روش هایی برای تولید آب آشامیدنی توسط گجت ها

حدود ۱٫۲ میلیارد نفر در سراسر جهان هستند که آب تازه و سالم برای آشامیدن دسترسی ندارند. به همین دلیل پیشرفت تکنولوژی تصفیه آب خیلی مهم است.

روش هایی برای تولید آب آشامیدنی توسط گجت ها

به گزارش کلیک، خوشبختانه بسیاری از مخترعان با توسعه فناوری های تکنولوژی، برای حل این مشکل روش های خلاقانه ای ابداع کرده اند. در ادامه می توانید مهم ترین و بهترین روش ها را که تاکنون نظرها را به خود جلب کرده است، مشاهده کنید.

oie_4132034rMX0TYBX

۱ - برجی که H2O را از هوا می کشد
یک هنرمند ایتالیایی رویای ساخت یک برج را که آب آشامیدنی تولید می کند، به حقیقت تبدیل کرد. این برج که حدود ۵۰ متر ارتفاع دارد از جنس الیاف نایلون و پلی پروپلین ساخته شده است و می تواند در کشورهایی که به شدت نیازمند آب آشامیدنی سالم و تصفیه شده هستند، مفید باشد. این برج می تواند روزانه ۲۵ گالن آب آشامیدنی تولید کند و وجود چند مورد از آن می تواند نیاز یک منطقه بزرگ را برطرف نماید.

oie_4132551Y7veDnJu

۲ - با استفاده از انرژی خورشیدی آب باطری خود را پر کنید
Fontus یک بطری آب استوانه ای را که با استفاده از انرژی خورشیدی از هوای رقیق آب آشامیدنی تولید می کند، توسعه داده است. این دستگاه برای متراکم کردن قطرات آب از یک خنک کننده دو جداره استفاده می کند و سپس با استفاده از یک نی قطراب را وارد استوانه می گرداند. به نظر ترفندی که Fontus استفاده کرده جالب است بیشتر به درد کوه نوردان و دوچرخه سواران می خورد.

oie_4132616AuPJhr06

۳ - نانو تراشه آبی با استفاده از برق آب دریا را نمک زدایی می کند
تبدیل آب شور دریا به آب شیرین آشامیدنی امری محال به نظر می رسد، اما اگر این اتفاق بیافتد، مشکل آب آشامیدنی برای همیشه حل می گردد. این نانو تراشه آبی هم مشکل را کاملا حل نکرده است، بلکه تنها می تواند ۲۵% نمک را از آب جدا کند. روش کار این گونه است که این نانو تراشه با وارد کردن جریان الکتریکی به آب و ایجاد شوک، قسمتی از نمک را از آن خارج می کند. مخترعان این تراشه می گویند ما در ابتدای راه این کار هستیم ولی اگر به موفقیت دست یابیم، نه تنها مشکلات جهان حل خواهد شد، بلکه ساخت و پیاده سازی آن هم بسیار ارزان خواهد بود و در هر جای دنیا می توان از آن استفاده نمود.

oie_4132855S6QM5YH8

۴ - گشنیز یک روش تصفیه آب طبیعی فوق العاده ارزان است
پشت پرده هر یک از روش های تصفیه آب یک رشته طولانی از تحقیقات، مطالعات و آزمایش های دانشمندان در آزمایشگاه وجود دارد تا به جوابی برسند یا راه حلی پیدا کنند. البته همیشه این راه حل ها این گونه نیستند و گاهی می توانند برگرفته از روش های قدیمی و سنت هایی که نیاکان مان برای ما برجای گذاشته اند باشد. مانند همین موردی که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد. برگ گشنیز، که با عناوین گیشنیز و جعفری هم شناخته شده است، خیلی راحت و به خوبی می تواند املاح موجود در آب را به میزان قابل قبولی جذب کند. به طوری که مردم مکزیک و جنوب آسیا برای تصفیه آب آشامیدنی خود از این گیاه استفاده می کنند. بعضی از تحقیقات هم نشان می دهد حتی گشنیز ممکن است کارآمد تر از روش های دیگر برای تصفیه آب باشد.

آن چه مسلم است همه ما باید در حفظ و درست مصرف کردن آب کوشا باشیم. چرا که به گفته خیلی از سران دنیا، جنگ آینده به خاطر آب است و بهتر است با درست مصرف کردن آن را تا آنجا که می توانیم به تاخیر بیاندازیم.

منبع: engadget

ارسال نظر