گوشی های هوشمند حضور افراد را حس می کنند

تصور کنید تلفن هوشمندتان به قدری هوشمند باشد که بتواند محیط فیزیکی اطراف تان مانند اندازه اتاق، مکان درها و پنجره ها و حضور افراد را درک کند. با چنین اطلاعاتی چه کارهایی می تواند انجام دهد؟

گوشی های هوشمند حضور افراد را حس می کنند

به گزارش کلیک، سه شنبه هفته آینده شرکت لنوو برای اولین بار به مصرف کنندگان این فرصت را می دهد تا تلفنی با ویژگی تانگو را که پروژه سه ساله شرکت گوگل در راستای مجهز کردن ماشین ها به درک بهتری در خصوص محیط اطراف شان است خریداری کنند.

مکان یابی از طریق جی پی اس و دکل های مخابراتی صرفاً مکان شما را به برنامه های کاربردی اطلاع می دهند. تانگو از نرم افزار و حسگرها برای رهگیری و ردیابی حرکت و تعیین مرز های اتاق ها استفاده می کند و به تلفن جدید لنوو این امکان را می دهد تا فضای داخلی ساختمان را ترسیم کند. این دستاورد عنصری حیاتی برای ساخت مرزهای نوید بخش جدید در «واقعیت افزوده» یا بازتاب اطلاعات و تصاویر به نظر زنده در محیط واقعی اطراف است.
اگر تانگو به وعده هایش عمل کند، خریدراران مبلمان قادر خواهند بود مدل های دیجیتالی کاناپه ها، صندلی ها و میزهای عسلی را در محیط قرار دهند تا ببینند در اتاق های نشیمن واقعی چطور به نظر می رسند. بچه هایی که عصر مزوزوئیک را مطالعه می کنند قادر خواهند بود یک تیراناسورس یا ولاسرپتر مجازی را به محیط خانه یا کلاس خود بیاورند ( و حتی با آن عکس سلفی بگیرند). این فناوری حتی می داند وقتی در حال پرسه در موزه هستید چه زمانی اطلاعاتی در مورد یک هنرمند یا صحنه نقاشی شده در یک تابلوی نقاشی را به شما نشان دهد.

lenovo.0.0
تانگو قادر خواهد بود که نقشه های داخلی از خانه ها و دفاتر کار حین حرکت ایجاد کند. گوگل دیگر لازم نیست از قبل بانک اطلاعاتی نقشه برداری ایجاد کند مانند کاری که در حال حاضر برای سرویس های موجود مانند گوگل مپس و استریت ویو می کند. با این حال، اگر برای جلوگیری از به اشتراک گذاشته شدن این نقشه ها که در حین حرکت ساخته می شوند با برنامه های کاربردی غیرمجاز یا برای ممانعت از سرقت این اطلاعات توسط هکرها، کنترل های به اندازه کافی سفت و سخت وجود نداشته باشند، تانگو می تواند نگرانی های تازه ای در خصوص حریم خصوصی به وجود آورد.
لنوو در ژانویه برنامه هایش را برای تلفن همراه تانگو اعلام کرده است، اما سه شبنه اولین باری خواهد بود که این شرکت به صورت عمومی این دستگاه را رونمایی می کند. انتظار می رود این شرکت چینی در کنفراس فناوری لنوو در سن فرانسیسکو، قیمت و تاریخ به بازار آمدن این تلفن را اعلام کند.

این تلاش ها در راستای افزایش فروش تلفن است که این روزها کاهش یافته است. مردم به ارتقای تلفن های همراه خود علاقه ای ندارند، تا حدودی این امر به دلیل آن است که از فناوری هایی که در چند سال اخیر وارد بازار شده اند هیجان زده نشده اند. تلفن هایی که فناوری های جذاب جدیدی ارائه کنند می توانند برای فروش افراد را بیشتر تحریک کنند.
بنا به گفته رامن للامز تحلیگر گروه تحقیقاتی آی.دی.سی، فناوری ترسیم اتاق تانگو احتمالا برای جذب رضایت عمومی به محض ظهور هنوز خیلی خام است.
او افزود، برای افراد زیادی این فناوری چند قدم فراتر از آن چیزی است که آنها توانایی درکش را دارند، بنابراین تا حضور ملموس این فناوری راه زیادی در پیش است.
سایر گوشی هایی که جهش های بزرگی را نوید می دادند شکست خورده اند. به یاد می آورید که دو سال پیش تلفن همراه آمازون مدل فایر با چه هیاهویی روانه بازار شد؟ این تلفن ارتقایافته چهار دوربین جلو و یک ژیرسکوپ داشت تا بعضی از تصاویر به صورت سه بعدی قابل مشاهده باشند. این دستگاه یک ابزار به نام فایرفلای هم ارائه می کرد که می توانست برای تشخص اشیا و اصوات بکار گرفته شود. اما تلفن همراه فایر با شکست مواجه شد و آمازون حتی دیگر آن را به فروش نمی رساند.

