هر آنچه تا به الان از بازی Star Wars: Battlefront 2 می‌‌دانیم

در طی مراسم و جشن بزرگ جنگ ستارگان، کمپانی محبوب الکترونیک آرتز به صورت رسمی از نسخه دوم بازی استار وارز بتل فرانت رونمایی کرد. در این مقاله، نگاهی مختصر به تمامی اطلاعات منتشر شده از بخش داستانی، گیم پل و... می اندازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، همراه رسانه کلیک باشید.

هر آنچه تا به الان از بازی Star Wars: Battlefront 2 می‌‌دانیم

در این مقاله، نگاهی مختصر به تمامی اطلاعات منتشر شده از بخش داستانی، گیم پل و... می اندازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، همراه رسانه کلیک باشید.

کلیک - جشن باشکوه جنگ ستارگان از تاریخ ۱۳ آوریل امسال (مصادف با ۲۴ فروردین ماه سال ۹۶) آغاز شده و در روز ۱۶ آوریل (مصادف با ۲۷ فروردین) در شهر زیبای اورلاندو واقع در ایالت فلوریدا آمریکا به پایان می رسد. در این رویداد، کارگردان و فیلم سازان از فصل و قسمت های جدید سریال سینمایی پرطرفدار جنگ ستارگان رونمایی کردند. البته از آنجا که بسیاری از بازی بازان و گیمرها علاقه زیادی به بازی جنگ ستارگان دارند، کمپانی الکترونیک آرتز به صورت رسمی نسخه دوم فرانچایز (مجموعه) Star Wars: Battlefront معرفی کرد.

پس از موفیت چشم گیر نسخه اول بازی استار وارز بتل فرانت و رسیدن به فروش ۱۴ میلیون واحدی، کمپانی ناشر با همکاری استودیوی دایس به فکر ساخت دنباله این مجموعه افتادند که در نهایت با انتشار اولین ویدیوی رسمی از بازی، نسخه دوم این مجموعه نیز معرفی شد. در طی این جشن، جزئیات و اطلاعات بیشتری از بخش داستانی و چند نفره بازی در اختیار طرفداران مجموعه جنگ ستارگان قرار گرفت. همچنین کمپانی نامدار الکترونیک آرتز با عرضه اولین تریلر و تیزر رسمی بازی، تاریخ انتشار آن را اعلام کرد.

در این مقاله، به طور مختصر و مفید به تمامی اطلاعات منتشر شده از بازی Star Wars: Battlefront 2 نگاهی می اندازیم. همراه ما باشید...

بخش داستانی به بازی استار وارز بتل فرانت ۲ اضافه شد!

اگر نسخه اول سری Star Wars: Battlefront را تجربه کرده باشید، حتما اطلاع دارید که این نسخه از بخش داستانی محروم بود و بازیکنان باید به صورت چند نفره (مولتی پلیر) به مبارزه با یکدیگر بپردازند. اگرچه نبود بخش داستانی لطمه چندانی به فروش این عنوان وارد نکرد اما همچنان یکی از نقاط منفی بازی به شمار می رود. کمپانی الکترونیک آرتز با همکاری استودیوی دایس از گذشته خود درس گرفتند و در نسخه دوم بازی جنگ ستارگان، علاوه بر طراحی بخش چند نفره، بخش داستانی مهیجی را به بازی اضافه کردند. داستان اصلی بازی، بعد از اتفاقات فیلم سینمایی Return of the Jedi جریان دارد که بیشتر از همیشه بر روی شخصیت ایدن ورسیو (فرمانده امپریال) تمرکز دارد. البته این بدان معنا نیست که بازیکنان تا پایان بخش داستانی با فرمانده ایدن ورسیو سر و کار خواهند داشت بلکه شخصیت های دیگری از جمله کایلو رن، دارت ماول و لوک اسکای‌ واکر در این بخش حضور دارند.

پس از اتفاقات و نبردهای فیلم سینمایی Return of the Jedi، فرمانده ایدن ورسیو خواهان نابودی اتحاد ربل است. او تمام نیروها و تلاش خود را به کار می گیرد تا اتحاد ربل را از بین ببرد. در این میان، قطعا مشکلاتی وجود دارد که باید ابتدا به حل آن ها بپردازید.

