اختلال در فعالیت دویست هزار استارت‌آپ با فیلترینگ فین تک

رسانه کلیک - به گفته ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، فیلترینگ فین‌تک‌ها به مدت ۵ روز در هفته گذشته، فعالیت ۲۰۰۰۰۰ استارت‌آپ را با اختلال مواجه کرد.

اختلال در فعالیت دویست هزار استارت‌آپ با فیلترینگ فین تک

وی با اشاره به این اختلال افزود: «در حال حاضر فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش حکمران را در بسیاری از کشورها بازی می‌کند و به‌ جرئت می‌توان گفت مردمی‌ترین اقدام برای توسعه‌ی کشور، به توسعه‌ی شبکه‌ی ارتباطات و پهن باند برمی‌گردد. دولت در توسعه‌ی زیرساخت این حوزه سرمایه‌گذاری نکرده‌ است و مردم هستند که برای این شبکه هزینه می‌پردازند و در سرمایه‌گذاری اپراتورها شریک هستند».

وی با اشاره به لزوم فعالیت استارت‌آپ های مالی خاطرنشان کرد: «دولت یازدهم تأکید ویژه‌ای بر اهمیت کسب‌وکارهای حوزه فضای مجازی دارد و توسعه این کسب‌وکارها در دنیا نیز روزبه‌روز شدت می‌یابد».

فیروزآبادی با اعلام اینکه به‌جای دولت این مردم هستند که در فضای مجازی هزینه می‌کنند افزود ماهانه، سرانه مصرف ADSL در ایران ۸ گیگابایت و اینترنت‌های خطی ۳ گیگابایت است. این در حالی است که در آمریکا و اروپا سرانه مصرف ماهیانه آن‌ها به ترتیب ۲۳ و ۱۱ گیگابایت است. وی با اشاره به خلأ زیاد در فضای مجازی عنوان کرد باید در جهت توازن بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات، فعالیت خود را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اخذ مالیات از فضای مجازی تصریح کرد: «باید به‌جایی برسیم که همان‌طور که در رابطه با بنزین و حامل‌های انرژی، سوبسید می‌دهیم، به فضای مجازی نیز سوبسید تعلق گیرد و دولت به‌جای آنکه مالیات این بخش را خرج بخش‌های دیگر اقتصادی کند، در این حوزه خرج کند. این حوزه نیازمند توسعه متوازن، اشتغال‌زا و فقرزدا است».

ارسال نظر