تماشا کنید؛ صحنه آهسته پرتاب آخرین موشک اسپیس اکس در سال 2017

رسانه کلیک - کمپانی اسپیس اکس (SpaceX) چند روز پیش هجدهمین و آخرین موشک خود در سال 2017 را به فضا پرتاب کرد. عکاسی به نام جس واتسون (Jesse Watson) توانست صحنه آهسته پرتاب آخرین موشک اسپیس اکس را با استفاده از چندین دوربین و لنز پیشرفته ثبت کند. تصاویر ثبت شده به قدری خارق‌العاده بوده است که در چند روز اخیر سر و صدای زیادی در شبکه‌های مجازی به پا کرد.

تماشا کنید؛ صحنه آهسته پرتاب آخرین موشک اسپیس اکس در سال 2017

گذشته از فوق العاده بودن صحنه آهسته پرتاب آخرین موشک اسپیس اکس درباره جزئیات این موشک باید گفت این راکت حامل 10 ماهواره بوده و آخرین موشک اسپیس اکس است که در سال 2017 به مدار فضا ارسال می‌شود. اسپیس اکس برای این پرتاب از موشک فالکن 9 استفاده کرده است. اما این بار برخلاف دفعات قبل موشک در فضا مستقر نمی‌شود و پس از انجام مأموریت به زمین باز می‌گردد.

اسپیس اکس درباره علت فرود نیامدن این موشک در فضا توضیحی نداده است. در مأموریت‌های قبلی، اسپیس اکس سایر موشک‌های خود را به‌ راحتی در فضا فرود آورده است، اما این بار ظاهراً قرار نیست فالکن 9 برای انجام مأموریت در فضا فرود بیاید.

جس واتسون برای ثبت پرتاب راکت SpaceX از چند دوربین مختلف که در اطراف منزل خود مستقر کرده بود، استفاده کرد. وی این صحنه را از جایی در نزدیکی منزل خود در شهرستان یوما در آریزونا به فاصله 350 مایل از جنوب شرقی محل پرتاب موشک، ثبت کرده است. محل پرتاب موشک، پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ در شهر لامپوک کالیفرنیا بوده است.

واتسون در این خصوص می‌گوید:

من از مدت‌ها پیش پرتاب موشک‌های اسپیس اکس را دنبال می‌کردم و در فکر ثبت صحنه تماشایی پرتاب یکی از این موشک‌ها بودم و از دو ساعت قبل از پرتاب در محلی که از قبل برای عکاسی انتخاب کرده بودم، مستقر شدم.

واتسون برای ثبت صحنه آهسته یا تایم لپس (Time lapse) این پرتاب از 4 دوربین و 5 لنز استفاده کرده است تا بتواند تا حد ممکن پوشش دهی خوبی داشته باشد. وی از دو دوربین نیکون D810 DSLRs، یک دوربین سونی a7S II و یک دوربین سونی a6500 بهره برد و بیشتر لنزها نیز نیکون بوده‌اند.

شایان ذکر است؛ موشک فالکن 9 شنبه گذشته (23 دسامبر) ساعت 5:27 دقیقه به وقت محلی پایگاه خود را ترک کرد و آسمان شب را به طور کامل روشن کرد. دوربین‌های واتسون هر لحظه از این پرتاب دیدنی را از فاصله 350 مایلی سکوی پرتاب موشک ثبت کرده است.

ارسال نظر