Solarcity اقدام به خرید Silevo کرد.

ایلان ماسک، مالک کمپانی Solarcity اقدام به خرید Silevo برای ساخت کارخانه پنل خورشیدی کرد.

Solarcity اقدام به خرید Silevo کرد.

به گزارش کلیک، ایلان ماسک مهندس آفریقایی تبار که در صنایع پیشرفته امریکا نامی برای خود دست و پا کرده است، سهام دار کمپانی Solarcity است که زمینه فعالیت آن انرژی‌های تجدید پذیر است. وی اقدام به خرید پانل‌های خورشیدی Silevo نموده و قصد دارد یک کارخانه ساخت پانل خورشیدی راه‌اندازی کند که می‌تواند خواسته‌های صنایع در حال رشد را تامین کند.

پیتر ریو و لیندون ریو دو تن از موسسین Solarcity به همراه ماسک در وبلاگ خود طی یک پست در ارتباط با این معامله نوشتند: این پانل‌های خورشیدی در غالب خانه‌های ایالات متحده نصب خواهند شد. این اولین گام از مقاصد Solarcity برای ساخت کارخانه پانل خورشیدی است و پیش بینی می‌شود در این صنعت به رشد خود ادامه خواهد داد.

ماسک در پست وبلاگ خود اینطور نوشت: ما کاملاً معتقدیم در این زمانه، انرژی خورشیدی به منبع انرژی قالب در جهان تبدیل خواهد شد. بدیهی است برای این منظور نیاز به تعداد زیادی پانل‌ خورشیدی برای تولید و نصب وجود دارد.

ماسک معتقد است از آنجائی که شرکت‌های تامین پانل بیش از حد لازم وجود دارند، ممکن است این سرمایه گذاری بسیار پر ریسک باشد. Solarcity با کاهش هزینه‌های غیرمتعارف و افزایش کیفیت تجهیزات قصد گسترش این کار را دارد.

ماسک می‌گوید: بدون اقدام قاطع در ایجاد بستر‌های لازم، برای مقرون به صرفه بودن و بالا رفتن راندمان پانل انرژی خورشیدی نیاز به کمک‌های دولتی است، چرا که برای عدم استفاده از سوخت فسیلی این یک نیاز لازم و ضروری است.

ماسک یک کارآفرین است که ثروت خود را از تاسیس PayPal و سپس ebay در سال ۲۰۰۲ به دست آورد. ماسک بخش دیگری از سرمایه خود را از طریق فروش موشک های فناوری اکتشاف فضایی به کمپانی fund rocket ship در سال ۲۰۰۲ بدست آورد. ماسک در سال ۲۰۰۳ اقدام به تاسیس تسلا موتورز و در سال ۲۰۰۶ اقدام به تاسیس Solarcity نمود.

با توجه به تحقیقاتی که توسط انجمن صنایع انرژی خورشیدی و رسانه Green Tech صورت پذیرفت، مشخص شد که هزینه متوسط نصب یک پانل خورشیدی در سال ۲۰۱۳ در مقایسه با سال ۲۰۱۲، ۱۵ درصد کاهش یافته است. در گزارش این انجمن اضافه شده است که کمک‌ها به صنعت خورشیدی برای سال ۲۰۱۳ در مقایسه با سال ۲۰۱۲، ۴۱ درصد رشد داشته است.

انجمن تجارت در گزارشی که در ماه مارس منتشر شده آورده است: ظرفیت جدید برق خورشیدی در سال ۲۰۱۴ اضافه شده است، انرژی پاک به اندازه کافی برای استفاده در ۱ میلیون و ۱۳۰ هزار خانه آمریکا وجود دارد.

شرکت تسلا یک طرح مشابه برای گسترش بازار برای خدمات خود را بوجود آورده است که منتقدین را شگفت زده کرده است. آنها ۵ میلیارد دلار برای ایجاد سلول‌های لیتیوم یون و شاید وسایل نقلیه با انرژی جایگزین و مقرون به صرفه تر کنار گذاشته اند. در پایان، آنها محلی را برای این کار انتخاب کرده‌اند که منتقدین را شگفت زده کرده است. نوادا، آریزونا، نیومکزیکو و تگزاس مناطق بیابانی انتخاب شده برای کارخانه‌های خورشیدی هستند.

منبع: msn

ارسال نظر