پرتاب موفقیت‌آمیز جدید اسپیس اکس

اسپیس اکس عاقبت پس از بررسی دقیق و جزیی توسط FAA توانست اجازه پرتاب دیگری را کسب کند. این اولین ماموریت اسپیس اکس پس از انفجار فالکن ۹ در سپتامبر گذشته است.

پرتاب موفقیت‌آمیز جدید اسپیس اکس

به گزارش کلیک ، این پرتاب جدید در روز یکشنبه، ۱۴ ژانویه ۲۰۱۷ انجام شد. این بار یک فالکن ۹، ماهواره NEXT ایریدیوم را به فضا منتقل کرد. آن‌ها در نظر دارند یک شبکه داده و صدا ایجاد کنند که به شبکه ارتباطات راه دور کمک کند.

این پرتاب در ژانویه اعلام شده بود و قرار بود ۹ ژانویه انجام شود، اما به دلیل مشکلات آب و هوایی به تعویق افتاد. این پرتاب از پایگاه نیروی هوایی واندبرگ کالیفرنیا انجام شد. ماهواره یک ساعت پس از پرتاب، در مدار پایین زمین مستقر شد. پس از انجام مرحله دوم جداسازی و قرار دادن ماهواره ها در مدار، بخش اول به سوی شناور بدون سرنشین اسپیس اکس در اقیانوس آرام باز گشت.

تعداد ماهواره ها ۱۰ عدد بوده و بر روی موشک نصب شده بودند. پروژه NEXT ایریدیوم در نظر دارد در سال ۲۰۱۷ خدمات تجاری ارائه کند.

برای اسپیس اکس نیز این موفقیت بسیار حیاتی است، زیرا نشان دهنده استحکام و قدرت آن پس از انفجار سپتامبر می باشد. در آن هنگام انفجار سکوی پرتاب باعث نابودی فالکن ۹ و محموله آن(ماهواره ارتباطی ۲۰۰ میلیون دلاری Amos-6) شد.

ارسال نظر