بخش چند نفره بازی چطور است؟

بدون شک عملکرد نسخه اول مجموعه استار وارز بتل فرانت در بخش مولتی پلیر (چند نفره) بی نظیر بود. خوشبختانه استودیوی بازی ساز دایس بخاطر طراحی بخش داستانی، بخش چند نفره بازی را فراموش نکردند و این بخش در نسخه جدید بازی، قوی تر از پیش ظاهر می شود. در بخش چند نفره بازی Star Wars: Battlefront 2، نیروهای تروپر (سربازان) حضور دارند که در حالت کلی این نیروها به چهار کلاس Assault، Officer، Heavy و Specialist تقسیم می شوند. همانند تمامی بازی های آنلاین، بازیکنان پیش از آغاز ماموریت یکی از چهار کلاس مذکور را انتخاب می کنند. هر کدام از کلاس ها، قابلیت های منحصر به فردی دارند که بازیکنان برای پیروزی در نبرد، باید با همکاری یکدیگر از قابلیت های این کلاس ها استفاده کنند. طبق گفته سازندگان، بخش مولتی پلیر (چند نفره) بازی استار وارز بتل فرانت ۲ حداکثر گنجایش ۴۰ بازیکن را دارد تا محیطی کاملا مشابه فیلم های سینمایی جنگ ستارگان را به تصویر بکشاند.

طبق سنت های همیشه، سیستم ارتقا و شخصی‌سازی نیز در این بخش وجود خواهد داشت که به کمک آن، بازیکنان پس از کسب امتیازات، می توانند سرباز خود را شخصی سازی کنند و قابلیت های آن را افزایش دهند. سیستم ارتقا دهنده، باعث می شود که بازیکنان برای کسب امتیازات بیشتر خود را به چالش بکشند تا به عنوان پیروز نبرد انتخاب شوند چرا که برای ارتقا قدرت سلاح ها و ابزارات خود، به امتیازات درون بازی نیاز فراوانی دارید.

بخش نبردهای کهکشانی که نبودش در نسخه اول بازی استار وارز بتل فرانت حس می شد، در این نسخه به بازی اضافه شده است. از آن جا که استودیوی Criterion وظیفه طراحی سفینه های این عنوان را برعهده گرفته است، بازیکنان به لطف وجود چنین وسایل نقلیه پرسرعت می توانند به کهکشان ها و سیاره های گوناگون سفر کرده و شخصیت های مورد علاقه خود به مبارزه با دشمنان بپردازند.

استفاده از سرورهای اختصاصی

خوشبختانه استودیوی دایس از اهمیت بالای سرورهای بازی های آنلاین اطلاع دارد و هرگز با وجود بازیکنان ۴۰ نفری در بخش آنلاین و چند نفره بازی استار وارز بتل فرانت ۲، از سرورهای ضعیف استفاده نمی کند. البته تمامی عناوین ویدیویی این استودیو از سرورهای اختصاصی برخوردار هستند تا حداکثر کیفیت ممکن را به کاربران و بازیکنان ارائه دهند. با این وجود، گویا بخش چند نفره این عنوان مورد انتظار از لحاظ سرعت و پاسخگویی هیچ گونه مشکلی نخواهند داشت و اتصالات به سرورها، به صورت اتصال بازیکن به بازیکن نخواهد بود چرا که در این نوع اتصالات، همیشه به دلیل وجود پینگ های مختلف و مشکلات مشابه، شاهد افت کیفیت بازی های شوتر بودیم. به همین علت، سازندگان برای طراحی بخش مولتی پلیر جذاب، تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا بازی از نظر سرور و اتصالات با مشکل مواجه نشود.

درباره وسیله های نقلیه بازی چه می دانیم؟

تمامی سفینه ها و وسیله های نقلیه بازی Star Wars: Battlefront 2، از فیلم های سینمایی جنگ ستارگان الهام گرفته شده اند. وسیله های نقلیه بازی همانند قهرمان و سربازان عمل می کنند به طوری که شما پس از کسب امتیاز، و افتخارات، می توانید آن را مطابق سلیقه خود شخصی سازی و قدرت آن ها بیشتر و بیشتر کنید.

اولین تصاویر فول اچ دی بازی استار وارز بتل فرانت ۲ را از دست ندهید

ساعاتی پیش اولین تصاویر باکیفیت و فول اچ دی از بازی Star Wars: Battlefront 2 در دسترس قرار گرفت که در این تصاویر شاهد جنگ های زمینی و هوایی فوق العاده ای هستیم. حضور سفینه های جنگی مشهور فیلم سنمایی جنگ ستارگان، قطعا جذابیت این عنوان را دو چندان خواهد کرد. در میان تصاویر متوجه بازگشت فرمانده ایدن ورسیو (فرمانده امپریال) و کایلو رن به نسخه دوم بازی بتل فرانت شدیم که این اتفاق مورد تحسین طرفداران قرار خواهد گرفت. بنا به تصاویر جدید، به نظر می رسد تعداد X-wing و Tie Fighters و عناصر اصلی و بنیادی مجموعه جنگ ستارگان در بازی استار وارز بتل فرانت ۲ بسیار زیاد خواهد بود.

در ادامه شما را به تماشای اولین تصاویر باکیفیت از بازی Star Wars: Battlefront 2 دعوت می نماییم. (به منظور کاهش حجم تصاویر، مقداری از کیفیت آن ها کاسته شده است)

خبری از سیزن پس (بسته های الحاقی پولی) نیست!

خوشبختانه بازیکنان برای تجربه تمامی محتویات بازی Star Wars: Battlefront 2، نیازی به خرید سیزن پس یا بسته های الحاقی این عنوان نخواهند داشت. کمپانی الکترونیک آرتز در طی کنفرانس خود اعلام کرد که خبری از سیزن پس عنوان ویدیویی استار وارز بتل فرانت ۲ نیست. توجه داشته باشید که عدم انتشار سیزن پس بازی به معنی عدم پشتیبانی سازندگان از محتویات نسخه دوم بازی جنگ ستارگان نیست بلکه بسته های گسترش دهنده و دی ال سی های این عنوان که شامل نقشه ها و سلاح های جدید می شوند، به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران بازی قرار خواهند گرفت. در حال حاضر، سازندگان صحبتی از بسته های الحاقی این عنوان سخن نگفتند اما بدون شک پس از عرضه رسمی بازی، شاهد انتشار این بسته های گسترش دهنده خواهیم بود.

شرکت EA در بیانیه ای در خصوص عدم انتشار سیزن پس بازی Star Wars: Battlefront 2 گفت:

بازی Star Wars: Battlefront 2 سیزن پسی (Season Pass) نخواهد داشت. ما قصد نداریم که جامعه بازیکنان را به چند بخش مختلف تقسیم کنیم.

بهتر است بدانید آقای برند دیمر، کارگردان نوآوری بازی استار وارز بتل فرانت ۲ در بیانیه ای اعلام کرد که بجای عرضه سیزن پس، سازندگان چیزی دیگر و متفاوتی را برای گسترش بازی منتشر خواهند کرد. در حال حاضر ایشان به صورت کامل در این خصوص صحبت نکرد و هنوز، منظور دقیق از عبارت "چیز دیگری" مشخص نیست. وی در این بیانیه گفت:

متاسفانه در حال حاضر نمی توانم درباره این موضوع صحبت کنم؛ اما ما چیز متفاوت تری را در ذهن خود داریم تا بازیکنان بیشتر از همیشه بازی کنند و عنوان استار وارز بتل فرانت گسترش یابد. این امر موجب تقسیم شدن جامعه بازیکنان بازی Star Wars: Battlefront 2 به چند بخش مختلف نخواهد شد. یک بازی ویدیویی با انتشار سیزن پس به چند بخش تقسیم می شود که هر از گاهی بازیکن کافی برای تشکیل تیم وجود ندارد. به همین خاطر، ما همیشه از این اتفاق دوری می کنیم و هرگز بازیکنانمان را به چند بخش مختلف تقسیم نخواهیم کرد.

به منظور حفظ رضایت جامعه بازیکنان بازی استار واز بتل فرانت ۲، ما تصمیم بسیار سختی گرفتیم چرا که تصمیم گیری های کنونی ما، نتایج مهمی را رقم خواهند زد. هنگامی که به سیر تکامل بازی در طول عمرش نگاه می کردیم با خود گفتیم که سیزن پس، تنها راه عرضه بسته های گسترش دهنده و محتویات اضافه به بازی نیست بلکه راه های بهتری نیز وجود دارند که هم اکنون نمی توانیم اطلاعاتی در این باره منتشر کنیم.

به نظر می رسد در صورت انتشار بسته های گسترش دهنده بازی، این محتویات در اختیار تمامی بازیکنان قرار خواهند گرفت. بنابراین نگران بسته های الحاقی این عنوان نباشید چرا که در صورت انتشار این بسته ها، شما هم همانند سایر بازیکنان به تمامی آن ها دسترسی خواهید داشت.

عدم پشتیبانی از تقسیم صفحه نمایش (Split Screen)

اگر شما جز بازیکنان حرفه ای پلتفرم پی سی به شمار می روید و برخی از عناوین ویدیویی را در چندین صفحه نمایش تقسیم می کنید، باید خدمت شما عرض کنیم که بازی Star Wars: Battlefront 2 از قابلیت تقسیم صفحه نمایش پشتیبانی نمی کند و خروجی تصویر بازی تنها بر روی یک صفحه نمایش قابل پخش خواهد بود. این خبر به صورت رسمی در رویداد جنگ ستارگان توسط سازندگان تایید گردیده شد.

و بازهم منتظر بخش Co-Op آفلاین در پلتفرم پی سی نباشید...

همان طور که اطلاع دارید، بسیاری از عناوین ویدیویی از قابلیت Co-Op یا همان بخش چند نفره آفلاین پشتیبانی می کنند. متاسفانه سازندگان در نسخه پلتفرم پی سی، از این قابلیت محبوب استفاده نکردند و تنها کاربران دو کنسول ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ قادر به تجربه بخش Co-Op به صورت آفلاین می باشند. در نسخه اول سری استار وارز بتل فرانت، استودیوی دایس دقیقا به همین شکل عمل کرده بود و بخش Co-Op بازی را مختص نسخه‌ های کنسولی بازی طراحی کرده بود. از این رو، گویا سیاست های این شرکت به دلیل مسائل امنیتی تغییر نکرده و دوباره نسخه رایانه شخصی از بخش چند نفره آفلاین محروم است.

نسخه دیلاکس بازی در راه است!

سازندگان ضمن رونمایی از نسخه استاندارد بازی، نسخه دیلاکس بازی را نیز معرفی کردند. همانند همیشه، نسخه دیلاکس عناوین ویدیویی نسبت به نسخه استاندارد، مزایایی دارد که این مزایا، بازیکنان را به خرید آن تشویق می کند. کمپانی الکترونیک آرتز در جشن جنگ ستارگان اعلام کرد که خریداران نسخه دیلاکس بازی Star Wars: Battlefront 2، از همان روزهای ابتدایی بازی به نسخه ارتقا‌ یافته کلاس های Assault، Officer، Heavy و Specialist دسترسی خواهند داشت. به عبارت دیگر، خریداران این نسخه از همان ساعت های اولیه انتشار بازی، از سلاح های قدرتمند بهره مند می باشند. همچنین دارندگان نسخه دیلاکس بازی، به صورت آنی می توانند سلاح ها و ابزارات خود را بازگشایی کنند و از آن ها استفاده نمایند.

ضمنا افرادی که نسخه دیلاکس بازی Star Wars: Battlefront 2 را خریداری کند، سه روز زود از سایر بازیکنان (۲۳ آبان ماه سال ۱۳۹۶) به نسخه نهایی بازی دسترسی خواهند داشت. البته این جایزه تنها تا پیش از انتشار بازی اعتبار دارد و پس از انتشار عمومی بازی، خریداران نسخه دیلاکس از این جایزه محروم خواهند ماند چرا که پس از عرضه عمومی بازی، دسترسی زودهنگام به بازی معنی ندارد.

قیمت نسخه دیلاکس بازی در تمامی فروشگاه های اوریجین، پلی استیشن استور و ایکس باکس لایو، ۷۹٫۹۹ دلار می باشد.

مزایا و جوایز پیش خرید بازی

کمپانی الکترونیک آرتز برای افرادی که تا پیش از انتشار بازی Star Wars: Battlefront 2، آن را از فروشگاه های رسمی اوریجین، پلی استیشن استور و ایکس باکس لایو خریداری کنند، جوایزی در نظر گرفته است. این جوایز متناسب با نسخه استاندارد و دیلاکس بازی نیست و افرادی که هر کدام از نسخه های مذکور بازی را خریداری کنند، قادر به دریافت آن ها (جوایز) خواهند بود. جوایز و امتیازات پیش خرید بازی استار وارز بتل فرانت ۲ به شرح زیر است:

  • ظاهر ویژه و مخصوص شخصیت کایلو رن و ری که از فیلم سینمایی Star Wars: The Last Jedi الهام گرفته شده است.
  • قابلیت تغییر دهنده Epic برای شخصیت های کایلو رن و ری
  • قابلیت تغییر دهنده Epic برای میلینیوم فالکون (Millennium Falcon)

توجه داشته باشید که اگر شما هم خواهان دسترسی به جوایز بالا هستید، تا روز ۱۶ نوامبر امسال (۲۵ آبان سال جاری) مهلت دارید! بنابراین تا تاریخ مذکور، نسبت به خرید این عنوان ویدیویی مورد انتظار اقدام فرمایید.