به احتمال زیاد کلید موفقیت تلفن همراه تانگو وابسته به تعداد برنامه های جذابی است که افراد در زندگی روزمره شان آنها را مفید ارزیابی می کنند. اگر از گذشته درسی گرفته باشیم این است که برنامه های کاربردی که در ابتدای کار بیرون می آیند بیشتر از این که کاربردی باشند نمایشی هستند.
گوگل در حال حاضر دستگاه های تانگو آزمایشی را که برای برنامه نویسان کامپیوتری طراحی شده عرضه کرده، که آنها را تشویق به ساخت تقریبا ۱۰۰ برنامه کاربردی کرده که با تلفن همراه جدید لنوو کار خواهد کرد. در کنفراسی که ماه پیش برای توسعه دهندگان برگزار شد، گوگل برنامه کاربردی را برای به تصویر کشیدن مبلمان در اتاق های نشیمن واقعی و گرفتن عکس سلفی با دایناسور های دیجیتال به نمایش گذاشت.

شرکت های بزرگ و کوچکی که بر روی واقعیت افزوده فعالیت های خود را متمرکز کنند دیر یا زود پدیدار خواهند شد. در حال حاضر مایکروسافت نمونه آزمایشی از هدست واقعیت افزوده خود هولو لنز را به قیمت ۳۰۰۰ دلار له فروش می رساند. سایر شرکت ها مانند سامسونگ و آکیولس که متعلق به فیس بوک است دستگاه های واقعیت مجازی خود را عرضه کرده اند. گوگل هم یک دستگاه از طریق پروژه دی دریم خود در راه دارد. در حالی که واقعیت افزوده تلاش می کند اشیای ساختگی را در محیطی واقعی ترکیب کند، واقعیت مجازی کاربرش را در محیطی که کاملا ساختگی است غرق می کند.

در هر دو فناوری، بدون استثنا دستگاه هایی که در دسترس هستند نیاز دارند که کاربر هدست یا عینکی را استفاده کند. آنها همچنین در بسیاری از موارد باید به کامپیوترهای شخصی قوی تر متصل شوند که این کار توانایی حرکت به اطراف را محدود می کند.
هیچکدام از موارد مذکور برای تلفن همراه تانگو شرکت لنوو لازم نیست. در عوض شما نگاه افزوده به اطراف تان را از طریق صفحه نمایش تلفن انجام می دهید.
بنا به گفته جف مردیت نایب رئیس لنوو، این فرصت وجود دارد که استفاده از این فناوری به دلیل این که با دستگاهی که همیشه همراه تان است ادغام شده فراگیر شود. او افزود مجبور نیستید وقتی در حال گشت و گذار در یک مرکز خرید هستید یک هدست پوشیده باشید.

بنا به گفته جانی لی، یکی از مدیران گوگل، این شرکت قصد دارد فناوری تانگو را به سایر تلفن های همراه نیز وارد کند اما امسال بر روی همکاری با شرکت لنوو تمرکز می کند.
تانگو از تحقیقات پیشین در رباتیک و برنامه فضایی ایالات متحده استفاده کرده است. جانی لی معتقد است که تصاویر و اطلاعات سه بعدی (حالا می خواهد از طریق تلفن همراه جدید تانگو یا هر فناوری دیگری باشد) می تواند به تغییر نحوه تعامل مردم با تجارت الکترونیک، آموزش و بازی کمک کند.

ارسال نظر