بررسی بهترین گوشی هوشمند تاریخ سونی: Xperia Z5 Premium

یک گوشی تلفن همراه هوشمند بی نظیر با نمایشگر ۴K استثنایی. سونی اکسپریا Z5 Premium مشخصات بی نظیری دارد از جمله طراحی جالب آن به صورت شیشه ای مات و کدر. گفته می‌شود که این مدل، بهترین گوشی تولید شده در تاریخ سونی است.

بررسی بهترین گوشی هوشمند تاریخ سونی: Xperia Z5 Premium

به گزارش کلیک، برای شروع غول ژاپنی فناوری تلفن همراه به هماهنگی خوبی با قابلیت صفحات نمایشگر ۴K رسیده است. مشخصات ۴K به شما امکان گرفتن عکس‌ و ویدیوهای با کیفیت بسیار بالا را در زمان حرکت می‌دهد. همچنین دارای یک نمایشگر با اندازه ۵٫۵ اینچ و با رزولوشن ۳۸۴۰*۲۱۶۰پیکسل است.

به علاوه، گوشی سونی اکسپریا Z5 Premium دارای یک شاسی آلومینیومی با بافت صاف و صیقلی است. از مشخصات دیگر طراحی این گوشی می‌توان به این نکته اشاره کرد که این شرکت یک حسگر اثر انگشت را در قسمت سمت راست گوشی قرار داده است که دکمه روشن/ خاموش هم محسوب می‌شود.

همچنین دوربین این مدل در بهترین جای ممکن قرار گرفته است و دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا در همان سمت قاب جاسازی شده‌اند.

optimized-cnc8222

اگر برای شما هم ویژگی‌های پردازندگی مورد توجه است، باید بدانید که Z5 Premium سونی شامل یک پردازنده ۸۱۰ کوالکام اسنپ دراگون است با حافظه داخلی ۳ گیگابایت. گفته شده است که این قسمت در مقایسه با عملکرد سایر بخش ها بسیار سریع است و بنابر این تمامی نرم افزارهای نصب شده بر روی دستگاه را با سرعت سیار بالایی بارگذاری می‌کند.

گوشی تلفن همراه سونی از نظر مشخصات دوربین هم بی نظیر است. این دوربین با یک سامانه فوکوس خودکار همراه است و دوربین اصلی آن ۲۳ مگا پیکسل و دوربین جلوی آن ۵٫۱ مگا پیکسل کیفیت دارند. این کیفیت به کاربر این امکان را می‌دهد تا عکس‌هایی با جزئیات فوق‌العاده را ثبت کند و شامل برخی ویژگی‌های جانبی نیز هست مانند فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز، فلش LED، برچسب مکانی (Geo-tagging)، فوکوس لمسی، قابلیت تشخیص چهره، HDR (گستره دینامیکی بالا) و امکان پانوراما.

سونی اکسپریا Z5 Premium دارای سیستم عامل اندروید ۵٫۱٫۱ لالی پاپ است که می تواند به اندروید ۶٫۰ مارش مالو نیز ارتقا پیدا کند. همچنین این گوشی هوشمند همراه با یک باتری ۳۴۳۰ میلی آمپر ساعتی ارائه می‌شود که دستگاه را به بیشترین قدرت مورد نیاز برای ارائه بهترین عملکرد مجهز کرده است.

علاوه بر تمامی جنبه‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، گوشی هوشمند سونی اکسپریا Z5 Premium به شما قابلیت اتصال از راه دور به بازی‌های PS4 را می‌دهد و در واقع این امکان را برایتان فراهم می‌کند که به صورت بیسیم به دسته DualShock 4 خود متصل شوید و از گوشی به عنوان کنسول بازی برای تمامی بازی های تحت پلی استیشن ۴ استفاده کنید.

optimized-xj4m

سونی اکسپریا Z5 Premium به‌عنوان یک گوشی تحت استاندارد IP68 معرفی شده است که به این معنا است که ضد گردوغبار بوده و تا عمق ۱٫۵ متری زیر آب تا مدت زمان ۳۰ دقیقه ضد آب است.

سونی اکسپریا Z5 Premium دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که آن را در رقابت جدی و سنگین میان گوشی‌های هوشمند دیگر مانند سامسونگ گلکسی اس ۷ اج، Moto X Style و آیفون ۶ اس پلاس نگه می‌دارد. با قیمت ۹۵۳ دلار، Z5 Premium یک گوشی هوشمند با ارزش خرید بالا و فناوری پیشرفته محسوب می‌شود.

ارسال نظر