راهنمای استفاده از هدست PlayStation VR منتشر شد

کمپانی ژاپنی سونی در کنفرانس توسعه دهندگان سال گذشته میلادی به صورت رسمی از هدست واقعیت مجازی پلی استیشن رونمایی کرد. همان طور که اطلاع دارید، این روزها تکنولوژی های جدیدی همچون واقعیت مجازی از محبوبیت بالایی در اقصی نقاط جهان برخوردار هستند و بسیاری از علاقه مندان منتظر عرضه این گجت لذت بخش نشستند! در زمان رونمایی از هدست پلی استیشن وی آر، کمپانی سونی به صورت رسمی اعلام کرد که این دستگاه در ماه اکتبر به دست علاقه مندان خواهد رسید و حال با انتشار راهنمای استفاده و سوالات متداول، فرصت عرضه این هدست واقعیت را آماده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده راهنمای استفاده از آن، همراه رسانه کلیک باشید.

راهنمای استفاده از هدست PlayStation VR منتشر شد

همان طور که اطلاع دارید، این روزها تکنولوژی های جدیدی همچون واقعیت مجازی از محبوبیت بالایی در اقصی نقاط جهان برخوردار هستند و بسیاری از علاقه مندان منتظر عرضه این گجت لذت بخش نشستند! در زمان رونمایی از هدست پلی استیشن وی آر، کمپانی سونی به صورت رسمی اعلام کرد که این دستگاه در ماه اکتبر به دست علاقه مندان خواهد رسید و حال با انتشار راهنمای استفاده و سوالات متداول، فرصت عرضه این هدست واقعیت را آماده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده راهنمای استفاده از آن، همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، تاکنون کمپانی های مختلفی از هدست های واقعیت مجازی رونمایی کرده اند اما به دلیل پشتیبانی کامل هدست واقعیت مجازی کمپانی مشهور سونی از کنسول نسل هشتم پلی استیشن ۴، بیشتر علاقه مندان منتظر عرضه این دستگاه هستند چرا که شرکت سونی، در حال حاضر بر روی چندین عنوان ویدیویی جهت تجربه از دستگاه PlayStation VR مشغول به کار است و توسعه های آینده این برنامه و دستگاه، لحظات لذت بخشی را برای دارندگان این گجت جدید به ارمغان خواهد آورد. از طرفی قیمت شگفت انگیز هدست واقعیت مجازی پلی استیشن در مقایسه با سایر هدست ها، نظر بسیاری از دوست داران این تکنولوژی را به خود جلب کرده به طوری که رئسای کمپانی های بازی ساز و ناشران عناوین ویدیویی، دستگاه پلی استیشن وی آر را مورد تمجدید قرار دادند و قیمت آن را، مناسب دانستند.

به تازگی کمپانی سونی در بلاگ رسمی شعبه آسیایی خود اقدام به انتشار راهنمای استفاده از هدست پلی استیشن وی آر کرد. در این راهنما میزان فاصله تا پلی استیشن Move و فضای شما، لوازم مورد نظر جهت بهره مندی کامل از این دستگاه، حالت نشسته و ایستاده و... به طور کامل توضیح داده شده و شرکت سونی سعی کرده است که تمامی سوالات و ابهامات استفاده کنندگان پلی استیشن وی آر را برطرف کند.

بنا به اطلاعات درج شده در بلاگ رسمی پلی استیشن، وجود دو دستگاه پلی استیشن ۴ و پلی استیشن Move در کنار هدست واقعیت مجازی پلی استیشن الزامی است چرا که در برخی از عناوین ویدیویی به وجود دستگاه PlayStation Move احتیاج است و گیمرها و کاربران باید به کمک این دستگاه، حرکات مورد نیاز را انجام دهند. به همین خاطر، کمپانی سونی در یک باندل مخصوص، کنسول پلی استیشن ۴ را به همراه پلی استیشن Move و هدست واقعیت خود به فروش می رساند که در صورت نیاز، کاربران و علاقه مندان بتوانند این دستگاه ها را به راحتی و یکجا خریداری نمایند.

همچنین کمپانی نامدار سونی به تمامی علاقه مندان پیشنهاد می کند که قبل از خریداری هدست پلی استیشن وی آر، یک بار در رویدادها و فروشگاه ها به تجربه از این دستگاه جذاب بپردازند و نحوه عملکرد آن را مشاهده و هدست را امتحان کنند.

هدست واقعیت مجازی پلی استیشن از فناوری و تکنولوژی سه بعدی به صورت کامل بهره می برد. به دلیل تفاوت های فردی در تماشای گرافیک های سه بعدی و احساس حاصل از پوشیدن هدست واقعیت مجازی، لطفا قبل از خریداری این محصول، یک بار در رویدادها و نمایشگاه ها به صورت آزمایشی آن را امتحان کنید.

در تصویر زیر مشاهده می کنید که بهترین حالت جهت استفاده از هدست واقعیت مجازی، حالت نشسته و بهترین فاصله شما با دستگاه پلی استیشن Move، فاصله سه متری است. علاوه بر این، هدست واقیعت مجازی می تواند ۶ متر مربع با پوشش دهد. در زیر، می توانید بهترین موقعیت و فضا جهت استفاده و تجربه دلنشین از این دستگاه واقعیت مجازی را مشاهده فرمایید.