از فیلم جدید جنگ ستارگان (Star Wars: The Last Jedi) چه خبر؟

دو روز پیش، در رویداد بزرگ جنگ ستارگان از فیلم سینمایی جدید این مجموعه پرطرفدار نیز رونمایی شد. جدیدترین فیلم سینمایی جنگ ستارگان تحت عنوان Star Wars: The Last Jedi توسط تیم لوکاس تیم در حال ساخت می باشد. در این فیلم سینمایی، شخصیت های جدیدی پا به عرصه میادین می گذارند که هنوز جزئیات زیادی از شخصیت ها و بازیگران جدید آن در دسترس نیست. در انتهای این مراسم، لوکاس فلیم اعلام کرد که قسمت The Last Jedi فیلم سینمایی مورد انتظار جنگ ستارگان در روز ۱۵ دسامبر سال میلادی جاری (مصادف با ۲۴ آذر ماه سال ۹۶) بر روی پرده سینما به نمایش گذاشته خواهد شد.

عرضه بازی بر روی کنسول ایکس باکس اسکورپیو

یکی از اعضای بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت در طی برنامه صوتی اعلام کرد که بازی استار وارز بتل فرانت علاوه بر انتشار بر روی کنسول های نسل هشتم نظیر ایکس باکس وان، پلی اسیتیشن ۴ و مدل پرو آن، بر روی دستگاه جدید ردموندی ها یعنی پروژه اسکورپیو نیز منتشر خواهد شد. از آنجا که تاریخ انتشار این بازی حدودا با تاریخ عرضه پروژه اسکورپیو نزدیک است، بدون شک عرضه بازی استار وارز بتل فرانت ۲ برای کمپانی مایکروسافت یک فرصت خوبی ترقی می شود که قدرت خارق العاده کنسول میان نسلی جدید خود را به نمایش بگذارد. به همین دلیل، قطعا فریم ریت و گرافیک بازی در پروژه اسکورپیو بیشتر از سایر پلتفرم ها خواهد بود.

لری هرب در این فایل صوتی گفت:

با عرضه کنسول ایکس باکس اسکورپیو در تعطیلات سال میلادی جاری، قطعا تحمل بازی بازان و گیمرها برای تجربه بازی استار وارز بتل فرانت ۲ در این کنسول به سر خواهد رسید. تجربه بازی Star Wars: Battlefront II بر روی کنسول Xbox Scorpio منحصر به فرد خواهد بود.

و اما تاریخ انتشار بازی...

کمپانی الکترونیک آرتز تاریخ دقیق انتشار بازی Star Wars: Battlefront را مشخص کرد. طبق گفته های این شرکت در رویداد جنگ ستارگان، بازی مذکور در تاریخ ۱۷ نوامبر سال میلادی جاری (مصادف با ۲۶ آبان ماه سال ۹۶) برای سه پلتفرم ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل مایکروسافت ویندوز منتشر خواهد شد. به نظر می رسد این عنوان به طور کامل از دو کنسول ایکس باکس اسکورپیو و پلی استیشن ۴ پرو پشتیبانی کند و شاهد گرافیک خارق العاده و عملکرد دیدنی فریم ریت آن در این دو کنسول باشیم.

البته گفتنی است مشترکین سرویس های اوریجین اکسس (Origin Access) و الکترونیک آرتز اکسس (EA Access) از تاریخ ۹ نوامبر سال میلادی جاری (مصادف با ۱۸ آبان ماه امسال) به این بازی دسترسی خواهند داشت. شایان به ذکر است دسترسی زودهنگام به بازی برخی محدودیت هایی را به همراه دارد که بازیکنان باید تا تاریخ انتشار عمومی بازی صبر کنند. همان طور که می دانید، دو سرویس مذکور به ترتیب مخصوص دو پلتفرم پی سی و Xbox One می باشد و دارندگان کنسول پلی استیشن ۴ امکان دسترسی زودهنگام به بازی را نخواهند داشت و باید تا انتشار عمومی بازی منتظر بمانند.

هم طور که در بالا اشاره کردیم، هم اکنون امکان پیش خرید نسخه استاندارد و دیلاکس بازی Star Wars: Battlefront 2 در شبکه های اوریجین، پلی استیشن نتورک و ایکس باکس لایو وجود دارد. قیمت نسخه استاندارد بازی، ۵۹٫۹۹ دلار و قیمت نسخه دیلاکس ۷۹٫۹۹ دلار می باشد.

در پایان این مقاله، دیدگاه شما در رابطه با نسخه دوم بازی استار وارز بتل فرانت چیست؟ آیا این عنوان می تواند انتظارات بازیکنان، منتقدان و طرفداران مجموعه جنگ ستارگان را برآورده کند؟ از تصاویر و ویدیوی منتشر شده، عملکرد این عنوان را چگونه ازیابی می کنید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر