گوشی‌های هوشمند با اسکنر اثرانگشت بر روی صفحه‌ نمایش در سال ۲۰۱۷

اسکنر های اثر انگشت در حال پیشرفت هستند و همان طور که از اخبار درز کرده به گوش می رسد دو گوشی هوشمند آیفون ۸ و گلکسی S8 با اسکنر های اثر انگشت‌بر روی صفحه نمایش لمسی ارائه می شوند و دیگر خبری از اسکنر بر روی دکمه هوم فیزیکی نیست.

گوشی‌های هوشمند با اسکنر اثرانگشت بر روی صفحه‌ نمایش در سال ۲۰۱۷

به گزارش کلیک ، اسکنر های اثر انگشت مدت طولانی است که به یک ویژگی و قابلیت معمولی در گوشی های هوشمند تبدیل شده اند و این اسکنر ها یکی از راه های خوب برای حفظ امنیت گوشی های هوشمند است. با پیشرفت تکنولوژی، فناوری اسکنر های اثر انگشت نیز رو به بهتر شدن خواهند رفت. چند وقتی است که صحبت از خبر های درز کرده و تصاویر رندر شده از دو گوشی هوشمند آیفون ۸ و گلکسی S8 بسیار زیاد شده است. براساس اطلاعات لو رفته این دو گوشی هوشمند از صفحه نمایش لبه به لبه برخوردار خواهند بود و هم چنین دکمه هوم فیزیکی نیز از روی صفحه نمایش این گوشی ها حذف خواهد شد. با این اقدام سوالی در ذهن مخاطبان نقش می بندد که با حذف شدن دکمه هوم فیزیکی، اسکنر اثر انگشت در چه قسمتی قرار خواهد گرفت؟

گوشی‌های هوشمند با اسکنر اثرانگشت بر روی صفحه‌نمایش در سال 2017

بسیاری از منابع در رابطه با گلکسی S8 این اظهار را داشته اند که اسکنر اثر انگشت در این گوشی هوشمند در پشت دستگاه قرار خواهد گرفت، نمونه های این حرکت و طراحی را بارها در گوشی های هوشمند هواوی و ال جی دیده ایم.

اما برخی نیز به کلی با این حدس و گمان مخالف هستند، بسیاری از متخصصان این زمینه بر این باورند که گلکسی S8 بعد از نوت ۷ که با شکست مواجه شد، یک دستگاه بسیار منحصر به فرد خواهد بود و به همین دلیل احتمال قرار گرفتن اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش و فناوری جدید بسیار بیشتر است. در رابطه با آیفون ۸ نیز بسیاری از خبرهای درز کرده حاکی از این است که اسکنر اثر انگشت این گوشی هوشمند در زیر صفحه نمایش لمسی آن قرار خواهد داشت.

CrucialTec که در زمینه تولید اسکنر های اثر انگشت فعالیت دارد نیز این موضوع را تائید کرده است که امسال دستگاهی با اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش ارائه خواهد شد.

گوشی‌های هوشمند با اسکنر اثرانگشت بر روی صفحه‌نمایش در سال 2017

CrucialTec در ادامه بر این موضوع تأکید داشته است که فناوری استفاده از اسکنر اثرانگشت بر روی صفحه نمایش در حال بررسی است و در مراحل آخر آزمایش قرار دارد و تاکنون نتایج بسیار رضایت بخش بوده است. بی شک در سال ۲۰۱۷ شاهد گوشی هوشمندی با این فناوری خواهیم بود. در ادامه باید به این نکته اشاره کرد که این گام، قدم بسیار بزرگی در زمینه حفظ امنیت گوشی های هوشمند است و حالا باید منتظر ماند و دید که چه زمانی گوشی های هوشمند گلکسی S8 و آیفون ۸ با این تکنولوژی به بازار عرضه می شوند.

ارسال نظر