PSVR-2

برخی از افراد به دلیل بینایی نسبتا کم، مجبور به استفاده از عینک های طبی هستند. یکی از مهم ترین و جنجالی ترین سوالاتی که ذهن علاقه مندان هدست واقعیت مجازی پلی استیشن را به خود مشغول کرده است، امکان استفاده از این دستگاه به کمک عینک است که خوشبختانه شرکت سونی، در بخش سوالات متداول به آن پاسخ داد! بر اساس ادعای سونی، دارندگان عینک های طبی نیز می توانند همانند سایر افراد از این هدست واقعیت مجازی استفاده کنند. البته به دلیل تفاوت های فردی در مشاهدات سه بعدی با عینک های طبی، ممکن است احساس فردی متفاوتی را تجربه کنند اما با وجود این تفاوت ها، باز هم امکان استفاده از این دستگاه برای افراد کم بینا، خود رضایت بخش است.

در ادامه، کمپانی بزرگ سونی از سه حالت مختلف بازی در هدست واقعیت مجازی پلی استیشن صبحت کرد که این سه حالت شامل Social Screen، Mirroring Mode و Separate Mode می باشد. در ادامه به بررسی این سه حالت می پردازیم.

حالت Social Screen که کاربران و دارندگان هدست واقعیت مجازی اجازه می دهد که با خانواده و یا دوستان خود به تجربه عناوین ویدیویی بپردازند. در حالی که حالت Mirroring Mode، تمامی تصاویر و نوشته های روی هدست ذکر شده را بر روی صفحه نمایش خارجی و مجزا به نمایش می گذارد. آخرین حالت که Separate Mode نام دارد، این قابلیت را برای کاربران فراهم می کند که بازیکن با استفاده از هدست پلی استیشن وی آر، با سایر بازیکنانی که از تلویزیون در حال تماشا بازی هستند، به رقابت بپردازند و با هم و یا علیه هم بازی ویدیویی را تجربه کنند.

امکانات هدست پلی استیشن VR تنها به بازی هایی که از این تکنولوژی پشتیبانی می کنند، محدود نمی شود؛ بلکه به کمک قابلیت حالت Cinematic Mode می توانید تمامی ویدیوها، بازی های ویدیویی کنسول پلی استیشن ۴ و سایر محتویاتی که از این فناوری پشتیبانی نمی کنند را نیز، در قالب نمایشگر بزرگ (در فاصله ۲ و نیم متری با صفحه نمایش ۲۲۶ اینچی) که در این هدست وجود دارد، مشاهده کنید.

psvr-1

در نهایت در بخش سوالات متداول هدست واقعیت مجازی PlayStation نوشته شده است که این هدست برای افراد ۱۲ سال و به بالا طراحی و ساخته شده و کاربرانی که زیر ۱۲ سال هستند، اجازه استفاده از آن را ندارند و این دستگاه برای افراد زیر ۱۲ سال، ممنوع می باشد. سونی با انتشار این جمله از رده بندی سنی هدست واقعیت مجازی خود خبر داد:

کودکان زیر ۱۲ سال اجازه استفاده از PlayStation VR را نخواهند داشت!

شایان به ذکر است هدست واقعیت مجازی پلی استیشن در ۱۳ اکتبر سال میلادی جاری مصادف با پنج‌ شنبه ۲۲ مهر ماه سال ۱۳۹۵، در سراسر جهان عرضه خواهد شد. همچنین در حال حاضر امکان پیش خرید این محصول در فروشگاه های معتبر خارجی وجود دارد و شما با پرداخت ۳۹۹ دلار، می توانید صاحب این هدست (به تنهایی) شوید. جهت پیش خرید این محصول، به فروشگاه سونی مراجعه کنید.

در جدیدترین کنفرانس برگزار شده شرکت محبوب سونی در هنگ کنگ، اعلام شد که عناوین ویدیویی زیادی برای پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی پلی استیشن در راه هستند و سونی هم اکنون بر روی عناوین ویدیویی هدست PlayStation VR مشغول به کار است به طوری که چند روز پیش، خبر انتشار بازی Driveclub VR در تاریخ ۱۳ اکتبر امسال، در سراسر فضای مجازی مشاهده شد. در زیر می توانید لیست ۱۳ بازی ویدیویی که بزودی (پس از عرضه رسمی دستگاه در بازار) برای این هدست عرضه خواهند شد را مشاهده فرمایید:

  • Stifled
  • O! My Genesis VR
  • The Occasional Encounter
  • Unearthing Mars
  • Mortal Blitz VR
  • The School: Swan Song
  • Ace Banana
  • Mixip
  • Kill X VR
  • Weeping Doll
  • Pixel Gear
  • Dying Reborn
  • Phantom World

در پایان این آموزش، دیدگاه شما در رابطه با هدست واقعیت مجازی پلی استیشن چیست؟ آیا شما این دستگاه بی نظیر را پیش خرید کرده اید؟ در صورت عرضه پلی استیشن وی آر، اقدام به تهیه آن خواهید کرد؟ پیش بینی شما از آینده تکنولوژی واقعیت مجازی چیست؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خودتان را با دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر