سفر به فضا با هزینه ۱۲۰ میلیون دلاری

آرزوی سفر به کره ماه و فضانوردی از دیرباز کانون توجه بلندپروازان عالم بوده است ولی این سفر  همانطور که نیاز بسیار جدی به آمادگی های جسمانی  و روانی دارددر عین حال بسیار هم پرهزینه است، بر اساس آخرین اخبار رسیده قیمت یک تور فضایی چیزی حدود ۱۲۰ میلیون دلار برای شما آب خواهد خورد.

سفر به فضا با هزینه ۱۲۰ میلیون دلاری

به گزارش کلیک، روسیه اعلام کرده است که در خواست هایی برای این سفرهای فضایی به آنها شده است که قرار است بر اساس آن برنامه ریزی هایی انجام دهند و یحتمل هزینه آن برای هر نفر ۱۲۰ میلیون دلار ناقابل خواهد بود.
مدیر کل انرگیا ،ولادیمیر سونتسف، که بزرگ ترین شرکت صنایع فضایی در روسیه و وابسته به شرکت دولتی روس کاسموس است با اعلام این خبر اضافه کرد:براساس برنامه ریزی های پیش رو، متقاضیان این سفرها با استفاده از فضاپیمای پیشرفته و مجهز سایوز عازم سفری به ماه خواهند شد و در این سفر امکانات لازم برای این سفرها هم پیش بینی شده است.

روزنامه ایزوستیا شنبه به نقل از وی عنوان کرد: سفر به ماه توریست های فضایی این سازمان، شامل یک بار دور زدن مدار کره ماه خواهد بود و تا کنون هشت نفر از جمله جیمز کامرون کارگردان شهیر آمریکایی که آثاری چون تایتانیک و آواتار را در کارنامه ی خود دارد و همچنین یک زوج ژاپنی برای این سفر فضایی ابراز علاقه کرده اند وی همچنین افزود با تکمیل فهرست علاقمندان به سفرهای کره ماه ،شروع به اقدامات گسترده در این زمینه خواهیم کرد.
انوشه انصاری دانشمند ایرانی مقیم آمریکا نیز چند سال پیش در قالب برنامه های فضایی روسیه با فضای پیمای این کشور و هزینه ای در حدود ۲۰میلیون دلار سفری به فضا داشت و نام خود را به عنوان اولین فضانورد ایرانی در تاریخ ثبت کرد.

ارسال نظر