کیفیت بسیار پایین برخی تبلت های ایرانی خبرساز شد

سید مهدی میرمهدی، رییس اتحادیه فناوران رایانه، از کیفیت پایین تبلت های مونتاژ داخل کشور خبر داد.

کیفیت بسیار پایین برخی تبلت های ایرانی خبرساز شد

به گزارش کلیک، میرمهدی در ادامه تصریح کرد: تولیدات داخلی صنف ما، تنها به چند شرکت فعال در عرصه تبلت محدود می‌ شود که این چند شرکت هم به اسم تولید، قطعات مختلف را وارد کشور کرده و آن ها را مونتاژ می‌کنند.

رییس اتحادیه فناوران افزود: با این روش افراد زیاد به دنبال کیفیت نیستند و و فقط تلاش می کنند با استفاده از معافیت های گمرکی و یا ارز مبادلاتی ارزش افزوده ایجاد کنند.

وی از پایین بودن کیفیت این محصولات نسبت به محصولات درجه 3 و 4 چینی خبر داد و گفت: با این حال کیفیت برخی برند های حوزه فناوری داخلی مطلوب است اما در حوزه ICT، بدون این که یک کشور خارجی تکنولوژی خود را به ایران بیاورد محصولات قابل توجیه نیستند.

میرمهدی اظهار داشت: برخی برند های خارجی در داخل کشور خط تولید ایجاد کرده و محصولاتی با کیفیت خیلی بالا وارد بازار می‌کنند. این بخش از تولیدات به واسطه بخش خصوصی وارد بازار می شوند و تولیدکنندگان آن ها بدون بهره‌گیری از رانت‌ های گمرکی و حمایت های مختلف سرپا هستند و برای بقا لازم است کیفیت محصولات خود را حفظ کنند.

رییس اتحادیه فناوران از سوء استفاده های برخی خبر داد و افزود: متاسفانه موارد زیادی دیده می شود که تولیدات داخلی در مراکزی مانند برخی مدارس پخش شده و بعضا با قیمتی بالاتر از قیمت تمام شده به فروش می‌رسند، اکنون قیمت تمام شده یک تبلت رقمی کمتر از 150 هزار تومان می شود که این محصول در بازار با قیمتی بالغ بر 300 هزار تومان هم به فروش می رسد. حتی گاه در برخی بازارها این نمونه ها با قیمت هایی معادل 700 یا 800 هزار تومان هم به دست مشتری می رسد که این انصاف نیست و این نوع برخورد از نظر صنف و اتحادیه ما کاملا رد می‌شود.

ارسال نظر