پیامک بازهم بازنده رقابت با شبکه های اجتماعی شد

همان طور که پیش بینی شده بود، حجم پیامک های نوروزی منتقل شده اپراتورهای تلفن همراه، در نوروز امسال، کاهش قابل ملاحظه ای داشت.

پیامک بازهم بازنده رقابت با شبکه های اجتماعی شد

به گزارش کلیک، در سال های گذشته و برهه زمانی عید نوروزی، پیامک های نوروزی با تعداد بسیار بالا، درآمد میلیاردی را نصیب اپراتورها می کرد، اما امسال حضور شبکه های اجتماعی باعث کاهش چشمگیر پیامک ها شد.
در حالی که سال گذشته، وزیر ارتباطات از ارسال ۱۹ میلیارد پیامک نوروزی خبر داده بود، امسال اپراتورها تا کنون از اعلام آمار پیامک های نوروزی شان خودداری کرده اند.
بحث تاثیر شبکه های اجتماعی بر پیامک اپراتورها در کشورهای مختلف دنیا شناخته شده است. بر اساس تحقیقات تا سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۱۱ تا ۴۰ درصد مشترکان اپراتورهای تلفن همراه در دنیا از شبکه ‌های اجتماعی استفاده خواهند کرد که این موضوع می ‌تواند کاهش جدی درآمد‌های اپراتورهای همراه را به دنبال داشته باشد.
شواهد نشان می دهد این آمار در ایران حتی می تواند بیشتر از ارقام مطرح شده باشد. از آن جایی که آمارها نشان داد با ارائه خدمات نسل سوم اینترنت دو اپراتور اول و دوم کشور، تعداد کاربران گوشی های هوشمند در مدت زمانی دو سال به بیش از ۲۰ میلیون نفر رسید و این عدد در حال افزایش نیز هست، و نیز با توجه به استفاده کنندگان از رایانه های شخصی، قطعا در رقابت میان شبکه های اجتماعی و پیامک، پیامک بازنده قطعی است و درآمدهای اپراتورها از این راه، به شدت کاهش خواهد یافت.

اما در مقابل، در زمان تعطیلات نوروزی مصرف دیتای همراه کشور دارای رشد قابل توجهی بوده است. وزیر ارتباطات از رشد شش برابری مصرف دیتای موبایل نسبت به زمان مشابه سال قبل خبر داد و اعلام کرد که در روزهای پیک مشترکان یکی از سه اپراتور تلفن همراه حدود ۷۰۰ ترا اینترنت مصرف کرده‌اند که این رقم در سال گذشته تنها ۱۲۰ ترا بوده است.

ارسال نظر