تماشا کنید؛ تنیدن تار با فیبرکربن توسط ربات عنکبوتی

به طور طبیعی، ایده قرار دادن یک جفت ربات عنکبوتی به صورت آزاد در خانه خطرناک به نظر می رسد. اما اگر شما متوجه شوید که در نبود شما در خانه آنها برای شما یک ننوی عجیب و طبق الگوهای ریاضی بافته اند چه واکنشی خواهید داشت؟

تماشا کنید؛ تنیدن تار با فیبرکربن توسط ربات عنکبوتی

به گزارش کلیک، سیستم بافندگی متحرک رباتی برای سازه های رشته ای در موسسه طراحی محاسباتی (ICD) دانشگاه اشتوتگارت ساخته شده است. مفهوم پشت این ایده" ساخت گروهی" است؛ بدین معنا که بسیاری از ربات های کوچک با هم کار می کنند تا یک آیتم را بسازند. در این مورد، این ربات ها مانند ربات های تمیز کننده دیواری Roomba هستند که با فیبرهای کربن یک کنج از اتاق را می بافند به طوری که به نظر می رسد که پیچ و خم آن به طور کامل توسط یک دستگاه تنفس نگار شکل گرفته است. این پروژه به طور ویژه بر اساس تلاش ماریا یابلونینا ، دانشجوی فارغ التحصیل این موسسه ساخته شده است.

آکیم مِنجِز ، مدیر ICD در این باره می گوید: ما تازه در ابتدای راه کشف پتانسیل های معماری واقعی این سیستم بافندگی هستیم، اما ما متقاعد شده ایم که مزیت اصلی آن بدین شکل است که شما می توانید ساختارهای کاملاً جدیدی بسازید که ساخت آن از طریق روش های دیگر غیر ممکن است.

حتی تماشای آن نیز بسیار جالب است. این ربات ها قرقره هایی از الیاف فیبر کربن دارند که بعد از متصل شدن به نقاطی بر روی دیوار، به جلو و عقب حرکت می کنند، مانند ساختن الگوهای پیچیده توسط دو دست به وسیله نخ.
این ربات ها با داشتن قابلیت خزیدن بر روی دیوار و تعامل با یکدیگر در یک روش گروهی واقعاً می توانند برخی ساختارهای کاملاً منحصر به فرد را ایجاد کرده و از تمام فضاها به روش نسبتاً متفاوتی استفاده کنند.
مِنجِز از عملکرد و طراحی ماهرانه طبیعت الهام گرفته است؛ گروه او این ساختارها را بر اساس پوست حشرات و خرچنگ ها ساخته اند و این ربات ها به طور آشکار تحت تاثیر عملکرد عنکبوتیان و حیوانات بافنده دیگر قرار دارند.

اکنون هدف این است که تعداد این ربات ها افزایش یابد و به آنها اجازه داده شود تا مانور بدهند و فیبرهای کربن را به سطوح دیگر مانند سقف یا دیوارهای منحنی نیز متصل کنند. این کار باعث ایجاد ساختارهای غیر معمول و شگفت انگیزتری نیز می شود. این که آیا شما دوست داشته باشید تا در یک گستره گیج کننده ای از تارهای سیاه زندگی یا کار کنید، البته مسئله ای دیگری است.

شما می توانید ویدئوی

ارسال نظر