک شخصی و نیز بررسی شکایت مردم از دریافت این پیامک‌ ها انجام می‌ شود و امیدواریم با فراگیرتر شدن پنل کاربری، شاهد کاهش شکایات مردم از پیامک‌ های تبلیغاتی باشیم.

ارسال نظر